Friday 20 January 2012

TIBA MASA TUKAR KERAJAAN

CERAMAH.....Kelihatan Datuk Mahfuz Omar, Salahuddin Ayub bersama Taufick Hj.Ruschi dan Dr.Chong Eng Leong semasa majlis ceramah umum yang diadakan di Rumah Taufick di Kg.Klias Kecil, Beaufort.

Oleh : KREW SABAHKINI.NET

LEBIH 1,500 orang rakyat di Beaufort hadir mendengar Ceramah Umum Pakatan Rakyat yang diadakan di rumah Taufick Haji Ruschi, Timbalan Ketua Cabang Parti Keadilan Rakyat Beaufort .

Ceramah Umum itu di sertai oleh beberapa orang pemimpin Pakatan Rakyat Sabah dari PKR, DAP dan PAS. Tetamu kehormat majlis itu ialah Datuk Mahfuz Omar MP Pokok Sena dan Salahuddin Ayub MP Kubang Kerian, yang juga kedua-dua meraka Naib Presiden PAS Pusat.

Semasa berucap di ceramah umum tersebut, Taufick yang juga Timbalan Ketua Cabang PKR Beaufort berkata, masanya sudah tiba bagi rakyat di Parliment Beaufort memberanikan diri untuk membuat perubahan kerajaan pada PRU13 kelak.

Menurut Taufick lagi, kegagalan kerajaan BN membena Kilang Gula Sabah yang dilancarkan pada tahun 1999 di Kg.Kayul, Kuala Penyu menunjukkan ketidak mampuan BN merealiasasikan pengwujudan kilang tersebut. Rakyat sudah ditipu oleh BN, kerana penwgujudan kilang tersebut sebenarnya hanya untuk merampas dan mengambil tanah rakyat.

Dalam pada itu, Naib Presiden PAS Pusat, Datuk Mahfuz Omar menyeru rakyat untuk bersama menukar sebuah kerajaan yang rakus. Katanya, pelbagai penyelewangan seperti pengambilan wang EPF dan kegagalan NFC yang ternyata gagal adalah contoh ketidak jujuran BN mengunakan wang rakyat.

KHUSYUK....Sebahagian dari lebih 1,500 orang rakyat yang datang mendengar ceramah umum di Kg.Klias Kecil Beaufort.

13 comments:

  1. Kita tengoklah sama ada PKR akan mendapat sambutan yang serupa bila PRU-13 diadakan.

    ReplyDelete
  2. Harap rakyat akan membuat penilaian yang terbaik dan undilah parti yang boleh membantu mereka.

    ReplyDelete
  3. Only 1,500 attended this gathering and does not represent the majority voice of the people in Beaufort. Yet PKR is overconfident that they can win the mass.

    ReplyDelete
  4. let the people determine as to whom shall form the next government after GE-13

    ReplyDelete
  5. rakyat tau membuat keptusan samada akan tukar kerajaan atau terus bersama kerajaan sekarang.

    ReplyDelete
  6. Sibuk kutuk-kutuk kerajaan. Yang jadi pembangkang sekarang ni pun kebanyakan dari BN juga dulu. Apa kes??

    ReplyDelete
    Replies
    1. tidak puas hatilah tu. mungkin tidak dapat jawatan yang mereka mau, terus keluar parti.

      Delete
  7. buktikanlah jika dapat menawan Putrajaya.

    ReplyDelete
  8. Kerajaan harus berusaha meningkatkan prestaasi supaya rakyat memberi kepercayaan sepenuhnya.

    ReplyDelete
  9. Tukar kerajaan mungkin itu sungguh mustahil bagi rakyat.

    ReplyDelete
  10. Kerajaan yang ada sekarang ini masih relevan untuk penduduk Sabah. Maka tidak perlulah bermimpi untuk menewaskan kerajaan BN yang masih menerima sokongan dari penduduk Sabah.

    ReplyDelete
  11. dia bangkitkan kegagalan pembinaan kilang gula sedangkan negara/negeri ini tidakpun menghadapi masalah kekurangan gula yang kritikal.. bagaimana pula dengan kegagalan PAS menyelesaikan masalah air di kelantan?? bukankah isu air itu lebih penting berbanding dengan gula??

    ReplyDelete
  12. tuduhan PAS berkenaan dengan pengambilan wang EPF dan kegagalan NFC adalah tidak tepat kerana belum ada kes dimana pencarum tidak mendapat wang simpanan mereka, dan NFC pula masih beroperasi malah asset mereka telah melebihi dari nilai pinjaman..

    ReplyDelete