Monday 22 October 2012

PESAKIT 3 STOOGES





SATU hari Kudut datang ke klinik swasta berjumpa doktor untuk mendapatkan rawatan sakit belakang.

Doktor: Apa hang dah buat dengan belakang hang ni?

Kudut: Saya keja syif malam. Bila saya balik rumah di tingkat 3 pagi tadi, saya dengar bunyi bising dalam bilik tidur saya. Saya suspek ada orang dah tidur dengan bini saya. Saya tengok pintu balkoni saya terbuka. Saya berlari ke situ, jenguk ke bawah dan nampak seorang lelaki kelam-kabut lari sambil pakai baju dan seluar dia. Lepas itu saya terus angkat peti ais saya dan campak kepada lelaki itu. Hah itulah yang menyebabkan belakang saya sakit sampai sekarang ini doktor.

Tiba-tiba, Chet meluru masuk ke bilik rawatan. Keadaan Chet nampak serius seolah-olah baru lepas dilanggar kereta.

Doktor: Uih! Pesakit yang saya tengah periksa ini nampak teruk. Tapi hang lagi dasyat aku tengok... apa dah jadi?

Chet: Saya dah lama menganggur. Hari ini hari pertama kerja baru saya. Tapi saya lupa set alarm semalam dan pagi ni saya sudah terlambat. Tengah saya berlari ke stesen bas sambil pakai baju dan seluar saya, tetiba saja ada sebiji peti ais hinggap kat belakang saya, doktor!

Kemudian, Chot masuk ke bilik doktor tadi. Keadaan Chot lagi teruk daripada Chet dan Kudut. Doktor terkejut biawak...

Doktor: Hang ini apa pasal pulak?

Chot: Saya ada kat dalam satu peti ais. Tiba-tiba saja ada orang campak peti ais itu ke bawah dari tingkat 3, doktor!

No comments:

Post a Comment