Sunday 5 September 2010

WASPADA DENGAN BANGSA INDONESIA!




Saudara Pengarang,

Salam Buat Semua pembaca Sabahkini.net,

SAYA rasa amat terkilan dengan pembelaan yang diberikan ke atas rakyat Indonesia oleh seorang yang menamakan dirinya sebagai Wartawan Veteran Sabahkini.net yang sepatutnya tahu tentang keselamatan Negara, berikutan warga Indonesia yang telah memperoleh KPT secara songsang.

Walau siapapun yang diwawancara, asalkan orang asing pasti akan berkata, "negara ini bagus" kerana mereka bergantung hidup dengan negara kita.

Untuk pengetahuan pembaca, sila lihat, baca dan cuba dapatkan pengalaman dari akhbar harian seperti Kompas, Jawa Pos, Halaman Sembang Sosial dan sebagainya yang dimiliki oleh Indonesia.

Sudah pastinya anda akan dapat rasa betapa sakitnya hati kita kerana diperlakukan seperti kita tidak mempunyai maruah langsung di Indonesia. Bukan sekadar sebilangan penduduk Indonesia, tetapi sebahagian besar warga Indonesia memang benci dengan Malaysia; dengan memberi gelaran yang seperti seperti Malingsial, Negara Yahudi, dan macam-macam gelaran yang menjengkelkan.

Selain daripada itu, mungkin pembaca dapat membaca Berita Harian dan laporan dari akhbar Kompas sendiri yang melaporkan dengan bangganya bahawa rakyat Malaysia telah diancam dan diugut dengan melontarkan batu ke rumah kediaman mereka. Apakah perbuatan-perbuatan sedemikian perlu dibiarkan?

Kita juga perlu ajar Warga Indonesia di negara kita kerana Negara kita mempunyai undang-undang; lebih-lebih lagi negara kita mempunyai batas wilayah. Kita tidak boleh berpeluk tubuh dengan melihat warga Indonesia yang memiliki kad pengenalan projek melakukan pelbagai kerosakan di Malaysia seperti pola pengundian dan perampasan tanah adat.

Mungkin tidak keterlaluan jika saya katakan, kita juga perlu mengangkat ‘Bambu Runcing dan Batu’ untuk menghalau keluar semua warga Indonesia dari negara ini kerana bagi saya, sejak melihat peristiwa-peristiwa dari Indonesia; saya merasa jijik dengan negara berkenaan.

Wahai warganegara yang cintakan Malaysia, terutama warga Sabah! Waspadalah dengan Indonesia. Hari ini di negarnya, esok lusa di negara kita. Jangan percaya dengan Indonesia kerana mereka sememangnya bangsat dan dilaknat tuhan.

Sepatutnya Indonesia harus dihapus daripada muka bumi ini dan sebaliknya diwujudkan negara yang mesra, ramah dengan negara-negara jiran. Saya dengan sakit hati mendoakan agar Indonesia WAJIB dilanda Tsunami, Bencana Alam, Penyakit dan segala bentuk kemusnahan agar bangsa itu sedar siapa diri mereka. Amin!

Salam Kemerdekaan,

ANAK SABAH, ANAK MERDEKA

No comments:

Post a Comment