Saturday 27 October 2012

BEKALAN ELEKTRIK KE KKIA STABIL





KOTA KINABALU : Sabah Electricity Sdn Bhd (SESB) memaklumkan bahawa bekalan elektrik yang disalurkan ke Lapangan Terbang Antarabangsa Kota Kinabalu (KKIA) berada dalam keadaan stabil.

Pengarah Urusan SESB Ir Abd Razak Sallim berkata ini berikutan laporan mengenai gangguan elektrik yang berlaku pada 6.20 petang semalam yang menyebabkan banyak penerbangan antarabangsa dan tempatan terpaksa dilencongkan ke lapangan terbang berhampiran dan ramai penumpang terkandas.

Beliau berkata siasatan lanjut yang dilakukan ke atas pemasangan elektrik SESB yang menyalurkan bekalan elektrik ke KKIA mendapati ia berfungsi dengan baik dan bekalan elektrik daripada SESB tidak terjejas.

"Pihak SESB bersedia bekerjasama dengan pihak pengurusan Malaysia Airport Berhad (MAB) bagi mengenal pasti punca sebenar masalah ini," katanya dalam kenyataan di sini kelmarin.

Abd Razak berkata pemantauan terhadap kestabilan bekalan elektrik di kawasan sekitar KKIA juga akan diteruskan bagi memastikan tidak ada gangguan bekalan elektrik yang boleh menjejaskan operasi di tempat yang kritikal terutama di hospital dan lapangan terbang di seluruh Sabah dan Wilayah Persekutuan Labuan. (Bernama)

No comments:

Post a Comment