Sunday 11 November 2012

TUGAS RCI HANYA SELESAI JIKA SIASAT LATIFF?





Saudara Pengarang dan Pembaca Sabahkini.net yang dihormati,

SAYA, Javier Benson ingin menjemput rakyat Sabah menulis surat rasmi yang ditandatangi, scan dan hantarkan e-mail kepada saya untuk disertakan bersama surat saya kepada Panel RCI bagi menyiasat gejala pendatang asing tanpa izin di Sabah.

Saya berharap setiap rakyat Sabah yang benar-benar perjuangkan Sabah harus menulis surat rasmi di atas nama Panel Khas RCI, dengan menyatakan ingin memohon siasatan telus diadakan ke atas suspek Latiff @ Nasir Yusof kerana mempercayai ada bukti yang melampaui keraguan munasabah terhadap kerakyatan dua negara yang dipegang oleh Latiff; tandatangan dan hantarkan kepada e-mail saya iaitu javierbenson@rocketmail.com.

Saya akan mengumpulkan surat tersebut dan akan diserahkan kepada Panel RCI. Surat tersebut perlulah dihantar kepada e-mail saya sebelum 30 November 2012 ini. Tiada guna kita menyerang Latiff bertubi-tubi kerana semua pegawai kerajaan menyokong kegiatan Latiff disebabkan mereka tamakkan wang haram. Para pegawai kerajaan kita tidak sedar bahawa mereka makan wang haram dan tentu sekali daging dalam badan juga haram.

Sekalipun pegawai yang beragama Islam, sudah naik haji, sembahyang lima waktu dan puasa tidak pernah tinggal; tetapi tiada guna juga jika setiap darah daging dalam badan dipenuhi dengan wang haram.

Dengan wang haram suapan daripada 'Pandikutty' seperti Latiff inilah menyebabkan pegawai kerajaan kita sanggup menjual negara dan ibu pertiwi sendiri. Tanya pada diri kita, sanggupkah kita menjual ibu atau adik dan kakak kita sendiri? Kalau sanggup, buatlah sesuka hati dan tunggu sahaja balasan yang pasti di dunia dan di akhirat nanti.

Doa dan ibadat kita tidak diterima oleh tuhan jika kita makan wang haram hasil menjual ibu pertiwi dan keselamatan serta maruah dan kehormatan atau kesucian ibu pertiwi kita. Dapatkah kita tidur lena selepas mengadai maruah ibu pertiwi kita kepada Syaitan yang menghisap darah tanpa mempedulikan apa-apa seperti Latiff.

Saya bukan memusuhi Latiff, salah satu penerima IC jual beli iatu 'KattaKaja' sebelum ini telah menyewakan semua premisnya dan melarikan diri ke India kerana takutkan rakyat Sabah apabila rakyat Sabah mula menyoal tentang status sebenar kerakyatannya.

Kini KattaKaja dimaklumkan telah meninggalkan negara, syabas dan tahniah kepada Chung Su Li yang berjaya mempejuangkannya. Sedarlah kita bahawa memang kerakyatan dia tidak benar dan pejuangan Chung Su Li dan rakan-rakan sebelum ini amat beguna untuk rakyat Sabah.

Pihak polis terutama Pegawai Cawangan Khas hanya tutup mata dalam kes ini. Saksi Chung Su Li sebelum ini seperti Aziz Bin Kasim hanya disiasat sahaja walaupun beliau mengatakan bahawa dahulu KataKaja hanya pekerjanya yang dijamin dengan visa. Kini beliau sudah mempunyai Mykad sendiri.

Namun, Latiff terus berdegil untuk berada di Sabah. Latiff harus pulang ke Regunathapatti secepat mungkin. Jika tidak, sampai bila-bila pun kami tidak akan berhenti memperjuangkannya.

Latiff kini semakin hari semakin laris menjual IC. Dikhabarkan satu IC kini mencecah RM100,00. Permintaan tinggi disebabkan Program 5P yang memperlihatkan kekurangan pekerja di Sabah. Kini majikan Cina dan Melayu pun mula membeli IC daripada Latiff.
RCI tidak akan berjaya selagi Latiff tidak disiasat. Latiff 'Bapa Penjualan Mykad' di Sabah. Kalau tangkap bapa, barulah mudah untuk menahan anak-anaknya. Saya tidak akan mengakui RCI itu berjaya selagi tidak menyiasat Latiff.

Siasatan RCI hanya selesai jika nama Latiff masih tidak didedahkan. Saya dan rakan akan terus menuntut kerajaan untuk menubuhkan RCI lagi selepas ini sehingga suspek Latiff disiasat dan ditangkap.

Latiff adalah malapetaka besar buat rakyat Sabah. Saya hairan kenapa ramai rakyat Sabah terutama pegawai tidak memahaminya. Tidak perlu ada sintimen perkauman, belas kesihan dan apa-apa sifat keperhatinan terhadap makhluk yang membawa ‘sial’ kepada Sabah.

Latiff ini seperti ‘anjing yang menyalak seolah-olah melihat sesuatu’. Latiff mungkin ada duit, namun saya masih dan terus mencabar Latiff, kalau dia berani sebelum 30 November 2012, berilah rasuah kepada Panel RCI kalau berani untuk mengelakkan dirinya tidak disiasat. Jika dia tidak rasuah, maka sudah tentu mereka akan menyiasatnya.

Latiff, ini kalilah kami bagi satu peluang akhir. Ambilah cuti dan baliklah ke Tamil Nadu segera. Kau tahu juga pada januari ini Panel RCI akan mengadakan soal siasat pertama mereka.

Jika awak tinggalkan negara ini sebelum 30 November 2012, maka kami tidak akan menghantar surat rasmi kepada RCI dan awak tidak disiasat pada Januari ini. Namun, jika awak balik semula ke sini, maka kami akan mengutuskan surat juga. Ambilah peluang ini, buatlah seperti apa yang KattaKaja buat.

RCI bukannya penyiasatan biasa seperti polis. Latiff harus faham bahawa kuasa melucutkan kerakyatan khas daripada Agong akan diterima. Masa itu, pimpinan BN, pegawai-pegawai kerajaan tidak boleh membantu.
Ini sumpah saya dan rakan-rakan demi untuk memastikan Pandikutty 'Sial' Latiff ditangkap segera. Saya meminta pihak imigresen menunjukkan bukti bahawa dia pemegang pasport sebelum ini. RCI berhak mendapatkan bukti daripada semua Jabatan kerajaan termasuk JPN dan Imigresen.

Latiff masih ego dan sombong kerana beliau merasakan isterinya orang tempatan yang boleh menyelamatkan beliau pada bila-bila masa. Kini jangan harap lagi kerana nasi sundah menjadi bubur; isteri pun tidak dapat selamatkan lagi.

Apabila manusia sudah menaruh nafsu tinggi pada duit, maka duit itu sendiri akan merendahkan nafsu kamu. Tidak percaya,awak tunggulah Latiff.

Saya ada mendengar khabar angin bahawa Latiff merancang sesuatu ke atas pihak Sabahkini.net. Saya tidak pasti apa, namun yang pasti pihak sabahkini.net tidak menerima sebarang rasuah. Latiff juga telah membelanjakan sejumlah wang besar untuk memadamkan artikel-artikel dalam Sabahkini.net, saya tidak pasti bagaimana beliau mahu melakukannya.

Saya telah mengekori Latiff sekian lamanya, sudah pasti saya telah melihat banyak aktivitinya termasuk mengetahui sesiapa sahaja rakan baiknya. Sesiapa sahaja mengadakan sebarang hubungan dengan Latiff, maka semuanya akan didedah dalam internet.

Latiff memakai berapa jenis kereta pun, semuanya sudah diketahui termasuk pejabat dan kegiatan lain. Gambar-gambar menarik Latiff akan dimuat naik tidak lama lagi. Ketahuilah, besi dan batu pun boleh hancur, inikan pula Latiff. Ingatlah bahawa kerajaan kuku besi pun boleh jatuh, inikan pula Latiff dan kuncu-kuncunya. Jangan Latiff ingat dia tidak boleh diapa-apakan. Bersedialah wahai Mamak Naai atau lebih manis dengan panggilan 'Pandikutty!'

Salam Hormat,

JAVIER BENSON

No comments:

Post a Comment