Friday 4 March 2011

HALIK GEMPUR 3 KAMPUNG DI TENOM



Oleh: MEDIA PKR SABAH

SIANG tadi saya mengunjungi ke kampung-kampung berjumpa ahli baru PKR yang ingin menyertai PKR Cabang Tenom. Mereka beritahu kenapa rakyat pedalaman kini mahu beralih arah kepada PKR, kerana mereka sudah bosan dengan BN mereka sudah muak dengan UMNO. Mereka cuma mahu menabur projek di tempat kawasan DUN yang kematian wakil sahaja.

Kami dengan rela hati menyertai PKR Cabang Tenom kerana mereka tahu PKR kawasan Tenom kini mengambil berat terhadap tekanan yang mereka hadapi rakyat di kampung kampung. Mereka rasa PKR adalah satu-satunya wadah politik mereka yang terakhir. Mereka mempunyai alasan kukuh untuk menyertai perjuangan PKR yang mengamalkan dasar tidak memilih kasih kepada semua bangsa dan agama.

Sudah lama rasanya rakyat mahu menyertai perjuangan PKR, kesempatan hari ini mereka anggap satu perjumpaan yang membawa satu perubahan landskap politik dan wadah perjuangan orang kampung yang kini berikrar, "jatuh bangun bersama PKR" dan mereka yakin kepimpinan PKR Tenom hari ini lebih mesra rakyat dan terpikat.

Lawatan saya ke Tenom kelmarin mendapat sambutan yang di luar jangkaan saya.

15 comments:

  1. Hope that the people will cast their votes after thinking hard.

    ReplyDelete
  2. Vote the most suitable candidate based on their abilities and willingness to serve the people.

    ReplyDelete
  3. Terpulanglah pada rakyat sendiri untuk buat keputusan.

    ReplyDelete
  4. Yang pasti, masa akan mendedahkan segalanya... Jadi tunggu dan lihat sajalah apa yang bakal berlaku nanti.

    ReplyDelete
  5. The people have spoken. BN should have been sensitive towards the need of the people when they got the chance.

    ReplyDelete
  6. PKR has successfully lure these people into supporting them. BN will need to buck up in getting these people support back.

    ReplyDelete
  7. Itu adalah keputusan rakyat untuk menyertai PKR. Biarlah mereka. Yang penting mereka haruslah bijak menilai sesuatu parti.

    ReplyDelete
  8. PKR kini makin giat mendapatkan sokongan penduduk Tenom.

    ReplyDelete
  9. setiap orang ada pilihan masing-masing. setiap parti sedang berusaha untuk mendapat sokongan. terserah kepada setiap orang untuk membuat penilaian.

    ReplyDelete
  10. Kita tunggu sajalah apa yang akan berlaku di Tenom ini.

    ReplyDelete
  11. PKR tidak pilih kasih?? kalau tidak pilih kasih tidak adalah pemimpin2 mereka keluar parti beramai2.. memang mudah lah bagi PKR menjerat penduduk2 dipedalaman kerana hanya mereka sahaja yang masih belum sedar apa sebenarnya yang berlaku dengan kepimpinan PKR.

    ReplyDelete
  12. "Mereka beritahu kenapa rakyat pedalaman kini mahu beralih arah kepada PKR, kerana mereka sudah bosan dengan BN mereka sudah muak dengan UMNO."

    sayapun sudah naik muak dan bosan dengan setiap kenyataan2 PKR Tenom yang hampir semuanya sama sahaja.

    ReplyDelete
  13. ini tak semesti semua penduduk Tenom menyokong PKR. kita lihat sahaja pada PRU nnti.

    ReplyDelete
  14. Saya setuju dgn pendapat rebith...dulu sewaktu PKR memancing undi Selangor pun mcm ni juga banyak janji2 manis ditabur tpi yg hairannya sekarang Selangor kecoh pula pasal janji2 yg tak tertunai.....apa sudah jadi???

    ReplyDelete
  15. Kita tengok saja apa jadi dengan PKR ini.. berjayakah mereka? hmmmmm

    ReplyDelete