Tuesday 10 July 2012

HENTIKAN SEGALA AKTIVITI SERTA MERTA!




Saudara Pengarang,

SAYA, Chung Su Li bagi pihak Kumpulan Pencari Kebenaran Sabah (KPKS) mendesak agar '3 Keling' iaitu Peer Mohamad, Nasir @ Latiff dan Allaudin yang saya dedahkan sebelum ini supaya menghentikan segala aktiviti mereka; sama ada yang halal mahupun yang haram berkuat kuasa SERTA MERTA.

Kami dalam Kumpulan Pencari Kebenaran Sabah (KPKS) memberikan masa beberapa hari kepada '3 Keling' dan pihak berkuasa supaya menghentikan segala operasi perniagaan '3 Keling' di Malaysia.

Ketua '3 Keling' iaitu Peer disarankan menghantar surat memohon pembatalan sebagai Ahli RELA dan serahkan semula kad pengenalan awak kepada JPN dan memohon 'Emergency Certificate' daripada kedutaan India di Kuala Lumpur dan balik segera ke India.

Jika enggan, sebaiknya menyerah diri sahaja di mana-mana Balai Polis dan kembali ke India dengan selamat. Rakyat Sabah menerima dengan tangan terbuka kedatangan semula '3 Keling' ini melalui pintu imigresen setelah mendapatkan pasport India; sama ada sebagai 'Pegawai Dagang' atau pekerja yang menggunakan visa.

Manakala bagi Nasir, kami menyarankan agar tutup segera kedai JJ One Phone dan putuskan hubungan rakan kongsi dalam mana-mana perniagaan lain. Serahkan semula IC awak kepada kerajaan. Awak sudah ada pasport India dan boleh balik terus ke India serta merta.

Kami harap awak kosongkan segera rumah awak di Country Height dan jual segera kereta jenis Isuzu Dmax yang awak pakai. Bersiap sedia kembali ke India segera. Letak juga jawatan awak dalam Parti Kimma.

Bagi Allaudin oula, sila jual segera Restoran Ros Curry House awak. Awak pakai pasport asing India dan mengikut undang-undang awak di larang sama sekali berniaga di Sabah. Awak hanya boleh berkerja sebagai tukang masak. Kalau tidak pandai masak, batalkan visa segera dan kembalilah ke RegunthaPatti. Pegi buka kedai awak di sana kerana awak telah berpengalaman berniaga di sini.

Hasil jualan kedai sewajarnya diserahkan kepada orang yang awak tipu selama ini. Pendapatan yang haram akan mendapat balasan yang teruk di akhirat nanti. Jangan lagi makan haram, insaflah dan bertaubatlah!

Wahai '3 Keling' banyak lagi yang belum kami dedahkan berhubung 'Tong Tahi' kamu. Jangan sampai maruah dan imej kamu yang menjadi orang kuat Parti KIMMA calar teruk angkara rakyat Sabah.

Baliklah secara terhormat ke negara asal kamu. Kami tidak mahu bermusuhan sesama manusia. Kamu ada negara kamu, kami ada negara kami. Kami tiada tempat lain jika negara kami dan hak kami diambil oleh pendatang seperti kamu. Kenapa kamu tidak sedar hal sepenting ini?

Usah berfikir panjang. Ayuh kemas barang dan baliklah ke India. Kami akan hormat keputusan yang baik daipada kamu. Kami akan doakan kamu dimurahkan rezeki yang melimpah ruah di India nanti. Kepakaran kamu sangat diperlukan di India. Kamu diperlukan untuk memajukan India. Tubuhkan Parti Kimma di sana.

Janganlah menaikkan lagi kemarahan rakyat Sabah. Semua aktiviti kamu diperhatikan oleh rakyat Sabah. Kamu mahu lari ke mana? Sentiasa ada orang yang ikut kamu seperti bayang-bayang suram. Apa sahaja aktiviti kamu akan direkodkan berserta bukti. Semua perjalanan hidup kamu akan diketahui umum. Kamu tidak lagi memiliki kebebasan di negara ini.

Kepada kerajaan, ambilah tindakan terhadap mereka sebelum rakyat mengambil tindakan sendiri jika tidak dapat mengawal marah. Jangan sampai kami sendiri yang menutup semua kedai mereka. Kami ada hak-hak benefisiari tersebut.

Lagipun, sudah terang dan terbukti mereka penjenayah. Buat apa kami mahu biarkan lagi mereka. Kami pun sudah serik membuat laporan kerana yang habis wang dan masa sahaja. Siasatan pun lembab bagai ada yang tidak kena.

Ayuh rakyat Sabah, kita halau sahaja '3 Keling' ini bersama kaum kerabat lain yang kami dedahkan sebelum ini. Jangan beri muka dan peluang kepada mereka. Kita harus tingkatkan tekanan ke atas mereka. Biar mereka belajar sedikit dan insaf dengan rasa sombong yang teramat dimiliki oleh suspek.

Kami buat KEMKOT, KEMTEK dan GEMPUR KELING bukannya untuk suka-suka. Maka ambilah tindakan segera. Kami membazirkan masa berharga kami untuk kamu. Kami memberi peluang kepada kamu. Jangan sampai kamu meringkuk dalam lokap pula. Masa itu, isteri kamu datang dengan peguam sehebat mana pun tidak boleh menyelamatkan kamu seperti sebelum ini.

Jangan juga kegiatan maksiat kamu kami dedahkan di media terutama Sabahkini.net. Saya bukan fitnah sesuka hati. Kita ada maklumat dan bukti. Nafsu syaitan yang kamu miliki akan diketahui umum jika masih duduk diam membisu buta dengan permintaan kami. Bukan ugutan, tapi kenyataan.

Jangan ingat duit berikat-ikat yang kamu miliki mampu menyelamatkan kamu. Fikirlah dan sedarlah. Kami rakyat Sabah sedang menantikan keputusan yang baik yang bakal kamu ambil. Sesungguhnya tindakan ini demi kebaikan bersama.

Sekian, Salam Hormat,

CHUNG SU LI
Ketua Kumpulan Pencari Kebenaran Sabah (KPKS)

No comments:

Post a Comment