Sunday 3 June 2012

RADIO ANTI-TAIB SAHKAN DJ BERSEMBUNYI



RADIO Free Sarawak hari ini berkata, pihaknya percaya seorang penyampainya Peter John Jaban sedang bersembunyi kerana bimbang ditahan oleh polis untuk disoal siasat.

Menurut stesen anti ketua menteri Sarawak Tan Sri Taib Mahmud itu, walaupun masih tiada sebarang khabar daripada Jaban, mereka mendapat maklumat penyampai itu sedang bergerak bebas di Miri.

Jaban yang menggunakan nama Papa Orang Utan mengambil tindakan itu secara sukarela selepas ditakutkan dengan sesi soal jawab di lapangan terbang Kota Kinabalu sebelum ini, kata RFS dalam kenyataannya.

Jaban pada Khasmis tiba di lapangan terbang Miri yang menyaksikan kehadiran ramai anggota polis.

Peguamnya bagaimanapun berjaya membawanya pergi kerana pasukan keselamatan tidak menerima sebarang arahan berhubung apa yang perlu dilakukan.

8 comments:

  1. Free Sarawak could not protect their own DJ's?

    ReplyDelete
  2. I thought Radio Free Sarawak is located in London?

    ReplyDelete
  3. kenapa nak bersembunyi? jika tak bersalah tak perlu nk bersembunyi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tidak perlu risau/takut kalau tidak melakukan kesalahan.

      Delete
  4. You have messed with the wrong person. Better think the consequences or ways to defend yourself when you are about attacking influential person.

    ReplyDelete
  5. Nampaknya DJ tersebut bersembunyi kerana takut ditangkap oleh polis.

    ReplyDelete
  6. kenapa perlu bersembunyi? kedapatan menipu?

    ReplyDelete
  7. kalau mahu berjuang tu, berjuang la dengan cara jujur dan ikhlas.. memang terbukti la Radio anti Taib yang didalangi pembangkang ini suka sangat menyebarkan pembohongan.. buat tuduhan sana sini.. patut la tidak berani buat laporan polis, rupanya takut pembohongan mereka terbongkar.. siap main sembunyi2 lagi..

    ReplyDelete