Wednesday 18 July 2012

PENGHAYATAN RAMADHAN DI SRI AL HAFIDZ





BANDAR SIERRA, Kota Kinabalu : Buat julung kalinya sepanjang bulan Ramadhan yang mulia ini, SRI Al-Hafidz akan mengadakan majlis berbuka puasa, bacaan Al-Quran dan Tahlil terbuka kepada seluruh umat Islam di sekitar Kota Kinabalu.

Menurut Ustaz Anuar Ali, Mudir SRI Al-Hafidz, program ini bertujuan untuk meningkatkan penghayatan terhadap bulan puasa di kalangan warga pendidik dan pelajar khususnya dan seluruh umat Islam amnya.

Tambah beliau, melalui program ini ia mampu mengeratkan siratulrahim di kalangan warga SRI Al-Hafidz dan masyarakat setempat.

“Program begini mampu mengisi kekosongan jiwa para pendidik dan pelajar khususnya. Semoga kita mendapat ganjaran yang berlipat ganda dan berdoa semoga perancangan kita akan berjalan dengan lancar dan membuahkan hasil yang baik kepada hadirin yang hadir,” katanya ketika ditemui Sabahkini.net.

Sehubungan itu, beliau amat mengharapkan agar sesiapa yang berkelapangan boleh datang memeriahkan majlis berbuka puasa sekaligus menghadiri majlis ilmu yang dianjurkan.

Bagi sesiapa yang ingin memberikan sumbangan bolehlah dibuat secara tunai ataupun ke akaun sekolah atas nama Sekolah Agama Rakyat Al-Hafidz melalui, Bank Islam Malaysia Berhad (100 160 100 782 10), Maybank Islamic Berhad (560 214 005 477), atau Bank Muamalat (100 100 022 667 18).

No comments:

Post a Comment