Thursday 30 December 2010

SIAPA BAYAR BUKRI BERSIHKAN NAMA DPIMS?



Saudara Pengarang,

SALAM 1Sabah. Saya agak terkilan kerana Sabahkini.net menyiarkan surat yang ditulis oleh Bukri @ Ben, 'Tolong Jangan Fitnah DPIMS' secara semberono menyerang peribadi Kamaruddin Omar tanpa dibuktikan melampaui keraguan munasabah menurut Akta Keterangan dan Kanun Keseksaan atau rujukan kesalahan di mana-mana mahkamah.

Sebagai guru kampung yang tinggal jauh di Pedalaman, saya tidak mengenali Kamaruddin atau Bukri kerana saya tidak berpeluang membaca akhbar atau internet (bukan buta huruf) sehinggalah semalam ketika berkunjung ke rumah anak saya di Kota Kinabalu, saya diminta anak saya membaca tulisan yang disiarkan di Sabahkini.net dan semua artikel berhubung Kamaruddin Omar melalui ruangan ‘Cari’ yang disediakan Sabahkini.net.

Terbetik kesalan di hati saya, bagaimana Bukri tergamak menuduh Kamaruddin dan Sabahkini.net menganiaya kaum India yang dilaknat Tuhan kerana memperoleh kerakyatan secara tidak sah semata-mata kerana membongkar Skandal IC Projek yang diperoleh PATI India di Sabah.

Saya tertanya-tanya siapakah Bukri dan siapakah yang mengupah beliau untuk menghalalkan IC PROJEK dan memaafkan PATI Haram India yang mendapat IC PROJEK, kononnya sudah lama dan tidak perlu diungkit-ungkit kerana mereka lebih sayangkan Sabah (Malaysia) daripada kita; semata-mata kerana mereka membangunkan ekonomi Sabah dan menjadi penderma fulus yang tulus?

Mungkinkah tembuni Bukri ditanam di India atau mungkinkah Baisul Khan (saya jijik memanggil dia sebagai Datuk kerana jasa PATI) telah mengupah Bukri kerana tidak sanggup menyaman Kamaruddin dan Sabahkini.net disebabkan bimbang semua pekung yang disembunyikan akan pecah dan diketahui orang?

Perangai Bukri tidak ubah seperti kata pepatah Inggeris, ‘Kuali kata bontot periuk hitam’ kerana menuding dua jari kepada Kamaruddin sehingga lupa tiga jari menuding kepada dirinya sendiri yang membuat tohmahan berdasarkan siasatan ala-ala penyiasat persendirian dalam kes Altantuya, Balasubramaniam a/l Perumal?

Jika Bukri kata DPIMS hanya ada 200 ahli, maka jelaslah bahawa MIC tidak boleh wujud di seluruh Sabah kerana mempunyai ahli hantu sedangkan Baisul Khan tahu berapa jumlah India Haram di Sabah dan siapa yang sembunyikan mereka? V. Jothi mesti terkejut beruk kerana ahli DPIMS juga adalah ahli MIC dan juga ahli UMNO kerana berwajah ‘Keling Tulen’ tetapi berbangsa ‘Melayu’.

Dalam hal ini, kenapa Ansar Maidin selaku Setiausaha DPIMS tidak membuat kenyataan dan mewakilkan Bukri membuat kenyataan bagi pihak mereka? Mengikut Akta Imigresen, beban bukti bukan terletak di bahu Kerajaan atau Kamaruddin; sebaliknya di atas bahu Ansar Maidin kerana tembuninya ditanam di India dan dilahir semula di Sabah oleh ‘Ibu Ayam’ yang diupah mengakui ibu kandungnya. Apakah Bukri juga DKK atau ‘Darah Keturunan Keling’ sehingga secara sukarela membela PATI India dan DPIMS sepenuh khudratnya sebagai ‘Anjing India’?

Saya berharap agar selepas ini Sabahkini.net tidak melayan lagi surat Bukri yang pada firasat saya seorang gila publisiti yang terlepas daripada Bukit Padang atau pegawai kerajaan yang mengambil rasuah daripada DPIMS.

Kepada Bukri, ketahuilah bahawa pemberian MyKad kepada warga India dan warga asing masih berjalan kerana di tempat saya, ada beberapa ‘Keling’ baru datang tiga bulan daripada India, beragama Hindu dan belum pandai cakap Bahasa Malaysia, sudah dapat MyKad. Dia kata Datuk Baisul dan Ansar yang urus dan bukannya di era 90-an sahaja.

Janganlah mengaku diri Islam jika berperangai seperti Yahudi yang menjual agama semata-mata untuk melestarikan agenda sulit sehingga sanggup membenarkan ‘ibu sendiri dirogol’ PATI India.

Perbuatan DPIMS ini seperti perbuatan ‘Liwat Ibu Pertiwi’ yang hanya mungkin sahaja Bukri yang boleh halalkan tetapi Perlembagaan Persekutuan berkata ‘Nahi’ dan ‘Yellek’.

Salam Hormat,

GURU PEDALAMAN

No comments:

Post a Comment