Sunday 18 November 2012

STIGMA BEKALAN AIR KOTA BELUD





Oleh : DATUK ABDUL RAHMAN DAHLAN

BEBERAPA minggu yang lalu saya berjumpa dengan blogger terkenal di Kota Belud iaitu Musram Rakunman. Menyedari minat beliau untuk menulis isu-isu semasa negara, negeri Sabah dan daerah Kota Belud, saya cadangkan kepada beliau untuk menulis artikel mengenai status terkini bekalan air di Kota Belud.

Saya kata saya terlalu sibuk dengan tugasan dan ramai penduduk Kota Belud tidak tahu apa perkembangan projek-projek air yang sedang dilakukan oleh kerajaan Barisan Nasional. Saya minta beliau berjumpa dengan Jurutera Air Daerah Kota Belud untuk mendapatkan maklumat sahih dan terkini.

Saya sebenarnya ingin menulis tentang isu ini kerana isu air ini begitu dekat di hati saya. Sejurus saya menjadi Ahli Parlimen Kota Belud, soalan yang selalu ditanya oleh penduduk Kota Belud kepada saya ialah "Bolehkah YB selesaikan isu air di Kota Belud?".

Jawapan saya, "Dengan iltizam kerajaan, sokongan rakyat dan usaha pemimpin-pemimpin lain di Kota Belud, insyaallah masalah bekalan air Kota Belud akan kita atasi bersama. Doakan ya..".

Saya bersyukur kerana doa dan harapan orang Kota Belud kini menjadi kenyataan. Ikuti artikel Musram DISINI.



10 comments:

  1. projek bekalan air bersih di KB harus disiapkan segera.

    ReplyDelete
  2. pembangunan di KB haruslah terancang.

    ReplyDelete
  3. pembangunan secara terancang di Kota Belud banyak memberi kelebihan dan manfaat kepada penduduk setempat.

    ReplyDelete
  4. Kota Belud needs investment to develop

    ReplyDelete
  5. RM4.06 million for rubber replanting in Kota Belud has been approved by the RISDA

    ReplyDelete
  6. Kota Belud MP Rahman and Usukan assemblyman Japlin have agreed to appoint an independent consultant to carry out a study on the sewage processing plant project in Kampung Kota Belud.

    ReplyDelete
  7. Kota Belud member of parliament Datuk Abdul Rahman Dahlan, he and Usukan assemblyman Datuk Japlin Akim have agreed to assist the villagers who are protesting against the project to appoint an independent consultant for them

    ReplyDelete
  8. Kota Belud MP Rahman Dahlan said plans are afoot to further develop the oil and gas industry in Kota Belud with the proposal to set up and engineering centre in Kuala Abai, as the CM in principal, agreed to the proposal

    ReplyDelete
  9. Peruntukan sudah ada. tinggal laksanakan lagi..

    ReplyDelete
  10. Rakyat pandai2lah menggunakan air, jangan bazirkan dan yang penting punca air harus dielakkan daripada sebarang pencemaran.

    ReplyDelete