Sunday 22 April 2012

APDAL BOREK, SHAFIE RINTIK?



TERKINJA.....Haji Apdal (hadapan sekali berkacamata) terkinja-kinja mengiringi artis Malaya dan cuba menawarkan wang RM10,000 untuk meniduri Sarimah.

Oleh : PAPARAZZI SABAHKINI.NET

BAK kata pepatah, bapa borek, anak rintik. Ke mana tumpah kuah jika tidak ke nasi? Begitulah lazim dunia yang berlaku terhadap Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah (KKLW) Datuk Seri Mohd Shafie Apdal yang mewarisi sikap 'Miang-Miang Keladi' daripada bapanya, Haji Apdal Bin Maulana.

Jika pada 1969 Haji Apdal telah menawarkan RM10,000 untuk meniduri Seniwati Sarimah (cerita ini bukan rahsia lagi di Semporna); maka tidak hairan jika Shafie sanggup menawarkan bukan sahaja RM100,000, malah RM1.5 juta untuk bersama 'Artis Recycle', Zahida Rafiq sebagaimana yang dilaporkan bekas pemandu Zahida, Noor Azman Azemi dalam laporan polisnya.

Pada kejadian 1969, Sarimah mengikuti satu rombongan artis Kuala Lumpur-Singapora telah menjadi tetamu khas Haji Abdul Salleh Khatib Gupurani yang diketuai oleh P. Ramlee, Saloma, Sarimah, Latifah Omar dan seorang artis berbangsa Cina bertandang ke Semporna melalui penerbangan yang ditempah khas dari Kuala Lumpur-KK-Tawau.

Pada zaman itu, tidak ada perhubungan jalanraya di antara Kota Kinabalu-Semporna, bahkan Lahad Datu masih menggunakan bot sebagai kenderaan perhubungan di antara daerah-daerah di pantai timur; kecuali Semporna yang menggunakan jalan kayu balak untuk sampai ke pekan tersebut.

Rombongan ini tinggal di Semporna selama 3 hari telah diraikan oleh Keluarga Haji Abdul Salleh Khatib Gupurani bertempat di Kampung Air Semporna. Rombongan P. Ramlee dan artis tinggal di kediaman Hj.Abdul Salleh kerana pada zaman itu belum terdapat hotel atau tempat penginapan yang sesuai.

Rombongan ini pernah bertandang ke Pulau Sebangkat Semporna untuk melawat Pulau-Pulau Semporna dan diringi oleh Haji Apdal Maulana, perkara yang sangat menarik ialah pada masa itu Haji Apdal bin Maulana (Bapa Shafie) mengejar artis- artis ini ke sana ke mari dan menawarkan wangtunai RM 10,000 kepada salah seorang artis berkenaan iaitu Sarimah.

Paparazzi akan menyelongkar bagaimana waris Haji Apdal iaitu Shafie telah melumurkan Zahida dengan kemewahan hasil 'Projek Top-Up' kerana dengan gaji menterinya, mungkin tidak mampu membeli coli buat Zahida.

12 comments:

  1. Admin, cerita2 macam ni kalau tiada bukti dan asas lebih baik jangan dipostkan. Ini tidak lebih dan tidak kurang sebagai fitnah jahat utk menjatuhkan pemimpin negeri.
    Tunjukkan bukti yang nyata dan faktual serta klinikal. Jangan hanya meletakkan beban pembuktian di pundak yang tertuduh. Itu sangat tidak wajar.

    ReplyDelete
  2. Tuan punya badan harus bersuara. Ada kamu baca ka tweeter perempuan ni. Memalukan rakyat Sabah saja. Apa yg dia cakap semua mengaitkan dan mengiakan semua cerita2 yang mengaitkan DSA. Soalnya sekarang bukan dia ada perempuan simpanan ka, bini baru ka, ini hak dia. Tapi perkara yg dimain dan disoalkan ialah dari mana wang sebanyak tu datang ? itu yg boleh menjatuhkan DSA, bukan hubungannya dgn mana2 betina... DSA patut saman perempuan ni kerana mengaitkan beliau dan semua komen2 yg dibuat dlm tweeter. Kenapa DSA cuma membisu and biarkan.

    Ini cuma menunjukkan beliau tidak kesah samaada dipilih semula utk bertanding kerana dah kaya raya dan boleh pencen ? Kalau semua ni palsu, berani kerana benar. Kamu semua baca lah tweeter perempuan ni... Kalau saya lah yg dikaitkan dan tidak bersalah, sudah saya saman.. Tapi kalau betul la semua cerita ni, saya diam2 saja... Seperti apa yg sedang dilakukan oleh DSA..

    ReplyDelete
  3. Cerita ini jika disertakan dengan bukti, ia lebih meyakinkan.

    ReplyDelete
  4. Skandal RM1.5 juta Shafie Afdal ini harus disiasat!

    ReplyDelete
    Replies
    1. belum pasti belum atau tidak skandal yang berjumlah RM1.5juta tapi sekiranya isu tu semakin hangat lebih baik disiasat. Tapi kalau tiada bahan bukti lebih baik hentikan saja fitnah..

      Delete
  5. Semakin hangat cerita skandal ini, tapi dengar2 Shafie akan mengambil tindakan pada orang yang menyebarkan kabaran angin tu

    ReplyDelete
  6. Kalau rasa diri difitnah, saman saja orang yang buat fitnah tu.

    ReplyDelete
  7. semua ini akan jadi fitnah jika ia tidak benar.

    ReplyDelete
  8. Kebenarannya tidak pasti lagi. Kerana belum ada bukti yang dapat mengesahkan perkara ini.

    ReplyDelete
  9. Kes Shafie ini semakin hangat diperkatakan. Namun tidak pasti lagi apa yang berlaku sebenarnya.

    ReplyDelete
  10. kalau kena kepada pemimpin2 pembangkang, sudah kena hentam oleh penyokong2 pembangkang kerana melibatkan ahli keluarga dalam gelanggang politik..

    ReplyDelete
  11. sedangkan skandal shafie pun belum lagi dibuktikan benar, kini timbul pula cerita pasal bapa shafie.. apa makna ni?? mengaibkan keluarga shafie??

    ReplyDelete