Monday 9 July 2012

HANTAR '3 KELING' KE NERAKA!




Saudara Pengarang,

KAMI, Kumpulan Pencari Kebenaran Sabah (KPKS) yang diterajui oleh Chung Su Li dengan rasminya memulakan kempen ke atas '3 Keling' penjenayah di negeri Sabah iaitu Peer Mohammad Bin Kadeer (PEER), Nasir Bin Yusuf @ Kader Moideen Latheef (LATIFF) dan Lathief Kadermaideen (ALLAUDIN) mulai 8 Julai 2012.

Kempen yang kami lancarkan bersama ialah Kempen Memboikot (KEMKOT) semua kepentingan suspek. Difahamkan '3 Keling' mempunyai kedai JJ One Phone di Bandaran Berjaya, Ros Curry House di Kedai Corner, Bukit Melinsung, Papar dan kepentingan lain termasuk tidak mengiktiraf Peer sebagai ahli RELA sebenar.

Semua harta mereka seperti rumah, kereta, premis dan pejabat harus ditarik balik oleh pemberi sewa atau pemberi pinjam seperti bank.

Kami turut melancarkan Kempen Memberi Tekanan (KEMTEK) untuk memastikan mereka insaf dengan segala jenayah yang mereka sedang lakukan selain memecahkan sikap keras kepala mereka yang ingatkan tiada siapa yang mampu mengapa-apakan mereka.

Mereka harus belajar bahawa hukuman yang diberikan oleh rakyat Sabah adalah lebih berat kepada mereka. Mereka harus berfikir untuk mengembalikan semula IC dan harta haram kepada kerajaan. Mereka harus balik ke India atau tinggal di Malaysia mengunakan dokumen asal seperti pasport India sahaja.

Satu lagi kempen yang kami lancarkan ialah 'GEMPUR KELING'. KPKS memberikan tempoh 24 Jam selepas tempoh 7 hari yang diberikan kelmarin yang akan tamat pada 15 Julai 2012 untuk membuka mulut yang bisu dan mula bertindak. '3 Keling' dan kerajaan yang mengambil langkah berdiam diri telah menyebabkan rakyat Sabah semakin marah. '3 Keling' harus berbuat sesuatu dalam masa tersebut jika mereka ingin selamat daripada merengkup dan merana dalam penjara di Malaysia.

Dalam tempoh tersebut, KPKS hanya memerlukan '3 Keling' menafikan kenyataan yang dilemparkan oleh Chung Su Li sebagai fitnah semata-mata dan meminta '3 Keling' membuat laporan polis dan meminta Chung Su Li ditangkap segera.

Ataupun jika benar apa yang saya katakan, maka '3 Keling' digesa meminta maaf secara umum melalui kenyataan rasmi di Sabahkini.net dengan menghantarkan juga surat rasmi ke e-mail kami. 

Atau pun, cara yang lebih baik dan afdal, '3 Keling' diminta serahkan semula dokumen dan IC kepada kerajaan. Hanya IC Latiff menjadi keutamaan kami pada masa ini kerana ia dibeli dan bukannya diberi oleh kerajaan. Dalam masa yang sama, Latiff ada memegang pasport India yang menjadikan dia rakyat 'Dua Negara' dalam satu masa yang sama.

Dalam masa 8 hari ini (7 Hari +24 jam) jika suspek terus berdiam diri, maka kami akan bertindak lebih agresif. Apa yang kami akan buat tidak diberitahu buat masa ini. Akan tetapi mungkin merugikan '3 Keling' sehingga mereka akan menyesal seumur hidup jika tidak bertindak.

Mahukah Latiff, Peer dan Allaudin menangis seumur hidup kerana tidak mahu mengambil peluang yang kami berikan? Pada masa itu, jika nasi sudah menjadi bubur, maka tiada guna lagi hidup ini untuk kamu wahai '3 Keling'.

Ayuh, kamu lelaki bermisai tebal! Buktikan kelelakian kamu dengan membuat sesuatu. Kalau tidak kempen GEMPUR ini bakal menjadi sejarah hitam dan pahit kepada kamu. Kamu jangan ingat tiada siapa-siapa mampu menggugat kamu.

Ingat bahawa kamu hanya ada 7 hari sahaja lagi (dari tarikh surat ini ditulis) untuk bertindak kerana selepas itu, hidup kamu tidak tahu ketahuan; sama ada di lokap atau di India. Hanya tuhan sahaja yang tahu. Jadi, tidak payah ambil risiko. Bertindaklah segera. Kalau tertekan sangat, minta polis siasat sahaja. Kami alu alukan. Memang hasrat kami beri tekanan agar kamu semua tidak dapat tidur alau sesaat.

Kami memberi peringatan kepada sesiapa juga yang membantu '3 Keling' termasuk Dewan Perniagaan dan Perindustrian India Muslim Sabah (DPPIMS), MIC atau KIMMA dalam apa juga hal agar berhenti jika ingin selamat.

Kami mendapat maklumat bahawa agen pengurusan pas dan visa Nasir @Latiff kini dibuat oleh seorang rakan kongsinya sekarang. Jika dia terus membantu Nasir, maka kami akan terus melancarkan KEMKOT dan KEMTEK ke atasnya juga sesudah kami menyiarkan maklumatnya.

Kumpulan kami betul-betul berani dalam hal ini kerana kami bukan seorang dua, malah ahli kami mencecah puluhan orang daripada pelbagai bangsa. Tiada siapa pun mampu membuat apa-apa ke atas orang bersemangat kenegerian ini.

Saya merayu agar rakyat Sabah menyahut kempen ini. Segala kempen ini tidak berjaya jika kita rakyat Sabah hanya berpeluk tubuh. Buatlah sesuatu mengikut kemampuan demi negeri ini. Jika ada pihak berkuasa yang membaca artikel ini, saya harap kamu bertindaklah demi masa depan. Tidak payahlah susahkan KPKS ini. Kami hanya mampu buat perkara sebegitu, yang sebetulnya, hal ini sudah di bahu kamu. Kami harapkan tindakan pihak berkuasa. Apa yang kami buat ini hanyalah perang psikologi sahaja.

Masa depan Sabah berada di dalam genggaman tangan kamu. Saya membuatnya demi Sabah. Tidak ada apa-apa kepentingan untuk saya. Saya hanya membenci orang seperti '3 Keling' yang menjadi terlalu rakus dan kejam di tempat orang. Bumi bertuah ini dirosakkan sehingga tuhan menarik balik semua rezeki di negeri ini angkara terdapat syaitan yang membinasakannya.

Sekali lagi, saya desak agar semua rakyat Sabah menghantar mesej bantahan kepada Peer melalui talian 016-8360786 dan Nasir @ Latiff di talian 016-8329789 untuk mendesak mereka agar meninggalkan negara ini dalam kadar segera.

Dalam tempoh KEMTEK, kami berhasrat menyiarkan artikel secara bertubi tubi, berkali-kali dengan gambar dan imej yang memalukan suspek agar dia kembali sedar dan tergerak nalurinya untuk bertindak. Saya mohon bantuan Sabahkini.net agar menyiarkan semua artikel kami walaupun ada yang membawa maksud sama secara berulang.

Kepada pembaca setia Sabahkini.net, teruskan on-line sentiasa kerana banyak lagi artikel dalam kempen ini akan tersiar. Semoga berjaya hendaknya.
Sekian, Salam Hormat,

KPKS (Kumpulan Pencari Kebenaran Sabah).

8 comments:

  1. Peer said he is born in Sabah, his father is from Semenanjung but his mother is from India. He said his IC is genuine as he is born in Sabah but his two brothers does not have IC's because they are born in India.

    http://sabah-go-green.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. Nevertheless, hopefully the truth will be revealed so that this case can be cleared.

    http://sabah-go-green.blogspot.com/

    ReplyDelete
  3. tgk apa tindakan mereka selepas ini.

    ReplyDelete
  4. Bila RCI akan ditubuhkan ni?? IC palsu dan pemberian kerakyatan songsang perlu dihapuskan segera.

    ReplyDelete
  5. Kenapa ada yang anti sangat dengan India Sabah ini. Sehinggakan banyak isu mengenai India Sabah ini disiarkan oleh Sabahkini.net.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pasti ada sebab. India sekarang semakin ramai di Sabah. tapi adakah mereka tu benar2 warga M'sia.

      Delete
  6. kenapa perlu bagi tempoh 7 hari? kenapa tidak ambil tindakan serta merta?? untuk membanteras jenayah, tidak perlu ada tempoh..

    ReplyDelete