Monday 9 May 2011

SKANDAL SEKS ORANG TERNAMA: YB (B3-II)



BAB 3: Siri II ini YB adalah intipati kepada tajuk buku Skandal Seks Orang Ternama ini tidak boleh diulang siar dalam apa juga bentuk tanpa kebenaran penulisnya kerana tertakluk kepada Undang-Undang Hak Cipta. Jika terdapat persamaan nama, tempat atau latar belakang; hanya secara kebetulan sahaja. Sabahkini.net memberi notis 7 hari bermula hari ini kepada blog yang ‘Cut & Paste’ artikel ini untuk mengeluarkannya daripada blog mereka sebelum tindakan undang-undang di bawah Akta Hak Cipta dikuatkuasakan.

Walaupun terdapat beberapa komen daripada pihak yang tidak berpuas hati kerana Sabahkini.net menyiarkan Skandal Seks ini, namun atas permintaan majoriti pembaca maka Sabahkini.net akan terus menyiarkan artikel ini bagi memberi teladan agar bakal mangsa tidak terjebak dengan Skandal serupa; atau menghindar diri sebelum terlanjur seperti mangsa-mangsa dalam Skandal Seks Orang Ternama.

SIRI II: BAB 3

KETIKA Rosita yang hampir terbusung perutnya kerana selalu makan ais kerim batang berperisa tiram, Herman cepat-cepat memberikan Rosita sepuluh biji ubat Quinin dan Paraquin yang digunakan untuk mengubati Malaria agar anak tiram di dalam rahim Rosita tidak menjadi. Ubat itu mustajab untuk menggugurkan kandungan Rosita, yang jika menjadi sudah pasti Herman akan mendapat ‘anak haram’.

Herman tidak menyangka adunan ais kerim batang dan sos tiram Rosita begitu membahayakan dirinya. Apatah lagi setelah jemu dengan hidangan serupa membuatkan Herman meninggalkan Rosita terkontang-konteng kempunan memakan ais kerim batang berperisa barli.

Rosita yang ditinggalkan begitu kecewa dan akhirnya meminta abang dan sepupunya sendiri menggantikan tempat Herman mengoles air kerim batang. Mungkin kerana terlalu makan ais kerim batang dan sos tiram ketika usia masih muda, akhirnya Rosita meninggal dunia kerana barah rahim.

Ibu bapanya hanya mengatakan Rosita muntah-muntah kerana sakit perut dan hanya abangnya yang tahu siapa lagi yang turut melabur di dalam perniagaan ais kerim batang dan sos tiram adiknya, namun terpaksa tutup mulut kerana dia merupakan pengarah urusan yang mengambil alih jawatan daripada Herman yang entah ke mana.

Sejak daripada itu Herman mula menjalankan projek menyelam tiram untuk mendapatkan mutiara. Pengalamannya dengan Rosita dijadikan modal untuk menjadi penyelam yang berpengalaman dan berkaliber.

Walaupun hanya kepala alternatifnya yang menyelam, namun setiap kali selaman sudah pasti Herman akan mendapat mutiara. Jika dikumpul isi kimah yang telah diambil mutiaranya boleh membekalkan keperluan tiga bulan sos tiram untuk bandar Sandakan.

Mujur Herman tidak membuka kilang sos tiram, jika tidak Lee Kum Kee dan Adabi terpaksa gulung tikar kerana sos tiram Herman seribu kali lebih lazat. Gintak yang sudah berusia 90 tahun tidak akan menggentak cucunya yang berusia lima belas tahun jika bukan kerana kelazatan sos tiram.

Wajah-wajah Rosita, Kemala, Umairah, Puspa, Saerinah, Lim Mau Chen, Safora, Karsita, Fiona, Siti, Karuna, Karsita, Zakiah, Syamsiah, Flora, Stephenie, Mary, Mariana, Kartika, Marsitah, Syarifah Zaharah, Itariah, Marhimah, Sakinah, Kartina, Bibiana, Fatimah, Kikimala, Chong Li Li dan berpuluh lagi gadis mentah bersilih ganti menerawang di fikirannya.

Rayuan mereka umpama memerah air limau kasturi ke atas ikan panggang. Makin dirayu makin bernafsu dan makin keras membekulah ais kerim batang yang sejak sekian lama digemari oleh Rosita yang kini sedang bersoal jawab dengan Mungkar dan Nakir di alam barzah.

Bukan sedikit daya Kemala, Umairah, Puspa, Saerinah, Lim Mau Chen, Safora, Karsita, Fiona, Siti, Karuna, Karsita, Zakiah, Syamsiah, Flora, Stephenie, Mary, Mariana, Kartika, Marsitah, Syarifah Zaharah, Itariah, Marhimah, Sakinah, Kartina, Bibiana, Fatimah, Kikimala dan Chong Li Li menolak ais kerim batang Herman yang cuba dicecahkan ke dalam sos tiram mereka yang belum diambil mutiaranya.

Namun apa daya mereka menolak jika Herman telah membenamkan kepala alternatifnya ke dalam tiram mereka yang masih suci untuk mengambil mutiara yang amat berharga bagi seorang dara.

Walaupun pada hakikatnya mereka tidak rugi apa-apa kerana merasai kenikmatan yang tidak terhingga, berbanding Herman yang hanya merasai nikmat apabila kepala alternatifnya memuntahkan kerim berperisa barli, namun saham mutiara yang sudah tercalar akan mendadak turun.

Mutiara itu kelak bukan lagi untuk dijual, malah untuk dipegang-pegang atau dimain-mainkan sahaja sehingga tidak ubah seperti patung Barbie atau Babydol.

Walaupun kebanyakan mereka menemui jodoh dengan orang baik-baik, namun trauma kehilangan mutiara bagi seekor tiram akan menghantui hidup mereka terutama ketika sos tiram mereka dicecah hot-dog Herman yang ketika itu tidak mengenal halal haram.

Wajah Herman yang kelihatan seperti Bulldog akan menjelma sehingga rasa hot-dog terasa hambar dan tidak menyelerakan lagi.

Herman telah nikah cerai dengan beberapa orang gadis yang sudah hilang dara oleh ketangkasannya seperti Lim Mau Chen, Safora, Karsita, Siti, Karuna, Karsita, Zakiah, Syamsiah, Stephenie, Mary, Kartika, Marsitah, Marhimah, Sakinah, Kartina, Bibiana, Fatimah.

Herman berbangga dengan koleksi mutiara yang diselam kepala alternatifnya sehingga tanpa segan silu menceritakan bagaimana dia mendapat mutiara daripada tiram Kemala, Umairah, Puspa, Saerinah, Lim Mau Chen, Safora, Karsita, Fiona, Siti, Karuna, Karsita, Zakiah, Syamsiah, Flora, Stephenie, Mary, Mariana, Kartika, Marsitah, Syarifah Zaharah, Itariah, Marhimah, Sakinah, Kartina, Bibiana, Fatimah, Kikimala, Chong Li Li dan beratus lagi gadis yang tidak termasuk di dalam rekod kerana buku registernya sudah diambil oleh Guinness Books Of World Record untuk diiktiraf sebagai lelaki paling handal menggunakan kepala alternatif untuk menyelam tiram dan mengumpul paling banyak mutiara.

Namun sehingga ke hari ini belum mendapat pengiktirafan kerana prestasinya mula merosot.

“Beginilah…” ujar Tok Bomoh Mail yang mencantas ingatan YB Herman terhadap Rosita, Kemala, Umairah, Puspa, Saerinah, Lim Mau Chen, Safora, Karsita, Fiona, Siti, Karuna, Karsita, Zakiah, Syamsiah, Flora, Stephenie, Mary, Mariana, Kartika, Marsitah, Syarifah Zaharah, Itariah, Marhimah, Sakinah, Kartina, Bibiana, Fatimah, Kikimala dan Chong Li Li.

“Ya, bagaimana tu Tok?”

“YB ingat-ingatlah dulu kalau-kalau ada buat silap dengan sesiapa. Jumpa orang itu. Minta maaf terus daripada mereka. Saya sudah tidak berdaya lagi. Tidak mampu. Ini penyakit kisas, bukan ringan. Kalau YB malu mau jumpa orang itu, baik pergi Mekah. Naik haji dan minta maaf dari Tanah Suci. Mudah-mudahan Tuhan buka hati orang itu dan ampunkan YB…”

YB Herman terdiam. Membisu. Ingatannya terhadap Rosita, Kemala, Umairah, Puspa, Saerinah, Lim Mau Chen, Safora, Karsita, Fiona, Siti, Karuna, Karsita, Zakiah, Syamsiah, Flora, Stephenie, Mary, Mariana, Kartika, Marsitah, Syarifah Zaharah, Itariah, Marhimah, Sakinah, Kartina, Bibiana, Fatimah, Kikimala dan Chong Li Li kembali terbayang dan menghilang. Tidak ubah seperti kabus yang menyelimuti Gunung Kinabalu.

“Tidak ada cara lain?”

“Maaf YB. Pada tilikan saya, YB kena kisas. Kena kisas ini tidak ada ubat di dunia ini melainkan minta ampun dan maaf. Hanya Tuhan dan orang itu yang boleh tolong. YB jumpalah mereka. Kalau belum yakin, pigi naik haji dulu. Bersihkan diri..”

“Ya, ya… Saya akan cuba. Terima kasih Tok,” ujar YB Herman sambil menghulurkan segenggam wang sebagai sedekah di atas perkhidmatan Tok Bomoh Mail merawat penyakit ganjilnya.

Sebaik sahaja Tok Bomoh Mail meninggalkan rumahnya, YB Herman terjelepuk di sofa kulit yang dibelinya dari Italy.

Di sofa kulit inilah dia mencecahkan hot-dog ke dalam sos tiram Siti Kasmah, birasnya sendiri ketika isterinya, Lily Wong tidak ada di rumah.

Fikirannya tambah bingung kerana ingatannya terhadap gadis-gadis yang menjadi mangsa kepala alternatifnya masih mengimbau, kini timbul pula wajah Siti Kasmah yang tenggelam di dalam keseronokan menikmati hot-dog yang dicecahkan sos tiram buatan Semporna.

YB Herman memejamkan matanya. Cuba mengosongkan fikirannya, namun wajah-wajah yang menghantuinya sebentar tadi muncul semula.

Sebentar kemudian YB Herman celikkan mata kerana tidak sanggup melihat wajah-wajah yang semakin ngeri terbayang di ruang mata yang dipejam celikkan.

Terkadang kala dia pejam terlalu lama, lebih-lebih lagi terkenangkan kepuasan ketika mencungkil mutiara yang tersepit di dalam tiram Rosita, Kemala, Umairah, Puspa, Saerinah, Lim Mau Chen, Safora, Karsita, Fiona, Siti, Karuna, Karsita, Zakiah, Syamsiah, Flora, Stephenie, Mary, Mariana, Kartika, Marsitah, Syarifah Zaharah, Itariah, Marhimah, Sakinah, Kartina, Bibiana, Fatimah, Kikimala dan Chong Li Li.

Cungkilan dan umpilan membuatkan dia bertambah bersemangat kerana sebaik sahaja mutiara tercungkil dari tiram, maka mudahkan dia mencecah hot-dog ke dalam sos tiram yang kental lagi melazatkan.

Apatah lagi terkenang ketika Rosita dengan rakus menjilat ais kerim batang berperisa barli yang ada kalanya membeku beberapa ketika sebelum mencair baik selepas dicecah sos tiram atau dicampur barli.

Tiba-tiba muncul wajah gadis yang ketakutan termasuk Safora, Karsita, Fiona, Siti, Karuna, Karsita, Zakiah, Syamsiah, Flora, Stephenie, Mary, Mariana, Kartika, Marsitah, Syarifah Zaharah, Itariah, Marhimah dan Sakinah yang menjerit sakan ketika bergelut untuk melepaskan diri dari pelukan beruang Herman.

Namun YB Herman kelihatan tersenyum apabila mengenangkan Safora, Karsita, Fiona, Siti, Karuna, Karsita, Zakiah, Syamsiah, Flora, Stephenie, Mary, Mariana, Kartika, Marsitah, Syarifah Zaharah, Itariah, Marhimah dan Sakinah memeluk erat tubuhnya dan membuka seluasnya tiram mereka agar Herman berjaya mencecah hot-dog ke dalam sos tiram yang semakin pekat.

Walaupun beberapa orang daripada mereka tidak pernah ditemui lagi, namun sebahagian besarnya masih gian untuk merasa hot-dog YB Herman, sekalipun sudah mempunyai hot-dog sendiri.

Kata orang, kenangan pertama begitu mengesankan. Mungkin kerana itulah maka tidak hairan jika para menteri atau pemimpin merebut peluang untuk meletakkan batu asas atau merasmikan sesuatu upacara bersejarah kerana nama mereka akan terukir di dalam lipatan sejarah seperti YB Herman yang sedang menunggu penuh debar pengiktirafan pihak Guinness Books of World Record, apatah lagi berikutan prestasinya yang semakin menurun.

YB Herman bangkit menjenguk ke luar rumahnya yang terletak di atas bukit berdekatan bandar Kim Fung. Pandangannya kosong apabila memikirkan nasib yang menimpanya.

Nasib malang seorang lelaki yang gagal mencecahkan hot-dog ke dalam sos tiram. Lebih malang lagi kerana YB Herman mempunyai empat mangkuk sos tiram yang menanti untuk dicecah hot-dog.

Kalau terlalu lama dibiar sos tiram terdedah, nanti orang lain akan mengambil kesempatan mencecah hot-dog mereka ke dalam sos tiram itu.

Kebimbangan YB Herman menjadi kenyataan pada malam kelmarin apabila hot-dognya tidak dapat dicecah ke dalam sos tiram yang terbuka. Terlalu lembik. Mungkin masuk angin?

Apalah gunanya hot-dog yang lembik dan masuk angin? Jika dilemparkan kepada anjingpun tidak diendahkan. Anjingpun boleh muntah jika diberikan hot-dog yang sudah masuk angin dan lembik.

Kalaulah boleh dicabut, sudah pasti dia akan menyimpan hot-dog itu di dalam peti ais kerana memberatkan sahaja untuk di bawa ke sana ke mari.

Jika dahulu sos tiramnya habis dicecah hot-dog, kini sos tiram terlalu kepingin dan kempunan untuk dicecah hot-dog yang suatu ketika dahulu begitu perkasa sehingga kalaulah semua tiram di dunia ini boleh dikumpulkan, sudah pasti akan merasai kehebatan hot-dog Herman.

Tapi itu dulu. Dua puluh tahun dulu. Lima tahun dulu. Setahun dulu. Tapi sejak dua bulan lalu, YB Herman merasa kelainan kerana hot-dognya lebih banyak menganggur. Membazir. Pembaziran yang merugikan. Buat apa ada hot-dog jika lebih banyak tersidai dan terjuntai dari mencecah sos tiram yang semakin basi kerana terbiar begitu lama.

Segala jenis ubat sudah dicuba, termasuk Tongkat Ali namun doktor kata kalau mau jumpa Mungkar dan Nakir cepat, telanlah Viagra kerana YB Herman ada penyakit darah tinggi dan lemah jantung.

Teringatkan Mungkar dan Nakir, YB Herman kecut perut. Sedangkan pembalasan di dunia sudah terlalu berat untuk ditanggung, apatah lagi pembalasan di akhirat.

Namun oleh kerana YB Herman hanya Islam baka, maka dia hanya seperti burung tiong yang mengikut kata setiap orang di sekelilingnya. Orang kata selamat pagi, dia pun akan kata selamat pagi sekalipun ketika itu hari sudah malam.

Penyakit darah tinggi dan lemah jantung yang dihidapinya selama ini menjadi pemangkin kepada masalah hot-dognya yang lebih dan masuk angin. Walaupun kena pam, hot-dog tetap lembik dan tidak mampu untuk mencecah sos tiram di dalam mangkuk yang bermulut juring.

Kalau sos tiram di dalam piring leper, sudah pasti tidak ada trill kerana tidak ubah seperti mencelup pisang ke dalam tepung Adabi untuk digoreng.

Hot-dog tetap hot-dog. Tidak perlu dicampur tepung atau digoreng garing. Hot-dog perlu dicecah sos tiram bukan tepung Adabi.

Oleh kerana itu tidak ada kilang yang mengeluarkan sos tiram dalam plastik melainkan di dalam botol atau kontena khas. Lebih dalam dan sempit tempat mengisi sos tiram lebih mahal harganya. Bukan seperti roti paun yang disumbat dalam kelongsong plastik yang akan berkulat esoknya kalau berwap.

“Susah sudah YB..” kata-kata Tok Bomoh Mail terngiang-ngiang mengimbau kotak fikirnya sehingga tanpa sedar YB Herman meraba dan memeriksa hot-dog yang terperosok di celah seluar dalamnya. Konyol. Lembik. Tidak sensitif lagi malah lebih teruk daripada sebulan lalu.

Jika Tok Bomoh Mail yang terkenal tidak lagi memberikan jaminan, apatah lagi doktor yang hanya menggunakan dadah dan menjadikan manusia sebagai bahan eksperimen.

Jika jampi serapah dan mandi-manda tidak lagi ampuh, apa lagi cara selain menjalani operasi. Namun sehingga saat ini, YB Herman belum terfikir untuk membedah satu-satunya warisan Nabi Adam kepadanya semata-mata untuk merasai kenikmatan sos tiram.

“Kisas?” tiba-tiba tercetus perkataan tersebut dari mulutnya yang sejak akhir-akhir ini mula mengenal ayat suci al-Quran walaupun ketika membaca surah al-Fatihah pun tunggang terbalik.

Apa maksud Tok Bomoh Mail? Dia tidak pernah buat orang sampai mati pucuk? Dia tidak pernah menyebabkan orang merana kerana Tongkat Ali jadi tunggul buruk. Dia tidak pernah menyebabkan hot-dog sesiapa jadi macam hot-dognya yang kini semakin lembik dan masuk angin. Dia tidak pernah menjentik Warisan Nabi Adam sesiapapun.

Dia tidak pernah menyebabkan lelaki kecewa kerana dia bukan jenis yang suka kilang kunyit seperti tokoh keagungannya yang terperosok ke penjara semata-mata kerana terlibat dengan Kilang Kunyit tanpa permit! YB Herman bingung. Buntu. Sebuntu-buntunya.

Tiba-tiba dia terkenangkan Salmah, isteri sahabat karibnya, Malik. Dia pernah mencecahkan hot-dognya ke sos tiram Salmah kerana Malik tidak balik selama tiga bulan sewaktu Salmah meminta bantuannya untuk membeli beras dan sedikit wang untuk keperluan anak-anak.

YB Herman tidak mempersalahkan dirinya kerana berpegang kuat kepada prinsipnya, tidak ada yang percuma di dalam dunia ini. Maka berlakulah perniagaan tukar barang atau barter trade. YB Herman beri beras dan Salmah hulurkan mangkuk pijar sos tiram.

Apabila hot-dog sudah mencecah sos, bukan sahaja YB Herman mendapat nikmat, malah Salmah pun dapat merasai kenikmatan hot-dog kenyal, keras dan lazat. YB Herman terus check-out Salmah dari fikirannya.

Muncul pula wajah Suzianah, janda beranak dua yang baru kematian suami. YB Herman merasakan dia banyak membantu Suzianah, bukan sahaja menyumbat mulut di atas, malah mulut di bawah turut kekenyangan memakan hot-dog yang lazat lagi melazatkan. Dia tidak ada buat apa-apa kesalahan kepada Suzianah, walaupun tindakannya itu menyalahi undang-undang Islam. Wajah Suzianah terus ke dustbin dari fikirannya.

Monica? Cassandra? Wong Yau? Harjit? Salmi? Tidak. Mereka ini semua pernah dibantunya. Monica mendapat tanah yang dipohonnya walaupun terpaksa menelan hot-dog YB Herman. Fair and Square.

Cassandra pun sudah dapat kerja di Pelabuhan Sandakan walaupun saban minggu terpaksa merry go round sos tiramnya dengan YB Herman dan suaminya, Michael.

Wong Yau juga berpuas hati kerana anaknya sudah mendapat biasiswa melanjutkan pelajaran ke USM sekalipun terpaksa mengorbankan status bekas ratu dan isteri kepada David dengan melayan YB Herman.

Wong Yau tidak terkilan sekalipun terpaksa memujuk mulut istimewanya yang boleh berkemut-kemut meratah hot-dog YB Karim yang tidak bertopi keledar.

Harjit yang ditinggalkan suami juga patut berbangga menjadi ‘spare-tyre’ YB Herman dan tinggal di apartment mewah yang dibayar sewanya oleh YB Herman dan hanya perlu membenarkan YB Herman mencecah sos tiram di mangkuk istimewa, satu dalam seribu.

Salmi patut berterima kasih kepada YB Herman kerana telah bermurah hati membantunya menanggung kehidupan mereka lima beranak ketika suaminya terlantar di atas kerusi roda, lumpuh dari paras pinggang ke bawah.

Tanpa YB Herman, mungkin Salmi tidak akan dapat membeli ubat-ubatan suaminya, menanggung belanja persekolahan anak-anaknya, membayar sewa rumahnya. Malah segala-galanya atas ihsan YB Herman yang peramah lagi pemurah.

Jika YB Herman tidak prihatin terhadap Salmi, mungkin Salmi terpaksa menyundal di hotel atau lorong gelap. YB Herman mengambil Salmi bekerja di rumahnya sebagai pembantu rumah. Walaupun terkadang kala YB Herman tidak dapat mengawal kepala alternatifnya menyelam di kimah Salmi, namun Salmi merelakannya kerana suaminya, Husin, tidak mampu berbuat apa-apa lagi melainkan melihat dengan air liur meleleh.

Bersambung…..

No comments:

Post a Comment