Wednesday 6 June 2012

LIMA NGO IKRARSETIA SOKONG BN




BINCANG..Ahli-Ahli Cheshire Home sedang mendengar taklimat yang disampaikan oleh V.K Liew.

OLEH: SHAIMON S JUMADI         Foto : SAFFIE S JUMADI

LIMA buah Pertubuhan Badan Bukan Kerajaan (NGO) di Sandakan, iaitu Persatuan Rumah Amal Cheshire Sandakan, Persatuan Hakka Sandakan, Senior Citizen Association Sandakan, Persatuan Pembinaan Sandakan dan Persatuan Perikanan Tongkang Sandakan mereka masing-masing berikrar akan memberikan sokongan tidak berbelah bahagi terhadap Kerajaan Barisan Nasional dan Ahli Parlimen Sandakan.

Ikrar tersebut dibuat dalam satu majlis perjumpaan antara VK Liew dan kelima-lima Ketua NGO tersebut yang diadakan di Pejabat Parlimen P186 Sandakan, kelmarin.

Timbalan Pengerusi Cheshire Home Sandakan, Peter Chong Thai Moi yang bertindak mewakili kelima-lima NGO itu berkata sokongan padu yang tidak berbelah bagi itu kepada BN terutama kepimpinan VK Liew yang berjiwa rakyat kerana banyak memberi pelbagai bantuan dan sumbangan kepada badan-badan NGO di daerah ini.

“Kami selaku masyarakat Cina akan terus menyokong BN bagi memastikan BN terus kekal memerintah Sabah dan Malaysia agar NGO di Malaysia lebih harmoni dan berjaya," ujar Peter lagi.

Kitanya, mereka tidak nampak sebarang kecacatan Kerajaan Barisan Nasional (BN), apatah lagi Semangat 1Malaysia telah mengeratkan lagi perpaduan dan sokongan rakyat kerana tidak berlaku amalan pilihkasih sebagaimana yang dialami oleh rakyat di negeri yang dikuasai pembangkang.

Sehubungan itu, bagi pihak lima NGO berkenaan, Peter mengucapkan jutaan terima kasih kepada V.K Liew yang begitu prihatin terhadap kebajikan semua kaum tanpa mengira siapa orang itu dan juga fahaman idologi yang berbeza-beza, asalkan mereka itu adalah rakyat Malaysia.

19 comments:

  1. harap lebih ramai akan memberi sokongan kepada BN.

    ReplyDelete
  2. Glad to hear that these NGOs have showed support and loyalty to the BN government.

    ReplyDelete
  3. Hope that the government will also continue to help these charity NGO.

    ReplyDelete
  4. Nampaknya NGO pun sudah mula memberi sokongan kepada BN.makin besar pengaruh dan peluang untuk menang.

    ReplyDelete
  5. Nampaknya beberapa NGO di Sandakan menyokong BN dikawasan tersebut. Satu berita yang baik untuk BN Sandakan.

    ReplyDelete
  6. Kerajaan harus memberikan pelbagai kebaikkan dilakukan ke Sabah. Kerana ini secara automatik akan menarik penyokong dari Sabah itu sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Usaha kerajaan dalam memberi yang terbaik kepada rakyat pasti tidak akan sia-sia. Rakyat tahu menilai prestasi kerajaan.

      Delete
  7. This is a democracy country. They have the freedom to support who they want.

    ReplyDelete
  8. Rakyat dapat menilai usaha kerajaan dalam membangunkan Sabah, pasti rakyat akan sokong.

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup, lagipun VK Liew banyak menyumbang dan membantu penduduk2 di Sandakan.. boleh nampak juga usaha dia di Sabahkini..

      Delete
  9. kalau begini, memang kukuhlah keduduk VK Liew di Sandakan.. jangan harap la pembangkang boleh rampas kerusi sandakan..

    ReplyDelete
  10. Prime Minister Datuk Seri Najib Tun Razak said public confidence in the Barisan Nasional (BN) leadership at the federal and state levels is growing because the coalition fulfills its pledges according to its capability.

    ReplyDelete
  11. He said the promises were proven through the various aid given to the people such as the 1Malaysia People’s Aid (BR1M), the existence of the 1Malaysia People’s Shop (KR1M) and the 1Malaysia People’s Menu, the granting of subsidies in the various sectors such as petrol subsidy.

    ReplyDelete
  12. In addition, Najib also hinted that he would announce a ‘windfall’ for the settler community soon as well as several other incentives for the people.

    ReplyDelete
  13. “The quantum I will not disclose yet, when the time comes I will make the announcement. Let there be a little suspense,” he said.

    ReplyDelete
  14. However, he said there were quarters that tried to deny the efforts of the government in helping the people.

    ReplyDelete
  15. He said the BN government constantly strived for the prosperity of the people and ‘did not know how to spin’.

    ReplyDelete
  16. “That is their (opposition’s) politics, always spinning, everything (that we do) is wrong. What we are doing for the people, they want to destroy,” he said.

    ReplyDelete
  17. He said that under the BN government since the country’s independence, a son of a fisherman had succeeded to become a menteri besar to lead a state.

    ReplyDelete