Tuesday 27 March 2012

KES DITANGGUH, JABATAN HUTAN BELUM SEDIA

BINCANG.....Peguam Ram Singh sedang berbincang dengan penduduk dari Kg. Sanan dan beberapa wakil dari daerah Lahad Datu yang hadir memberikan sokongan moral.

Oleh : GALUS AHTOI

PAGI kelmarin, 26 Mac 2012 di Mahkamah Magistet Kinabatangan, Sabah, pihak Jabatan Perhutanan Sabah telah memohon satu tarikh baru untuk perbicaraan kes penangkapan orang kampung dari Kg. Sanan, Tongod yang dituduh menceroboh hutan simpan kerana belum bersedia (?). Lebih kurang 40 orang hadir di mahkamah untuk mengikuti perbicaraan ini terpaksa kembali dengan seribu satu persoalan di atas penundaan perbicaraan ini. Tarikh baru perbicaraan ialah pada 28 dan 29 Mei 2012.

1 comment:

  1. Ksian btul dgn orng2 kg yg dhaif. Byngkan brkali2 brulang alik dorng ke mhkamah,mna lgi may bye pguam. Wlaupun sya org Tawau tp sya brsimpati dgn mreka. Kpd hakim2 yg adil dn sksama, jgn dilyn sngat helah jbtn prhutanan yg slalu mnta tunda,.mnta tunda dn trus mnnta tunda. Kasihanilah, orng2 yg tlh lma mnduduki satu2 kwsn tu. Sya amt yakin dn prcaya dgn hakim2 kit a d mlysia.

    ReplyDelete