Saturday 29 January 2011

JURU RAWAT BAWA ANAK KE KLINIK?



Saudara Pengarang,

SAYA ingin membuat aduan berkenaan situasi di Klinik Desa Tengah Nipah, Lahad Datu kerana salah seorang jururawat masyarakat yang bertugas di situ membawa anak ke tempat kerja.

Selain mengganggu pelawat yang mendapatkan rawatan, anaknya juga sering bermain dengan peralatan di klinik tersebut. Persoalan sekarang, adakah dibenarkan kepada mana-mana individu yang bekerja untuk berbuat demikian.

Mungkin jururawat berkenaan tidak ambil pusing kerana kebanyakan pelawat yang datang adalah ‘Passport Holder’.

Salam Hormat,

PENDUDUK KELIRU

3 comments:

  1. Bawa anak ketempat kerja adalah tidak dibenarkan kerana sekiranya berlakunya kemalangan ditempat dan didapati mangsa adalah anak si pekerja, si pekerja akan mendapat tindakan disiplin dan si anak pula tidak akan dibayar sebarang pampasan..

    ReplyDelete
  2. Bagaimana pula dgn tempat kerja yang satu bangunan dengan kediaman yang telah di sediakan.? adakah itu melangar undang2 dan tidak mendapat pampasan sekiranya berlaku kemalangan.? bukan ka klinik desa adalah klinik ibu dan anak.sekiranya ya bagi saya tiada masalah yang tindakan disiplin boleh di kenakan.. secara rasional banyak sumber2 dan langka berjaga2 yang telah di sebarkan melaui media masa di kaca tv,radio,surat kabar dan perbagai lagi.mengenai kes penderahan kanak2.ibarat kata pepatah sediakan payaung sebelum hujan.mungkin itulah tindakan yang di ambil oleh pekerja tersebut.

    ReplyDelete
  3. Wow that was strange. I just wrote an incredibly long comment but after I clicked submit my comment didn't show up.


    Visit my site :: 강남오피
    (jk)

    ReplyDelete