Monday 10 January 2011

IMAM MUDA ROSAKKAN KEHARMONIAN DI SABAH?



Saudara Pengarang,

SALAM 1Malaysia. Saya ingin mengulas artikel Imam Muda bertajuk ‘Misteri Gereja Kristus Domba Allah’, tetapi sebelum itu saya ingin mengingatkan agar Imam Muda tidak menimbulkan isu-isu yang boleh menggugat kehormanian di Sabah.

Saya tahu Imam Muda memang faham tentang sejarah agama Kristian di Sabah dan Sarawak dan memang sudah dijelaskan bahawa penggunaan nama tersebut adalah di benarkan di Sabah dan Sarawak.

Oleh itu, saya mohon kepada Imam Muda supaya tidak membawa extremis beliau ke Sabah (ada kemungkinan Imam Muda bukan anak Sabah) kerana saya percaya orang di Sabah tidak pernah membangkitkan isu yang amat sensitive.

Jadi, saya harap Imam Muda tidak terpengaruh dengan sikap pemimpin UMNO yang suka menjual agama mereka. Janganlah membawa budaya yang tidak sihat ini ke Sabah, seolah-olah ‘Syurga dan Neraka’ ditentukan oleh mereka dengan anggapan bahawa semua orang Islam masuk Syurga dan Orang Kafir masuk Neraka; sedangkan tidak ada ‘Orang Kafir Laknatullah’ di Sabah kerana semuanya sudah beragama!

Salam Hormat,

OPEN MINDED

No comments:

Post a Comment