Sunday 17 June 2012

15,000 KUNJUNGI RUMAH TERBUKA TADAU KAAMATAN




KENINGAU : Majlis Rumah Terbuka Malaysia Tadau Kaamatan yang berlangsung di Kompleks Sukan Keningau malam semalam meriah dengan kehadiran 15,000 orang, termasuk pelancong.

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak memulakan acara dengan melakukan kunjungan mesra ke rumah seorang penduduk di Kampung Tuarid Taud di sini sebelum menghadiri rumah terbuka itu.

Majain Bantangon merupakan seorang daripada tujuh penerima sumbangan wang tunai RM2,000 serta barang keperluan asas dan plak 1Malaysia.

Perdana menteri turut menyampaikan netbook 1Malaysia dan wang tunai RM1,000 untuk sepuluh pelajar cemerlang peperiksaan PMR dan SPM serta sumbangan kepada seorang daripada empat penerima bantuan membaik pulih rumah.

Najib bersama Ketua Menteri Sabah Datuk Seri Musa Aman dan Timbalan Ketua Menteri Tan Sri Joseph Pairin Kitingan, yang juga Huguan Siou atau pemimpin penting masyarakat Kadazandusun, menaiki bas mini untuk menghadiri rumah terbuka berkenaan.

Tadau Kaamatan disambut setiap tahun bersama perayaan utama lain bertemakan Harmoni 1Malaysia bagi mengetengahkan nilai seni budaya sesuatu kaum dan dipupuk kepada semua lapisan generasi mengikut peredaran zaman tanpa menghilangkan nilai budayanya. (Bernama)

8 comments:

  1. sambutan majlis ini sungguh baik, ia sungguh meriah.

    ReplyDelete
  2. Mungkin tahun depan kena buat promosi lebih lagi supaya ramai pengunjung dari dalam dan luar negara.

    ReplyDelete
  3. Nampaknya penduduk Keningau menerima sebaiknya kehadiran Datuk Najib dikawasan tersebut.

    ReplyDelete
  4. Tengoklah betapa meriahnya sambutan kaamatan ini.

    ReplyDelete
  5. Dapat sambutan yang mengalakkan dalam pesta tersebut.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sokongan rakyat kepada kerajaan perlu berterusan untuk menjayakan segala program2 yang telah dirancang untuk pembangunan.

      Delete
  6. Nampaknya PM prihatin dengan rakyat Sabah.

    ReplyDelete
  7. banyak pula sumbangan2 samping yang PM umumkan selain peruntukkan untuk pembinaan loji air dan bangunan pusat kraftangan di keningau..

    ReplyDelete