Tuesday 25 September 2012

PEMILIK JET TIDAK HARAP BALASAN




Oleh :    AIDILA RAZAK

KETUA UMUM PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim mendakwa pemilik jet peribadi yang membenarkan pesawat itu digunakan oleh pemimpin Pakatan Rakyat berbuat demikian tanpa mengharapkan balasan.

Anwar berkata, "rakannya" itu membenarkan beliau menggunakan pesawat berkenaan disebabkan "masalah logistik" untuk perjalanan ke Sabah dan Sarawak.

Katanya, pemilik jet berkenaan memberitahunya supaya menyatakan identitinya sebagai "seorang rakan".

"Saya tanya dia jika dia memohon tanah di Selangor, sekiranya dia ada kepentingan di Pulau Pinang, Kedah atau Kelantan, walaupun ini bukan sebahagian dari perjanjian. Dia kata tiada.

"(Maka, bantuan tersebut) tidak terikat dengan apa-apa," kata Anwar.

Katanya, pemilik jet tersebut – dipercayai dari jenis Dassault Falcon 7X – merupakan seorang yang dikenalinya untuk sekian lama.

Jet berkenaan berpengkalan di Kuala Lumpur dan didaftarkan dengan Jabatan Penerbangan Awam.

"Ia digunakan untuk perjalanan dari Kuala Lumpur ke Labuan, Kota Kinabalu, Kuching dan kembali ke Kuala Lumpur... Kalau boleh, saya mahu

10 comments:

  1. Don't bluff la Anwar. Do you think people will believe your lies? Nothing is free and the jet owner soon eventually will demand more from you.

    ReplyDelete
  2. Memang sekarang cakap macam itu, tapi nanti jika Anwar menang mesti balasan itu diberikan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. takkan nak bagi pinjam free tanpa sebab kan.. pasti ada sebab tu.

      Delete
  3. Rakyat boleh berfikir sendiri mengenai perkara ini. Mana ada orang mahu memberikan sesuatu secara percuma tambahan lagi melibatkan kos yang sangat tinggi. Kalau adik beradik dan saudara mara mungkin dapat diterima tidak meminta balasan. Tapi ini Anwar dengan orang misteri?

    ReplyDelete
  4. Sekarang ye la, Anwar kata pemilik jet tak harap balasan dan beri pelbagai auta untuk tunjuk kononnya diala yang paling 'maksum'!!

    ReplyDelete
  5. Manusia tak bodoh dengan memberi sesuatu yang memakan berbelanja besar tanpa mengharapkan apa-apa balasan. Setiap pelaburan, mesti ada hasilnya..

    Walaupun pada masa sekarang tidak, masa akan datang sudah tentu YA!!

    ReplyDelete
  6. Anwar oh Anwar, nampaknya kau terjerat dengan kenyataan kau sendiri.
    Apatah lagi kau kantoi dengan alasan bodoh kononnya masalah logistik, tapi hakikatnya penerbangan ke Labuan dari Kota Kinabalu adalah setiap hari.

    ReplyDelete
  7. salam geng..cuba fikirkan..Isu Anwar naik jet ni lebih besar dari Skandal PERWAJA?lebih besar dari skandal PKFZ?lebih besar dari skandal BMF malah jauh lebih besar dari skandal NFC ataupun MRT???pikir pkir kan le.r...-from Klang,Selangor

    ReplyDelete
    Replies
    1. jika Pakatan memerintah, penyelewengan bertaraf mega akan disembunyikan.. lihat saja di selangor.. bagaimana MB boleh guna dana awam untuk membiayai kos guaman adun seri muda dan azmin ali..

      patutkah dana awam digunakan untuk membiayai kos guaman penjenayah?

      Delete
  8. fikir2kan juga..

    Anwar baru rampas beberapa buah negeri, namun kemewahannya sudah mengalahkan pemimpin negara.. belum lagi dia jadi PM.. belum lagi dia pegang kuasa dan control semua projek2 mega.. bro.. Anwar baru pegang KERAJAAn NEGERI... jika mahu kerajaan yang telus dan bersih, kes sekecil semut pun perlu diambil kira..

    ReplyDelete