Thursday 12 July 2012

BOIKOT DPPIMS DAN KIMMA JIKA LINDUNGI 'KELING'




Saudara Pengarang,

SAYA, Chung Su Li, Ketua Kumpulan Pencari Kebenaran Sabah (KPKS) kali ini ingin membawakan satu isu yang besar dan harus diberi perhatian yang serius. Dalam laporan kali ini, kami mendedahkan intipati perjuangan kami dan siapakah sebenarnya Chung Su Li.

Kami ingin tahu apakah tindakan kerajaan terhadap semua 'Keling' iaitu Peer, Nasir @Yusuf, Mohd Ansar Bin Maidin, Mustaffa, Batcha, Allaudin, Omar Gani, Jabar dan ribuan warga India yang menggunakan IC Palsu dan IC projek di negeri Sabah?

Kami tidak kisah apa jua andaian orang ramai kerana kami tetap akan mendesak Kerajaan Persekutuan agar menangkap sekurang-kurangnya Nasir@ Latiff dan Pegawai JPN serta orang yang dibantunya mendapatkan IC yang dibeli daripada senarai orang mati; termasuk suspek Musakar Bin Abdullah (620305-12-5961) yang kami dedahkan sebelum ini.

Terang dan jelas bekas majikan Musakkar, Aziz Bin Kasim sanggup memberikan nombor telefonnya untuk memudahkan pihak berkuasa membuat siasatan. Saya hairan kenapa Aziz sanggup memberi kenyataan bahawa Musakkar memang bekas pekerja dan tukang masaknya yang dijamin tetapi polis mungkin terlalu bacul untuk menahan suspek.

Kini Musakkar sudah mendapat IC melalui rangkaian ‘Projek IC PAKAI WANG’ ini. Saya agak hairan kenapa majoriti pengomen di Sabahkini.net dan Kerajaan yang masih tidak faham perjuangan kami.

Kami bukannya memperjuangkan Projek IC Kerajaan Barisan Nasional yang dibuat satu ketika dahulu di era Perdana Menteri, Tun Mahatir Mohammad. Masa itu IC diberikan oleh kerajaan tanpa mengenakan sebarang bayaran dan itu sudah berlalu berpuluh tahun.

Yang kami perjuangkan ialah ‘Projek IC PAKAI WANG’ yang bermula sekitar tahun 2011 ini. Kerajaan sebenarnya tidak memerlukan undi pemegang IC begini yang sanggup menggadai ibu pertiwi sendiri. Orang macam ini 100 kali ganda kejamnya daripada pemegang IC projek satu ketika dahulu. 



Nasir @ Latiff dan Musakkar @ Katta Kaja ini sanggup menderhaka kepada kerajaan sendiri. Demi wang mereka sanggup membunuh Ibu kandung sendiri. Kenapa kerajaan dan pihak polis masih tidak faham perjuangan kami?.Projek IC seperti yang didedahkan oleh Mutalib M.D dan sebagainya harus disiasat oleh RCI kerana melibatkan lebih 2 Juta orang.

Kami tegaskan bahawa kami hanya memperjuangkan ‘Projek IC PAKAI WANG’ dan pemegang IC projek dahulu yang menjadi perasuah di negara ini. Kami hanya mencari dan memburu mereka yang ada Projek IC yang melakukan pelbagai jenayah di negeri ini.

Mereka yang menyumbang untuk ekonomi, kemakmuran, keharmonian dan sebagainya menjadi hak kerajaan untuk mempertimbangkan kerakyatan melalui RCI.

Saya merayu kepada rakyat Sabah agar bangkit membuat sesuatu semampu kita bagi memastikan Latiff dan Katta Kaja yang menjadi ketua ‘Projek IC PAKAI WANG’. Mengapa polis Kota Kinabalu begitu kasihankan dan takutkan suspek ini?.

Lebih baik daripada Polis Kota Kinabalu, Jabatan Siasatan Jenayah Komersil (JSJK) IPD Tawau baru-baru ini berjaya menumpaskan satu rangkaian membuat IC palsu. Tidakkah Polis Kota Kinabalu ingin mendapat nama baik yang disanjung tinggi seperti Polis Tawau?

Saya harap Polis dapat menyiasat perkara ini dan menahan secepat mungkin suspek tersebut. Kami tidak menginginkan nama, pangkat, jawatan dan sebagainya. Kami memang secara jujur memperjuangkan hal ini.

Banyak sungguh jenayah yang mereka lakukan. Latiff juga pernah menipu satu taukeh cina yang membekalkan barangan plastik. Setelah menandatangani invois bernilai hampir RM16,000, Latiff mendakwa itu bukan tandatangannya.

Kes ini diperjuangkan oleh Kasim Bin Kamal yang merupakan pejuang suci dan seorang yang benar-benar jujur memperjuangkan IC songsang dalam kalangan bangsa India.

Ramai yang tercari-cari siapakah Chung Su Li? Adakah dia benar-benar wujud dan jujur memperjuangkan isu kerakyatan songsang? Biarkan saya menjawab soalan ini. Dahulu saya mempunyai seorang kawan berbangsa India yang bernama Nur Muhammad Bin Ibrahim @ Kepayan Nur, iaitu pemilik kedai runcit Syarikat Bismillah, Kampung Matambai, 88100 Kepayan.

Bagaimana saya mengenali Kepayan Nur ini? Saya dahulunya tinggal di sebuah apartment berhampiran Kedai rucit dan rumah Kepayan Nur. Saya dan dia kawan baik pada masa itu. Nur pada masa itu merupakan seorang yang anti kaumnya sendiri. Beliau sering menceritakan kepada saya tentang bangsanya sendiri. Isterinya dan pekerjanya juga baik terhadap saya. Mereka selalu menghidangkan makanan India kepada saya.

Pada masa itu, hubungan Nur dengan saya sangat baik. Kami sering pergi ke mana mana bersama sama. Saya selalu menaiki keretanya Nissan Serena putih bersamanya untuk ke mana-mana pun.

Pada masa itu, Nur Kepayan mengunakan saya untuk membantunya menjatuhkan beberapa musuhnya. Antara orang yang paling dia musuhi ialah Kasim Bin Kamal, Peer Mohammad Bin Kadeer dan beberpa orang India lain. Beliau banyak memberikan salinan pasport musuhnya yang berbangsa India kepada saya.

Pada masa itu,isu kerakyatan songsang masih tidak lagi diperjuangkan secara lantang. Saya pun hanyalah membuat satu laporan kecil di JPN Kota Kinabalu yang langsung tidak pernah ada tindakan.

Perkara ini sudah berlaku lama dahulu. Kemudian, saya telah berpindah daripada Kepayan ke Indah Permai. Pada masa itu, saya jarang sudah bertemu dengan Nur Kepayan. Kemudian, saya berkerja di pejabat agensi pekerjaan keluarga saya.

Saya pada masa itu sudah mula bertentangan dengan agensi haram. Ramai agen India memberikan perkhidmatan murah dan pantas melalui jalan songsang. Antara yang saya kenal ini Nasir @ Latiff dan dua orang lagi India yang beroperasi di Kampung Air.

Sikap masyarakat yang sukakan jalan belakang kerana mereka sukakan penyelewangan menyebabkan agensi pekerjaan kami kurang mendapat sambutan. Kemudian, kami mengantikannya dengan perniagaan lain.

Segala rahsia yang saya kumpul daripada Nur Kepayan satu ketika dahulu dan ditambah daripada beberapa India lain menjadikan saya wira kepada rakyat Sabah. Saya ini mangsa kekejaman Pendatang Haram India Ini.

Namun saya memang jujur dalam memperjuangkan hal ini. Saya tidak peduli pun dengan bekas kawan baik saya satu ketika dulu. Saya sendiri membocorkan rahsianya. Hanya Kepayan Nur yang mengenali saya dalam kalangan India dengan baik. Mungkin juga dia sudah lupa dengan saya pada masa ini. Akan tetapi, Nur Kepayan tidak berani membocorkan identiti saya kerana segala rahsia dia diketahui oleh saya.

Lagipun saya masih menyimpan banyak lagi bukti salinan pasport yang saya belum bocorkan. Kalau Kepayan Nur berani dedahkan identiti saya, maka segala rahsia dia bermula daripada satu persatuan daripada Tamil Nadu sehingga rahsia dia mendapat kerakyatan dan sebagainya akan dibocorkan berserta salinan passport beliau dan isterinya.

Saya pada masa itu mula menyedari jenayah yang dilakukan oleh Nur. Beliau kuat merasuah dalam menyelesaikan kes-kes yang melibatkan orang kampung mereka. Beliau sentiasa berlagak macam ketua masyarakat Ilayangudi, Sivaganga di Sabah. Untuk itu, beliau sanggup merasuah sesiapa sahaja untuk membantu sekutunya.

Kepayan Nur juga menjadi batu api dalam kalangan India. Beliau sendiri yang memecahkan perpaduan kaum India dengan meniupkan semangat kekampungan walaupun berasal daripada satu negeri yang sama iaitu Tamil Nadu.

Difahamkan, Nur menyembunyikan beribu-ribu kartun rokok tanpa cukai atau rokok haram di belakang kedainya yang juga dijadikan rumah mereka. Hanya dipisahkan sedikit tanah lapang, rumah dan kedainya sangat berhampiran iaitu depan dan belakang sahaja.




Saya juga menerima e-mail daripada ramai orang untuk menyiasat kerakyatan Malaysia yang didakwa secara haram yang diperolehi Setiausaha Agung Dewan Perniagaan India Muslim Sabah (DPIMS), Mohd Ansar Bin Maidin. Walaupun tidak ada apa-apa jenayah berat yang dimaklumkan dilakukan oleh suspek ini, namun atas permintaan orang ramai, kami akan turut menyiasatnya.

Siasatan awal mendapati Mohd Ansar Bin Maidin merupakan pengasas awal Dewan Perniagaan dan Perindustrian India Muslim Sabah (DPPIMS). Di dalam Sabahkini.net, terdapat banyak artikel mengenai suspek ini termasuk cara beliau mendapat kerakyatan di Malaysia.

Kami masih melakukan kajian terhadap individu ini melalui cara kami. Jika sesiapa mempunyai bukti, boleh e-mail kepada kami. Kami hanya dedahkan maklumat yang betul-betul tepat beserta bukti.

Dalam kesempatan ini, kami menyeru agar Mohd Ansar Bin Maidin harus meletak jawatan segera dalam DPPIMS. Kebanyakan orang India sendiri difahamkan tidak sudah sehaluan dengan beliau kerana begitu angkuh dan sombong.

Kononnya, beliau enggan meletakkan jawatan sebagai Setiausaha Kehormat walaupun sudah berpenggal-penggal dia memegangnya. Kami harap agar Ansar menyerahkan jawatan Setiausaha Kehormat kepada orang lain sebelum kami memboikot dan menggempur DPPIMS.

Sehubungan iu, kami mendesak agar Presiden DPPIMS, Datuk Baisul Khan Salman Faris agar mengambil tindakan tegas terhadapnya. Kami akan tampil dengan artikel khas mengenai 'Keling' yang bernama Mohd Ansar Bin Maidin ini.

Dalam hal ini kami memberi amaran agar DPPIMS perlulah dibersihkan segera. dan Datuk Baisul janganlah menjadikan mereka yang terlibat dalam jenayah dan kerakyatan songsang diberikan muka dalam dewan yang dikatakan sungguh mulia, kononnya.

Ramai yang marah terhadap kami kerana menggunakan perkataan ‘Keling’ dalam artikel kami yang selama ini menjadi taboo sekalipun perkataan 'Keling' berasal daripada satu negeri di India iaitu 'Kalinga' (Oriya).

Penggunaan terma 'Keling' ini tidak salah kerana mereka lebih hina daripada 'Babi' sekalipun mendakwa diri mereka menganut agama Islam. Kami terpaksa mengunakan perkataan 'Keling' untuk menaikkan tekanan terhadap pendatang haram India dan bersyukurlah kami tidak memanggil mereka 'Pandikutty' atau 'Anak Babi' dalam setiap artikel kami.

Kepada rakyat Sabah, terima kasih kerana menyahut seruan kami dan terus menghubungi mereka dan mendesak mereka agar meninggalkan negara ini secara terhormat sebelum terlambat.

Difahamkan ada yang menghubungi mereka akan tetapi mereka menafikan dengan mengatakan, "IC kami original, kami tidak perlu tinggalkan Sabah."

Kalau mereka kata IC mereka betul, terus kamu bertanyakan kepada mereka jadi mengapa kamu tidak berani menyaman Chung Su Li? Kenapa pula ada keluar pasport kamu dalam internet? Kami tidak peduli kamu IC original kah atau tidak. Yang penting, selagi mahkamah tidak memutuskan, maka kamu tetap PATI di negara ini.

Ayuh, tiket Air Asia pun nampak murah untuk ke Banglore, Chennai, Kochi, Kolkata dan Tiruchirapalli. Baliklah cepat. Saya meminta semua rakyat Sabah, tolong belanjakan sedikit wang dan print mana-mana artikel kami, bawa artikel itu pergi ke kedai mereka ataupun membuat temu janji dengan mereka; jumpa pengurus atau sesiapa di kedai mereka.

Marilah kita dengan tegas dan bersopan meminta mereka segera balik ke India sebelum diambil tindakan tegas. Saya ada berikan nombor telefon dan alamat mereka.

Tolonglah telefon atau SMS mereka. Kita wajib beri tekanan agar mereka balik segera ke India. Caranya mudah sahaja. Boikot semua kepentingan mereka. Hanya rakyat Sabah yang mampu membuatnya kerana kerajaan memperlihatkan kurang bersemangat dalam hal ini.

Ayuh kita memberi tekanan yang teramat sangat kepada mereka secara bertubi tubi. Jika mereka sudah menukar nombor telefon, tidak mengapa kerana itu membuktikan bahawa mereka benar-benar takut dan merasa bersalah.

Mereka ini wajar dijadikan 'Target' untuk perang psikologi atau 'Saiwar' bagi memastikan misi kita mengepam keluar warga asing dan penjenayah dari negeri kita nan tercinta berjaya;

Nur Muhammad Bin Ibrahim @ Kepayan Nur(010-9539711) ; pemilik kedai runcit Syarikat Bismillah, Kampung Matambai, 88100 Kepayan.Tinggal di belakang kedai tersebut.

Peer Mohammad Bin Kadeer @ Peer (016-8360786) ; tinggal di kuaters pemilik Restoran Zaminah Curry House yang juga merupakan kedai saudara '3 Keling' ini di Blok 5, Tingkat Bawah, Lot 5-0-1, Api Api Centre, Lorong Api Api, Jalan Centre Point, Kota Kinabalu.

Nasir Bin Yusuf @ Kader Moideen Latheef @ Latiff (016-8329789) ; JJ One Phone di Lot 57, Bandaran Berjaya, Kota Kinabalu dan tinggal di Country Height. Beliau juga boleh dihubungi melalui facebook Latef Kadermaden.




Musakkar Bin Abdullah ; Restoran Farveen Curry House bertentangan Shell Kampung Air. Hubungi bekas majikannya untuk maklumat lanjut.

Rakyat sabah boleh menghubungi bekas majikan Musakkar @ Katta Kaja untuk menanyakan sendiri adakah Musakkar pernah berkerja dengannya mengunakan pasport atau tidak dan bagaimana dia mendapat IC?. Aziz bin Kasim bersedia di hubungi melalui 016-8105869 atau berjumpa dengannya di Restoran Bismillah di Pekan Inanam. Aziz bin Kassim tidak mengenali kami dan Chung Su Li, oleh itu tidak perlu suspek memaksa Aziz dalam hal tersebut. Aziz diminta buat laporan polis jika menerima sebarang ugutan daripada suspek di atas.

Kami juga menerima e-mail supaya sekali boikot dan memberi tekanan terhadap dua lagi tokoh 'Keling' suspek yang pernah terkenal di Sabahkini.net suatu ketika dahulu iaitu 'Mustaffa Dan Batcha, Penjenayah Di Sabah?'

Atas rasa kami bahawa mereka juga bersalah, kami sertakan sekali di bawah untuk dihubungi dan dipaksa meninggalkan Sabah segera. Selain itu, individu lain yang di minta diboikot turut disertakan.

Mohd Bin Yusof @ Mustaffa (019-8125786) ; Restoran Rahmat di alamat Lot no 16, Jalan Tugu, Kampung Air, 88000 Kota Kinabalu dan dua buah restoran lagi di Pekan Sabindo, Lok Kawi dan sebuah lagi di Bevely Hill, Luyang.

Mohidin Batcha Bin Shariff @ Batcha(016-8100234, 088-428034) ; Restoran Madinah di alamat no 273, Teluk Likas, Jalan Tuaran, 88400 Kota Kinabalu.

Mohd Ansar Bin Maidin ; Restoran Bismillah Likas, Jalan Tuaran, 5 ½ Tuaran ByPass. Beliau juga didakwa mempunyai Restoran Min di Jalan Menggatal.

Abdul Jabbar Muthalif ; Najib Superstore,Kampung Air,Kota Kinabalu.

Razali Bin Said ; Maimunah Trading Co, Lot 8, Block F, Sinsuran Complex.

Omar Bin Mohd Sabair @ Omar Ghani ; Bismillah Curry House, Likas Plaza, berhampiran Masjid Bandaraya.

Tunggu apa lagi? Ayuh, mari kita beri tekanan kepada semua suspek di atas. Hubungi mereka serta merta, 24 jam sehari kerana kita perlu takutkan mereka dengan berjumpa sendiri dengan mereka di alamat yang di berikan.

Mari kita lakukan dan saya merayu agar apa juga jawapan daripada suspek diminta dikongsikan kepada kita melalui ruangan komen. Datuk Baisul Khan harus memberi jaminan bahawa semua yang di atas ini tidak akan menjadi ahli DPPIMS dan KIMMA lagi. Jika tidak, kami akan meminta DPPIMS diboikot segera.

Kami berharap agar semua mereka boleh meninggalkan Sabah sebelum 15 Julai secara terhormat. Kami menunggu berita gembira tersebut. Teruskan usaha anda membantu kami dan negeri tercinta ini.

Sekian, Salam Hormat,

CHONG SU LI
Ketua Kumpulan Pencari Kebenaran  Sabah (KPKS)

9 comments:

  1. berabis dia beri tekanan terhadap pendatang asing India. tapi apa tindakan dia terhadap pendatang2 asign yang lain?

    ReplyDelete
  2. Kenapa hanya warga India yang diberi penekanan? Pilak lagi banyak daripada mereka.

    ReplyDelete
  3. Patut disiasat mengenai perkara ini. Kerana kita perlu tahu yang mana kes ini bukannya kes ringan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siasat memang perlu untuk kebenaran. Segerakan tindakan.

      Delete
  4. Isu ni sudah lama, adakah kedai keling semua diboikot

    ReplyDelete
    Replies
    1. yang peliknya, kenapa pengadu ini asyik minta supaya kedai keling ini diboikot?? itukah penyelesaian terbaik untuk kes2 jenayah seperti yang beliau dedahkan?? atau beliau sebenarnya kalah dalam persaingan perniagaan??

      Delete
  5. itu saja la saranan yang mampu dibuat oleh Chung Su Li.. seolah2 isu ini berselindung disebalik persaingan perniagaan, bukannya mendedahkan kebenaran..

    ReplyDelete
  6. jika Chung Su Li benar2 mahu membanteras jenayah yang dilakukan oleh pihak2 tertuduh, kenapa tidak bawa saja kes ini ke balai polis dan follow up kes ini di balai polis, bukannya di Sabahkini..

    ReplyDelete
  7. saya rasa baik pihak berkuasa campur tangan saja dalam kes ini memandangkan wujud konflik perkauman dalam isu ini yang mana bagi saya boleh menyinggung perasaan kaum India tepatan di negara ini..

    ReplyDelete