Wednesday 8 February 2012

DI MANA JKR DAN JKJR?

Saudara Pengarang,

KECUAIAN pemandu boleh mengundang kemalangan para pengguna seperti yang kelihatan dalam gambar ini. Tumpahan batu pasir di Simpang Tiga, Jalan Raya menuju SK Kalangkanar Tenom pada hari selasa, dari sebuah lori 10 tan bernombor SAB 5707 F. Pasir dan batu tertumpah ke atas jalan raya apabila lori itu berhenti. Lori itu penuh dengan muatan batu pasir daripada kuari kampung Gunting berhampiran SK Kalangkanar. Di manakah Jabatan Keselamatan Jalan Raya (JKJR) dan Jabatan Kerjaraya (JKR) kerana membiarkan perkara ini berlaku tanpa sebarang tindakan?

Salam Hormat,

HJ.WAHAB TIMPAI.

12 comments:

  1. The company who is the ownership of that lorry should send their workers to clean up the mess that they have made instead. Its the responsible thing to do.

    ReplyDelete
  2. Or they company could at least call up the JKR or JKJR to clean up the spillage so that it does not cause any accidents to the other road users.

    ReplyDelete
  3. This is a waste of resources. overloading the capasity of the truck surely will cause spillage on the road.

    ReplyDelete
  4. The company that is responsible for this operation must make amends before any fatalities that might occur from this spillage.

    ReplyDelete
  5. harus ambil tindakan pada syarikat tersebut, mereka dah tertumpah batu tersebut harus bertangungjawab mengalihkannya.

    ReplyDelete
  6. jika dibiarkan, ia pasti mengundang kepada kemalangan.

    ReplyDelete
  7. Masalah ini harus diselesaika dengan segera. bahaya kepada pengguna jalan raya

    ReplyDelete
  8. pihak yang berkenaan harus mengambil tindakan segera sebelum ada kejadian yang tidak diingini.

    ReplyDelete
  9. Seharusnya buat laporan kepada pihak berkuasa jika nampak perkara ini.

    ReplyDelete
  10. Jika penduduk tidak membuat laporan memang JK atau JKJR tidak sedar akan perkara ini.

    ReplyDelete
  11. sekiranya gambar dan aduan ini dibuat sebaik insiden itu berlaku, macam mana la pihak JKR dan JKJR mahu ambil tindakan?? buat la dulu aduan.. jika tidak ada tindakan, baru cakap pihak itu tidak melakukan apa2 tindakan terhadap aduan yang dibuat..

    ReplyDelete
  12. sepatutnya Hj Wahap tampil membuat laporan kerana beliau tahu siapa yang melakukan kesalahan itu.. dan beliau sepatutnya menuding jari terhadap pihak yang melakukan kesalahan itu, bukannya pihak yang bertanggungjawab menyelesaikan masalah itu..

    ReplyDelete