Tuesday 30 October 2012

SIAPA PENDERHAKA KEPADA BN?





INILAH jalanraya kerajaan BN dan juga sebagai tanda penghargaan kepada sokongan ahli-ahli UMNO cawangan Kampung Kulambai Dundau 1, khususnya pada seluruh penduduk dalam kawasan kampung Kulambai Dundau, Kota Belud. Kepada Menteri Kerajaan Tempatan Dan Perumahan Negeri Sabah; kepada Ahli Parlimen Kota Belud; kepada Wakil Rakyat Usukan; kepada Pegawai Daerah Kota Belud; kepada Pegawai Eksekutif Majlis Daerah Kota Belud dan juga kepada pemilik Syarikat Pembinaan Kekal Mewah Sdn.Bhd; kerana 'KAMULAH' Ahli-Ahli UMNO cawangan Kampung Kulambai Dundau 1, khususnya pada seluruh penduduk dalam kawasan Kampung Kulambai Dundau 'Hilang Keyakinan Pada Kerajaan BN'. (Yusof Magit)

29 comments:

  1. Federal government had always given priority to rural development in line with the 1Malaysia concept of people first

    ReplyDelete
    Replies
    1. Perkembangan luar bandar memang harus diberi perhatian wajar, ada diantaranya masih gagal diberi bekalan asas.

      Delete
    2. Konsep memang baik agar taraf kehidupan kawasan luar bandar juga diutamakan.

      Delete
  2. The second Government Transformation Programme (GTP 2.0) gives hope to the people, especially folk in Sabah, to improve their quality of life.

    ReplyDelete
  3. The people should be wise in evaluating current developments, including efforts carried out by the government

    ReplyDelete
    Replies
    1. Usaha kerajaan dalam pembangunan amat membanggakan. Teruskan usaha.

      Delete
  4. Deputy Chief Minister Datuk Yahya Hussin is unhappy with the quality of work by contractors awarded the Public Infrastructure Maintenance Projects and Basic Infrastructure Projects. Contractors need to be fully committed in completing the projects.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kontraktor yang gagal melaksanakan projek dengan sempurna, harus disenarai hitam.

      Delete
  5. government will continue to provide allocations to build and repair infrastructures such as roads, bridges, electricity supplies, balairayas, suraus and schools for all the people.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sistem infra di Sabah masih kurang. Harus berusaha lagi.

      Delete
  6. Tidak dinafikan, kerajaan berusaha dalam perkembangan, tetapi, Sabah tidak harus begini sahaja.

    ReplyDelete
  7. Peruntukan yang diberi cukup membaiki sistem infra dan kelemahan yang ada.

    ReplyDelete
  8. Peruntukan 2013 akan membawa lebih banyak perkembangan terutama kawasan luar bandar yang masih mundur dan kesusahan.

    ReplyDelete
  9. Hubungan baik antara kerajaan negeri dan persekutuan akan membantu mendapat peruntukan yang mencukupi untuk projek naik taraf.

    ReplyDelete
  10. Kontraktor yang dilantik harus juga yang bertanggung jawab. Golongan yang tidak, harus dikenakan tindakan.

    ReplyDelete
  11. kawasan luar bandar kena jg diutamakan.

    ReplyDelete
  12. Kerajaan Persekutuan akan menyediakan peruntukan RM2.98 bilion bagi melaksanakan pelbagai projek pembangunan di Sabah, tahun depan.

    ReplyDelete
  13. Perdana Menteri berkata peruntukan itu termasuk bagi melaksanakan projek meningkatkan bekalan elektrik sejumlah RM400 juta, projek bekalan air bersih RM150 juta dan RM31.3 juta bagi pembinaan jalan perhubungan desa.

    ReplyDelete
  14. Najib berkata projek Agropolitan Kota Belud-Pitas juga akan dibangunkan dengan peruntukan RM66 juta selain projek perumahan rakyat di Putatan dan Sandakan sebanyak RM65 juta.

    ReplyDelete
  15. Selain itu, antara projek lain ialah pembinaan Loji Air di Semporna (RM30 juta), Kolej Komuniti Tambunan dan Institut Pendidikan Guru Kampus Tuaran (RM32 juta) dan pelbagai projek kesihatan.

    ReplyDelete
  16. kerajaan juga meluluskan peruntukan RM3.06 juta untuk pembinaan Rumah Kedai di Karakit, Pulau Banggi, projek perumahan rakyat di Jalan Apa, Kudat (RM3.5 juta) dan menambah baik kemudahan di Hospital Kudat.

    ReplyDelete
  17. Najib juga berkata kerajaan akan mengagihkan Bantuan Rakyat 1Malaysia kepada seramai 408,927 isi rumah bagi seluruh Sabah termasuk 20,399 di Kudat, tidak termasuk golongan bujang berusia 21 tahun ke atas yang berpendapatan kurang RM2,000.

    ReplyDelete
  18. "..tidak kira pilihan raya tahun ini atau tahun depan, janji ini tetap akan ditepati termasuk Klinik 1Malaysia di Kudat dan pembinaan Kudat Maju Shopping Centre," kata Najib.

    ReplyDelete
  19. semua projek berkenaan dilaksanakan sebagai usaha berterusan bagi memakmur dan memajukan negeri di Bawah Bayu ini.

    ReplyDelete
  20. tidak ada jalan raya buatan manusia yang boleh tahan beratus2 tahun.. jalan raya dalam gambar di atas sudah pernah dinaik taraf.. bermakan, jalan itu bukannya diabaikan oleh kerajaan BN.. lain la jika jalan itu masih seperti jalan denai atau laluan lembu..

    ReplyDelete
  21. jika pembangkang memerintah Sabah, bolehkah pemimpin2 dan penyokong2 pembangkang memberikan jaminan bahawa semua jalan raya di sabah boleh bertahan sampai kiamat tanpa mengalami sebarang kerosakkan?

    ReplyDelete
  22. sedangkan negeri paling maju yang diperintah oleh Pakatan Rakyat juga masih berhadapan dengan masalah kerosakkan jalan raya, inikan pula Sabah yang saiznya jauh lebih besar dari Selangor atau Pulau Pinang..

    ReplyDelete
  23. di Sabah, bukan jalan raya dalam gambar di atas sahaja yang perlukan perhatian.. ada banyak lagi jalan2 yang perlu di selenggara atau dinaik taraf..

    ReplyDelete
  24. malah jalan raya hari ini jauh lebih baik darpada ketika zaman Yong Teck Lee sebagai ketua menteri Sabah..

    ReplyDelete