Sunday 14 October 2012

NAJIB TINJAU PEKAN KUDAT





SALAM..... Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak bersalaman dengan pemilik kedai kopi Nam Tong, Fong Hon Khiong semasa singgah di kedai itu ketika mengadakan tinjauan mesra di sini hari ini.

KUDAT : Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini melakukan tinjauan mesra di pekan Kudat yang terletak di utara Sabah, iaitu kira-kira 190 kilometer dari Kota Kinabalu.

Lebih 10,000 rakyat pelbagai kaum yang teruja melihat pemimpin Nombor Satu negara itu, membanjiri pekan itu sejak awal pagi bagi meraikan ketibaan Najib yang menaiki helikopter dari Kundasang dengan diiringi Ketua Menteri Datuk Seri Musa Aman.

Sebaik tiba, Perdana Menteri terus ke Pekan Kudat dan beramah mesra dengan peniaga dan orang ramai di situ.

Beliau juga bersarapan pagi bersama-sama ketua-ketua suku kaum dan kapitan China di sebuah kedai kopi paling lama beroperasi di situ.

Pemilik kedai kopi itu, Fong Hon Khiong yang kelihatan gembira dengan kunjungan Najib itu berkata beliau begitu 'gementar' dan teruja Perdana Menteri memilih untuk singgah di kedainya.

"Saya ucap terima kasih kepada Perdana Menteri kerana sudi singgah minum di kedai saya," katanya.

Kawasan Kudat yang mempunyai kira-kira 56,000 penduduk dari pelbagai komposisi etnik utama termasuk Rungus yang merupakan sub-etnik bumiputera Kadazan.

Dalam pada itu, Najib turut melawat masjid lama Kampung Ayer yang terletak di pekan itu.

Dalam ucapan pada pelancaran Program Jelajah Janji Ditepati di Kompleks Sukan Kudat, Najib mengumumkan kerajaan meluluskan peruntukan RM4 juta bagi membina semula masjid itu dengan kerjasama kerajaan negeri. (Bernama)


No comments:

Post a Comment