Thursday 10 May 2012

BYPL CARI PEMAIN PIALA BORNEO



Oleh : ROZIE JUMAT

PENCARIAN wakil pasukan untuk mewakili kawasan pedalaman ke Piala Borneo kini giat dijalankan oleh Borneo Youth Premier League (BYPL). Untuk mendapatkan pasukan yang bakal mewakili kawasan pedalaman satu pertandingan akan diadakan di Padang Kampung Tohan Baru, sabtu dan ahad ini.

Pengerusi BYPL, Juse Reoyston Loibin berkata, BYPL mempunyai cita-cita untuk menghantar wakil pasukan dari pedalaman untuk menyertai Piala Borneo pada oktober ini.

“Pihak kami melalui BYPL dan penasihat kami, Nillakrisna James berusaha agar pedalaman mendapat tempat  di Piala Borneo, dan sememangnya peluang itu ada dan inilah peluang kepada pasukan di pedalaman untuk beraksi di Piala Borneo akan datang,” kata Juse.

Menurutnya, objektif penganjuran itu ialah memilih satu pasukan untuk mewakili BYPL ke Borneo Cup pada bulan Oktober tahun ini dan pasukan yang menang akan berpeluang untuk bermain dengan British FA yang merupakan anak-anak buah bekas pemain import Sabah, Scott Oleranshaw.

Kata Juse, pertandingan itu akan diadakan di Kampung Tohan Baru, Merampong pada 12hb Mei ini (Sabtu) bermula pada jam 8.00 pagi. Ianya adalah terbuka kepada mana-mana pasukan yang berminat di pedalaman, kepada yang inginkan keterangan lanjut bolehlah menghubungi beliau di talian 01119034149 dan Joseph Billy 0138930852.

9 comments:

  1. Hope that youths who are interesting to play for the Borneo Cup will enroll in this Borneo Youth Premier League.

    ReplyDelete
  2. Good luck to all the Sabahan youths, hope to see a good game this coming Saturday.

    ReplyDelete
  3. Mereka yang berminat dan ada bakat, rebutlah peluang ini.

    ReplyDelete
  4. Melalui program sebegini, bukan saja baik untuk kesihatan malah dapat kurangkan masalah sosial di kalangan anak muda.

    ReplyDelete
  5. ini juga satu usaha untuk mencari bakat2 yang ada di Sabah.

    ReplyDelete
  6. Pasti ramai yang berbakat dikawasan pendalaman. Maka teruskan mencari mereka yang berbakat ini.

    ReplyDelete
  7. Para belia yang berminat boleh mengikuti pasukan tu

    ReplyDelete
  8. Pasti ramai bakat2 terpendam di keningau

    ReplyDelete
  9. teruskan usaha membawa bakat2 di kawasan pedalaman ke peringkat yang lebih tinggi..

    ReplyDelete