Wednesday 19 December 2012

SKANDAL HONG KONG, SANDIWARA SIAPA?






SEHINGGA ke hari ini tidak ada seorangpun manusia di muka bumi ini dapat membuktikan dengan tepat berapakah sebenarnya jumlah derma kepada UMNO Sabah yang kononnya disalurkan melalui Hong Kong, termasuk Michael Chia Tien Foh sendiri. Dari manakah Menteri Di Jabatan Perdana Menteri, Dato Mohd Nazri Abdul Aziz, Rafizi dan seangkatan dengannya mendapat maklumat bahawa jumlah yang didermakan RM40 juta, bukannya RM2 juta atau RM100 juta? Siapakah penderma berkenaan dan kenapa Bendahari UMNO Sabah, Datuk Hajiji Haji Noor dan Mantan Ketua UMNO Bahagian Beaufort, Datuk Seri Lajim Okin tidak mengetahui wujudnya derma berkenaan; termasuk Datuk Khazim, wakil UMNO yang memberi keterangan dalam kes perbicaraan Peluamas Sdn.Bhd yang melibatkan Michael Chia? Sabahkini.net akan membongkar misteri yang menyelubungi kes ini bagi membuktikan sama ada tuduhan Rafizi mempunyai bukti yang melampaui keraguan munasabah atau hanya Sandiwara Politik untuk menggulingkan Kerajaan BN di negeri yang digelar 'Fixed Deposit'. Nantikan pendedahan eksklusif dalam masa terdekat.

222 comments:


  1. "Sejurus selepas kalah dalam rebutan kerusi presiden, Romney mengucapkan tahniah kepada Obama dan mendoakan beliau akan memimpin Amerika Syarikat dengan baik. Obama juga dalam ucapan kemenangannya juga mengakui kehebatan Romney dan dengan besar hati mengakui saingan bersama Romney membawa kebaikan pada beliau dan Amerika Syarikat secara keseluruhannya."

    **Inilah politik matang. Yang menang akan bersungguh memimpin tanggungjawab atas kemenangannya dan tidak memperkecil lawan, yang kalah mengaku kalah dan menghormati pilihan rakyat serta mengharapkan lawannya tersebut berjaya menerajui negara dengan baik.

    **wish to have this kind of politics in malaysia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nampaknya macam ramai yang tidak sokongan dengan Rafizi ini. Rafizi, nama PR akan rosak jika kebenaran yang mana Rafizi ini kaki fitnah terbongkar.

      Delete
    2. Semua apa yang rafizi lakukan adalah untuk kepentingan dia sendiri sebenarnya yang inginkan kerusi tertinggi dalam PR sendiri.

      Delete
    3. Tapi malangnya usaha itu tidak akan berjaya. Kerana ICAC sendiri pun tidak berjanji akan membuka kes ini semula.

      Delete
    4. Ini kerana tidak ada kebenaran dan bukti yang tepat mengenai tuduhan tersebut.

      Delete
    5. Berhati-hati dengan semua permainan yang dibuat oleh Rafizi ini. Bukti diserahkan kepada ICAC sebelum ini.

      Delete
    6. Selagi tiada bukti yang baru dan kukuh, ICAC tidak akan bertindak.

      Delete
    7. pembangkang di malaysia seperti PKR akan melakukan apa saja yang boleh dilakukan tanpa menghiraukan batasan undang2 untuk mencapai cita2 politik anwar ibrahim..

      Delete
    8. The opposition using all sorts of dirty tricks in order to help anwar achieve his ambition as the pm.

      Delete
    9. Its unlikely for malaysia opposition to act that way. Even when they lose the election, they still trying to find ways to bring down the government.

      Delete
  2. Di Malaysia, pemimpin-pemimpin Pakatan Rakyat menggesa Perdana Menteri Malaysia, Yang Amat Berhormat Dato Sri Mohd Najib untuk menyahut cabaran pemimpin nombor satu mereka, Yang Berhormat Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk berdebat. Mereka memuji kononnya ia merupakan satu kematangan dalam berpolitik namun hal-hal lain berkaitan kematangan politik dilupakan.

    Sebagai contoh, keinginan melihat negara stabil dan makmur walaupun mereka kalah dalam pertandingan. Sejurus selepas kalah pada Pilihanraya Umum tahun 2008, pemimpin Pakatan Rakyat tidak habis-habis menuduh dengan pelbagai tohmahan, kata negatif, doa zalim terhadap kerajaan yang menang secara demokrasi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tapi sayangnya ICAC sendiri akan meneliti bukti tersebut dan tidak akan janji membuka semula kertas siasatan.

      Delete
    2. Tambahan lagi Rafizi telah tersilap langkah kerana menghebohkan di Media dan mengatakan ICAC tidak tahu menjalankan tugas.

      Delete
    3. Maka ini akan menganggu siasatan jika dibuka oleh ICAC. Itu pun kalau dibuka. Kalau tidak rasanya Rafizi hanya mampu duduk diam saja selepas ini.

      Delete
    4. Bukti kedua yang diberikan bersama dengan akuan sumpah Lajim rasanya hanyalah cara mereka. Tapi ICAC lebih profesional dalam hal ini. Jadi tidak perlulah merendahkan ICAC.

      Delete
    5. Siapa Lajim untuk Sabah? Semua pasti tahu siapa Lajim ini. Lajim adalah pengkhianat perjuangan BN. Seoran veteran yang tewas sebelum berperang.

      Delete
    6. ICAC akan membuka balik file jika benar bukti baru membuktikan Musa terlibat dalam kes rasuah tersebut.

      Delete
    7. yang sebenarnya tidak matang dalam berpolitik ialah pembangkang...

      Delete
    8. The opposition are indeed immature when it comes to politics.

      Delete
  3. Tidak menghormati pilihan rakyat juga merupakan salah satu contoh sifat tidak matang. pembangkang menggesa agar semua orang menghormati sistem demokrasi tetapi apabila Pakatan Rakyat ditolak pada PRU 2008, mereka tidak mampu menghormati suara ramai majoriti rakyat Malaysia yang membuat pilihan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PRU masih jauh dari bersih dan adil. Banyak scandal yang tidak terjawab.

      Delete
    2. Tergoda dengan janji yang diberikan oleh Anwar. Anwar berjanji akan memberikan kerusi Ketua Menteri kepada Lajim jika PR menang.

      Delete
    3. Sebab itulah Lajim keluar dan bermimpi akan kerusi yang telah lama diimpikannya dahulu.

      Delete
    4. Dia tahu jika dia terus bersama dengan BN pasti tidak akan dapat. Ini kerana Datuk Musa masih lagi menjadi pilihan penduduk Sabah. Jadi pasti Lajim tidak akan terpilih.

      Delete
    5. Jadi dengan keluar partilah Lajim dapat melakukan semua ini. Tapi rasanya BN masih lagi relevan untuk penduduk Sabah ini.

      Delete
    6. Teruskan menyokong Datuk Musa sebagai ketua Menteri Sabah ini dapat memberikan yang terbaik untuk semua. Berjuang demi rakyat dan juga kepentingan rakyat.

      Delete
    7. Rakyat sendiri yang menentukan kerajaan yang mereka perlukan.

      Delete
    8. yang menentukan kerajaan ialah rakyat melalui pengundian...maka pilihan rakyat harus dihormati...

      Delete
    9. The opposition are full of immature politicians.

      Delete
    10. The people will decide the state fate when election comes.

      Delete
    11. whatever it is, BN is still relevant to the people.

      Delete
  4. demonstrasi, hasutan, kempen politik diadakan secara berterusan bagi menyalahkan dan membenci kerajaan yang memerintah.

    Kekalahan mereka ditafsir tipu, khianat dan tidak telus. Apabila menang pembnagkang diam seribu bahasa berkaitan hal yang sama. Sikap tidak dapat menerima kekalahan dan kritikan ini juga membawa Pakatan Rakyat memecat ramai pemimpin kanan mereka apabila ada yang bersuara menyatakan pendirian masing-masing, maupun ada yang keluar secara sukarela.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sikap tidak dapat menerima kenyataan ini sudah menjadi penyakit politik dalam pembangkang..

      Delete
    2. The opposition cannot accept the fact that the people still support the government.

      Delete
    3. Once they lose, the opposition should accept their defeat and move on.

      Delete
    4. Opposition should be focusing in helping the people and not creating havoc through the varios demonstration that the opposition organized.

      Delete
  5. Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) sedang memberi tumpuan terhadap laporan yang dibuat oleh beberapa pihak terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim berhubung dakwaan pernah mengawal 20 akaun induk bernilai RM3 bilion.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Im sure SPRM will do the best investigation to reveal the truth.

      Delete
    2. Sooner or later SPRM will exposed the dirty deeds that anwar has been doing. He is no different than BN.

      Delete
  6. Ketua Pesuruhjaya SPRM Datuk Seri Abu Kassim Mohamed berkata bagaimanapun beliau tidak boleh mengulas lanjut mengenai perkara itu kerana terikat dengan dasar SPRM yang tidak boleh mendedahkan sebarang siasatan.

    ReplyDelete
  7. Abu Kassim berkata demikian ketika diminta mengulas kenyataan Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) Datuk Ibrahim Ali yang menimbulkan persoalan mengenai status siasatan SPRM terhadap kes yang didedahkan oleh bekas Penolong Gabenor Bank Negara Datuk Abdul Murad Khalid.

    ReplyDelete
  8. Abu Kassim berkata demikian ketika diminta mengulas kenyataan Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) Datuk Ibrahim Ali yang menimbulkan persoalan mengenai status siasatan SPRM terhadap kes yang didedahkan oleh bekas Penolong Gabenor Bank Negara Datuk Abdul Murad Khalid.

    ReplyDelete
  9. Abu Kassim berkata demikian ketika diminta mengulas kenyataan Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) Datuk Ibrahim Ali yang menimbulkan persoalan mengenai status siasatan SPRM terhadap kes yang didedahkan oleh bekas Penolong Gabenor Bank Negara Datuk Abdul Murad Khalid.

    ReplyDelete
  10. Abu Kassim berkata SPRM juga akan membuka kertas siasatan terhadap Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Azmin Ali berhubung dakwaan memiliki aset melebihi RM30 juta jika pihaknya memperoleh keterangan yang kukuh berhubung dakwaan itu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semoga lebih banyak golongan yang disyaki terlibat dalam kes rasuah akan disiasat.

      Delete
    2. SPRM harus bertindak membawa jumlah kes rasuah ke tahap yang terendah.

      Delete
    3. I believe there are many corrupted leaders in the opposition. I hope SPRM are able to identify them and expose them to the public. For all we know, Rafizi could even be involved in corruption activity.

      Delete
  11. "Sekiranya ada keterangan baru yang boleh membawa kepada pembukaannya (fail siasatan) kita akan buka sekiranya tiada kita tidak akan membuka...dasar kita iaitu semua kes yang telah ditutup akan ditutup sehingga ada keterangan baru," katanya.

    ReplyDelete
  12. Baru-baru ini Panel Penilaian Operasi SPRM mengarahkan siasatan dijalankan terhadap Azmin yang didakwa memiliki aset dan harta melebihi pendapatan penjawat awam, antara 1995 dan 1997, ketika menjadi setiausaha sulit Anwar yang ketika itu Timbalan Perdana Menteri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pengisytharan harta adalah cara yang baik untuk mengurangkan rasuah.

      Delete
  13. Pengerusinya Tan Sri Dr Hadenan Abdul Jalil berkata panel mengarahkan SPRM menyambung siasatan berdasarkan kertas laporan siasatan yang dibuka pada 2009.

    ReplyDelete
  14. Sebenarnya ISU RM40 juta, sumbangan kepada Umno Sabah, tidak akanterdedah, jika tiada tali barut dalaman, dalam Umno Sabah yang mengetahui berhubung sumbangan itu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rafizi sudah mengemukakan bukti, mungkin ada unsur yang dikaitkan rasuah?

      Delete
    2. bukti yang dikemukakan oleh rafizi itu juga ada kemungkinan tidak sah dan tidak benar...

      Delete
    3. Its better to wait for ICAC to make a statement to the public rather than to make assumption.

      Delete
  15. Sumbangan itu dihebahkan oleh orang tertentu kepada pihak Pembangkang dan akhirnya Ketua AMK PKR pergi ke Hong Kong untuk membuat aduan kepada ICAC Hong Kong

    ReplyDelete
  16. Sebenarnya tujuan tali barut itu adalah untuk memerngkap Ketua Menteri Sabah- Datuk Musa Aman, kerana kononnya wang itu untuk kegunaan Musa secara peribadi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mereka sudah terdesak untuk jatuhkan Musa kerana rasakan dengan kejayaan mendapatkan Sabah, pembangkang mudah untuk menawa Putrajaya.

      Delete
    2. Pengesahan sudah dibuat bahawa tiada elemen rasuah. Kini, tambahan pula saksi rahsia, kami menantikan perkembangan selanjutnya.

      Delete
    3. isu ini sudah pun selesai...pihak terdesak seperti rafizi dan PKR memutar belit isu ini untuk mencari publisiti.

      Delete
    4. Musa has been repeatedly attacked by the opposition as a tool to get the people go against the government. Musa remain innocent till he is proven. Its unsure yet whether the evidence given by rafizi is genuine.

      Delete
  17. kononnya wang sumbangan itu, kononnya akan digunakan semasa Pilihanraya Kecil Parlimen Pematang Pauh.

    ReplyDelete
  18. Isu RM 40 Juta sumbangan terhadap Umno Sabah, samalah kisahnya dengan Akuan Bersumpah mantan Penolong Gebanor Bank Negara terhadap Datuk Seri
    Anwar Ibrahim, kononnya mantan TPM itu mempunyai master akaun yang berjumlah RM2bilion.

    ReplyDelete
  19. Selepas kedua-dua dakwaan itu disiasat pihak pencegah rasuah, ternyata badan itu mengeluarkan kenyataan, bahawa dakwaan adalah tidak benar.

    ReplyDelete
  20. ironinya, kenyataan pihak SPRM berhubung dengan Anwar diterima baik oleh pembangkang, manakala dalam isu RM40 juta, pihak pembangkang menganggap sebaliknya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Isu ini sudah tamat dan disahkan tiada elemen berasuah.

      Delete
  21. Di sini kita dapat menilai, bahawa pihak pembangkang adalah golongan-golongan yang hipokrit.

    ReplyDelete
    Replies
    1. bukan saja golongan hipokrit malah kaki putar belit dan kitar semula..

      Delete
    2. pihak pembangkang sudah bankrap politik...

      Delete
    3. i can't imagine having a bunch of hypocrites administrating the country. Think before u vote for the opposition.

      Delete
  22. semua ini adalah usaha pihak tertentu untuk menjatuhkan Musa Aman.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jika Musa tidak terlibat, mustahil mereka ini dapat mengambil kesempatan.

      Delete
    2. Setuju dengan No name, Musa tidak akan dikenakan apa-apa tindakan jika beliau tidak terlibat.

      Delete
    3. siasatan yang telah dilakukan menunjukkan tiada elemen rasuah dibuktikan yang melibatkan musa aman..

      Delete
    4. bagi pembangkang, untuk merampas sabah, maka musa aman lah yang harus dijatuhkan...ini kerana prestasi dan kecemerlangan musa aman selaku KM sabah merupakan ancaman besar kepada usaha pembangkang untuk membentuk kerajaan baru jika menang pada pru13..

      Delete
    5. Musa has nothing to be afraid of if he is truly innocent.

      Delete
  23. ketiadaan Musa agar menyenangkan mereka mempengaruhi pengundi, di pihak yang mahu Jawatan Ketua Menteri Sabah pula, jalan cepat dan pendek untuk mendapatkan jawatan itu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan mudah untuk menjatuhkan Musa yang mempunyai ramai penyokong sekarang.

      Delete
    2. Musa masih orang kuat di Sabah, bukan mudah untuk menjatuhkannya melainkan benar Musa didakwa berasuah.

      Delete
    3. musa aman masih lagi berkemampuan malah berupaya untuk membawa sabah lebih jauh ke depan dengan masa depan yang lebih baik..

      Delete
    4. sokongan rakyat kepada musa aman masih lagi kukuh...bukan satu perkara yang mudah untuk menjatuhkan beliau..

      Delete
  24. Pakatan Rakyat tidak mahu kerajaan BN kedepan dalam soal memberi khidmat terbaik kepada rakyat. Mereka gagal melakukannya di Selangor, air dan pengurusan sampah adalah beberapa dari banyak kepincangan yang berlaku di sebabkan oleh kegagalan Pakatan Rakyat memimpin. Itu baru bercakap di Selangor, belum di 2 negeri yang lain (Kedah dan Pulau Pinang).

    ReplyDelete
    Replies
    1. PR cuba menutup kelemahan dan kegagalan mereka sebagai alternatif kepada BN...maka pembangkang mengelirukan rakyat dengan menghambur tuduhan2 liar dan tidak berasas kepada pemimpin2 kerajaan sebagai serangan peribadi bagi menjatuhkan kredibiliti, imej pemimpin2 kerajaan di mata rakyat...

      Delete
    2. ia hanya membuktikan bahawa kerajaan BN adalah lebih baik daripada pembangkang.

      Delete
  25. Rafizi Ramli, calon PKR untuk Parlimen Pandan yang dikatakan berpeluang cerah menewaskan Ong Tee Kiat di kawasan tersebut, masih berusaha untuk menonjolkan nama dan dirinya dalam arus politik negara

    ReplyDelete
    Replies
    1. rafizi gila publisiti dan populariti...

      Delete
  26. Selepas ‘kejayaan’ hampir memufliskan NFCorps dan menggelapkan kerjaya politik bekas Menteri Wanita, Shahrizat Abdul Jalil, Rafizi Ramli mencuba pula nasibnya di Sabah.

    ReplyDelete
  27. Isu wang rasuah RM40 juta cuba digembar-gemburkan dengan bantuan jentera-jentera propaganda PKR dan Pakatan Rakyat yang akan menggerakkan isu berkenaan secara bersepadu dalam tempoh beberapa hari lagi. Mangsanya adalah Ketua Menteri Sabah, Musa Aman.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Serahkan bukti kepada ICAC untuk membuat siasatan selanjutnya.

      Delete
  28. Sabah dilihat sebagai deposit untuk ke Putrajaya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. peluang untuk pembangkang menang di sabah adalah tipis...bukan sahaja kerana sokongan rakyat kepada BN yang kukuh tetapi juga disebabkan oleh sikap tamak pembangkang sendiri yang enggan membentuk kerjasama di kalangan parti2 pembangkang untuk 1 lawan 1...undi pembangkang akan pecah...

      Delete
  29. Sekiranya PKR dan Pakatan Rakyat berjaya menawan Sabah dari tangan UMNO-BN, peluang Pakatan Rakyat untuk ke Putrajaya adalah lebih cerah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sabah akan menjadi penentu kemenangan parti.

      Delete
    2. ia hanya dalam mimpi PKR...

      Delete
  30. Pun begitu, PKR dan Pakatan Rakyat perlu berhadapan dengan rintangan yang sangat besar untuk menawan Negeri Di Bawah Bayu itu iaitu Musa Aman, orang yang telah berjaya meletakkan Sabah sebagai salah sebuah negeri yang berdaya saing di Malaysia.

    ReplyDelete
  31. Bahkan simpanan tunai Sabah pada tahun 2011, berkali-kali ganda lebih tinggi banyaknya berbanding simpanan tunai Selangor.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pengurusan Sabah lebih matang?

      Delete
    2. Terbukti pengurusan kewangan Sabah lebih sempurna. Jumlah kewangan ini harus digunakan dengan bijak dalam projek pembangunan.

      Delete
  32. Begitu juga dengan jumlah dan nilai kemasukan pelaburan ke Negeri Sabah, tercatat sebagai yang paling tinggi berbanding mana-mana negeri di seluruh Malaysia.

    ReplyDelete
  33. Sebelum ini, PKR merupakan pihak yang paling kuat memainkan isu Scorpene, kapal selam yang mereka dakwa tidak boleh menyelam, tidak boleh menembak peluru berpandu dan tidak boleh belayar sendiri kecuali didayung dengan menggunakan tangan.

    ReplyDelete
  34. Semua ini dibangkitkan disebabkan ada sesetengah pihak yang tidak mampu menerima kenyataan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pembangkang tidak dapat terima jawapan yang tidak memihak kepadanya.

      Delete
    2. Pembangkang harus bijak menilai sejauh mana kebenaran kes ini.

      Delete
    3. yang tidak dapat menerima kenyataan ialah pembangkang..

      Delete
  35. Isu yang sama diputar belit dan diulang-ulang.

    ReplyDelete
  36. Mereka ini sememangnya bankrap politik kerana percubaan membuka semula kes yang telahpun selesai dan ditutup.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rasa-rasa ada bukti baru dan saksi?

      Delete
    2. Jika benar ada saksi, sudah pasti ICAC akan bertindak.

      Delete
    3. pembangkang dalam keadaan yang terdesak..

      Delete
  37. Walaupun nama Musa Aman sudah dibersihkan oleh pihak ICAC, tapi mereka masih tidak puas dengan keputusan tersebut.

    ReplyDelete
  38. ICAC telah menyiasat Musa Aman dan beberapa pemimpin Sabah sebelum membuat keputusan berhentikan siasatan ini, tapi pihak PKR pula berkata ICAC tidak mendapat kerjasama daripada pihak Malaysia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mungkin ICAC boleh membuat penjelasan terhadap tuduhan tersebut.

      Delete
  39. Mereka juga mendakwa Nazri Aziz yang menutup kes tersebut kerana anaknya menerima kereta Hummer daripada Michael Chia.

    ReplyDelete
  40. Keputusan menutup kes tersebut dalam tangan ICAC dan MACC dan bukannya Nazri Aziz. PKR tetap mahu mengaitka dua isu ini.

    ReplyDelete
  41. Bukti yang ditampilkan oleh PKR yang kononnya menunjukkan Nedim Nazri menggunakan kereta Hummer Michael Chia itu pun bukannya lengkap dan tidak membuktikan apapa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. pembangkang hanya tahu menuduh, tapi mereka sendiri pun tiada bukti.

      Delete
    2. Tuduhan tanpa bukti seolah fitnah.

      Delete
    3. Adakah benar Nazri juga terlibat?

      Delete
  42. Namum mereka masih cuba menggunakan bukti itu sebagai maklumat untuk membuka semula kes ini.

    ReplyDelete
  43. Kes Hummer itu bukan sahaja tidak releven dengan isu RM40 juta itu, ia juga tidak mempunyai bukti yang mencukupi untuk membuktikan dakwaan mereka.

    ReplyDelete
  44. Semua ini memang satu sandiwara PKR untuk tujuan politik mereka sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masing-masing ada misi peribadi untuk dicapai.

      Delete
  45. Selama ini hanya mereka yang memainkan isu ini dan mengheboh-hebohkannya dalam media.

    ReplyDelete
  46. Bukan sahaja begitu, mereka juga cuba membawa kes ini ke Hong Kong dan melibatkan pihak ICAC.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ICAC akan bertindak sekiranya bukti yang dikemukakan adalah benar dan bukannya rekaan untuk menjatuhkan pihak lain.

      Delete
  47. Pihak ICAC tidak pernah membuat kenyataan rasmi, Rafizi Ramli yang membuat kenyataan bagi mereka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kenyataan rafizi tidak perlu dipercaya kerana ICAC tidak pernah pun lantik dia untuk jadi jurucakap.

      Delete
  48. Kita sebenarnya juga tidak tahu apa sebenarnya yang berlaku di Hong Kong kerana semua itu didengar daripada Rafizi Ramli.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kes ini sudah menjadi tumpuan masyarakat di HK juga.

      Delete
  49. Jika Rafizi Ramli berbohong, kita pun tak tahu kan.

    ReplyDelete
  50. Oleh itu kita tidak sepatutnya hanya dengar satu pihak sahaja.

    ReplyDelete
  51. Kelihatan seperti Rafizi Ramli seorang sahaja yang membuat wayang kulit.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya, ICAC pun diam saja..rafizi saja mahu sensasikan isu ini.

      Delete
  52. Mereka yang membuat cerita sendiri dan semua pihak yang terlibat dijadikan anak patung yang diarah berlakon.

    ReplyDelete
    Replies
    1. rakyat tahu juga siapa yang bekerja untuk mereka dan siapa yang hnya bercakap.

      Delete
  53. Harap kebenaran akan didedahkan kepada semua supaya tidak terpedaya oleh sandiwara PKR ini.

    ReplyDelete
  54. PKR mempolitikkan pekara ini. rakyat pasti dapat menilai isu ini dengan bijak.

    ReplyDelete
  55. RM40 juta sudah siasat, RM3 bilion Anwar bila lagi?

    SKANDAL HONG KONG HANYA SANDIWARA PEMBANGKANG TERUTAMANYA PAKATAN RAKYAT UNTUK MENUTUP SKANDAL RASUAH MEREKA

    Sekarang ini, PKR menerusi Rafizi Ramli dan Sivarasa Rasaiah sedang berusaha sedaya mungkin untuk mengenakan Musa Aman, Ketua Menteri Sabah yang dikatakan memperolehi RM40 juta secara haram dari seberang laut.

    SKANDAL HONG KONG SUDAH SELESAI.. SKANDAL RASUAH PEMIMPIN2 PEMBANGKANG BILA MAU SELESAI?? KENAPA RAFIJIJIK SENYAP MEMBISU??

    ReplyDelete
    Replies
    1. RM40 juta sudah siasat, RM3 bilion Anwar bila lagi?

      SKANDAL HONG KONG HANYA SANDIWARA PEMBANGKANG TERUTAMANYA PAKATAN RAKYAT UNTUK MENUTUP SKANDAL RASUAH MEREKA

      Jumlahnya pula adalah sebanyak RM3 bilion... jumlah yang sangat besar berbanding tuduhan yang dilemparkan kepada Musa Aman mahupun Ketua Menteri Sarawak, Taib Mahmud.

      SKANDAL HONG KONG SUDAH SELESAI.. SKANDAL RASUAH PEMIMPIN2 PEMBANGKANG BILA MAU SELESAI?? KENAPA RAFIJIJIK SENYAP MEMBISU??

      Delete
    2. http://www.borneobullet.blogspot.com/2012/11/rm40-juta-sudah-siasat-rm3-bilion-anwar.html

      SKANDAL HONG KONG HANYA SANDIWARA PEMBANGKANG TERUTAMANYA PAKATAN RAKYAT UNTUK MENUTUP SKANDAL RASUAH MEREKA

      Sekalipun telah dijelaskan bahawa wang berkenaan adalah derma politik, namun PKR tidak dapat menerima kenyataan tersebut. Bahkan sewaktu ICAC Hong Kong menegaskan bahawa siasatan mereka tidak menemui sebarang penyelewengan atau money laundering sepertimana yang dituduh oleh PKR, Rafizi Ramli dan konco-konconya ke Hong Kong untuk memujuk agar kes tersebut dibuka semula.

      SKANDAL HONG KONG SUDAH SELESAI.. SKANDAL RASUAH PEMIMPIN2 PEMBANGKANG BILA MAU SELESAI?? KENAPA RAFIJIJIK SENYAP MEMBISU??

      Delete
  56. http://www.borneobullet.blogspot.com/2012/11/rm40-juta-sudah-siasat-rm3-bilion-anwar.html

    Dan seperti dalam kes Scorpene, Rafizi Ramli segera mewar-warkan bahawa kes tersebut telah dibuka semula oleh ICAC untuk disiasat. Manakala Sivarasa Rasaiah pula menyatakan bahawa UBS Bank di Switzerland sedang membuka kes siasatan berhubung penggubahan wang haram (money laundering) membabitkan USD90 juta yang juga melibatkan Ketua Menteri Sabah, Musa Aman.

    Hebat sungguh PKR berusaha untuk mengenakan pemimpin-pemimpin UMNO/BN.

    SKANDAL HONG KONG SUDAH SELESAI.. SKANDAL RASUAH PEMIMPIN2 PEMBANGKANG BILA MAU SELESAI?? KENAPA RAFIJIJIK SENYAP MEMBISU??

    ReplyDelete
  57. http://www.borneobullet.blogspot.com/2012/11/rm40-juta-sudah-siasat-rm3-bilion-anwar.html

    SKANDAL HONG KONG HANYA SANDIWARA PEMBANGKANG TERUTAMANYA PAKATAN RAKYAT UNTUK MENUTUP SKANDAL RASUAH MEREKA

    Namun ada satu kes yang sudah sangat lama dan sehingga sekarang, tiada sebarang siasatan, tindakan mahupun perbicaraan dibuat. Kes tersebut melibatkan penyelewengan dan rompakan yang dilakukan oleh Anwar Ibrahim sewaktu bergelar Menteri Kewangan dan Timbalan Perdana Menteri Malaysia.

    SKANDAL HONG KONG SUDAH SELESAI.. SKANDAL RASUAH PEMIMPIN2 PEMBANGKANG BILA MAU SELESAI?? KENAPA RAFIJIJIK SENYAP MEMBISU??

    ReplyDelete
  58. http://www.borneobullet.blogspot.com/2012/11/rm40-juta-sudah-siasat-rm3-bilion-anwar.html

    SKANDAL HONG KONG HANYA SANDIWARA PEMBANGKANG TERUTAMANYA PAKATAN RAKYAT UNTUK MENUTUP SKANDAL RASUAH MEREKA

    Jumlahnya pula adalah sebanyak RM3 bilion... jumlah yang sangat besar berbanding tuduhan yang dilemparkan kepada Musa Aman mahupun Ketua Menteri Sarawak, Taib Mahmud.

    SKANDAL HONG KONG SUDAH SELESAI.. SKANDAL RASUAH PEMIMPIN2 PEMBANGKANG BILA MAU SELESAI?? KENAPA RAFIJIJIK SENYAP MEMBISU??

    ReplyDelete
  59. http://www.borneobullet.blogspot.com/2012/11/rm40-juta-sudah-siasat-rm3-bilion-anwar.html

    SKANDAL HONG KONG HANYA SANDIWARA PEMBANGKANG TERUTAMANYA PAKATAN RAKYAT UNTUK MENUTUP SKANDAL RASUAH MEREKA

    5 Jun 2012, Presiden PERKASA, Ibrahim Ali telah membuat laporan polis meminta polis menyiasat kenyataan yang dikeluarkan oleh bekas Penolong Gabenor Bank Negara Malaysia, Datuk Abdul Murad Khalid bahawa Anwar Ibrahim telah mengawal lebih 20 akaun peribadi (Master Akaun) bernilai lebih RM3 bilion.

    SKANDAL HONG KONG SUDAH SELESAI.. SKANDAL RASUAH PEMIMPIN2 PEMBANGKANG BILA MAU SELESAI?? KENAPA RAFIJIJIK SENYAP MEMBISU??

    ReplyDelete
  60. http://www.borneobullet.blogspot.com/2012/11/rm40-juta-sudah-siasat-rm3-bilion-anwar.html

    SKANDAL HONG KONG HANYA SANDIWARA PEMBANGKANG TERUTAMANYA PAKATAN RAKYAT UNTUK MENUTUP SKANDAL RASUAH MEREKA

    7 Jun, Anuar Shaari, bekas Setiausaha Sulit Anwar pula meminta Anwar Ibrahim menfailkan saman terhadap Abdul Murad, sekiranya pengakuan berkanunnya itu adalah fitnah semata-mata. Anuar Shaari juga meminta Anwar menjelaskan sama ada akaun induk tersebut membabitkan pemilikan aset, saham serta wang Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat, Azmin Ali dan isterinya, Shamsidar Taharin yang nilainya begitu lumayan.

    SKANDAL HONG KONG SUDAH SELESAI.. SKANDAL RASUAH PEMIMPIN2 PEMBANGKANG BILA MAU SELESAI?? KENAPA RAFIJIJIK SENYAP MEMBISU??

    ReplyDelete
  61. http://www.borneobullet.blogspot.com/2012/11/rm40-juta-sudah-siasat-rm3-bilion-anwar.html

    SKANDAL HONG KONG HANYA SANDIWARA PEMBANGKANG TERUTAMANYA PAKATAN RAKYAT UNTUK MENUTUP SKANDAL RASUAH MEREKA

    10 Jun, Timbalan Perdana Menteri, Muhyiddin Yassin turut memberikan respons agar Anwar menjelaskan segera dakwaan berhubung pemilikan 20 akaun induk membabitkan aset, saham dan wang bernilai lebih RM3 bilion seperti yang terkandung dalam akuan bersumpah bekas Penolong Gabenor Bank Negara itu.

    SKANDAL HONG KONG SUDAH SELESAI.. SKANDAL RASUAH PEMIMPIN2 PEMBANGKANG BILA MAU SELESAI?? KENAPA RAFIJIJIK SENYAP MEMBISU??

    ReplyDelete
  62. http://www.borneobullet.blogspot.com/2012/11/rm40-juta-sudah-siasat-rm3-bilion-anwar.html

    SKANDAL HONG KONG HANYA SANDIWARA PEMBANGKANG TERUTAMANYA PAKATAN RAKYAT UNTUK MENUTUP SKANDAL RASUAH MEREKA

    Namun Anwar Ibrahim langsung tidak menjawab. Pun begitu, pada masa yang sama, tiada sebarang siasatan, tindakan mahupun ulasan yang diberikan oleh pihak berkuasa berhubung Pengakuan Berkanun Datuk Abdul Murad bin Khalid.

    SKANDAL HONG KONG SUDAH SELESAI.. SKANDAL RASUAH PEMIMPIN2 PEMBANGKANG BILA MAU SELESAI?? KENAPA RAFIJIJIK SENYAP MEMBISU??

    ReplyDelete
  63. http://www.borneobullet.blogspot.com/2012/11/rm40-juta-sudah-siasat-rm3-bilion-anwar.html

    SKANDAL HONG KONG HANYA SANDIWARA PEMBANGKANG TERUTAMANYA PAKATAN RAKYAT UNTUK MENUTUP SKANDAL RASUAH MEREKA

    Manakala konco-konco Anwar Ibrahim juga, langsung tidak berani bersuara atau mencuit perkara berkenaan, walaupun pada masa yang sama, mereka begitu sibuk dengan para pemimpin UMNO yang lain, seolah-olah mereka cuba mengelakkan orang ramai dan para pengundi daripada mengetahui kisah Anwar melarikan wang negara secara haram.

    SKANDAL HONG KONG SUDAH SELESAI.. SKANDAL RASUAH PEMIMPIN2 PEMBANGKANG BILA MAU SELESAI?? KENAPA RAFIJIJIK SENYAP MEMBISU??

    ReplyDelete
  64. RM40 juta sudah siasat, RM3 bilion Anwar bila lagi?

    SKANDAL HONG KONG HANYA SANDIWARA PEMBANGKANG TERUTAMANYA PAKATAN RAKYAT UNTUK MENUTUP SKANDAL RASUAH MEREKA

    Pengakuan Berkanun Dato’ Abdul Murad Bin Khalid

    Saya, Abdul Dato ‘Murad Bin Khalid (No Kad Pengenalan 531215-08-5957), seorang warganegara Malaysia yang cukup umur dan menetap di No 104, Jalan Setiabakti 9, Bukit Damansara, 50490 Kuala Lumpur, dengan ini sesungguhnya dan seikhlasnya mengaku sebagai berikut: -

    SKANDAL HONG KONG SUDAH SELESAI.. SKANDAL RASUAH PEMIMPIN2 PEMBANGKANG BILA MAU SELESAI?? KENAPA RAFIJIJIK SENYAP MEMBISU??

    ReplyDelete
  65. http://www.borneobullet.blogspot.com/2012/11/rm40-juta-sudah-siasat-rm3-bilion-anwar.html

    SKANDAL HONG KONG HANYA SANDIWARA PEMBANGKANG TERUTAMANYA PAKATAN RAKYAT UNTUK MENUTUP SKANDAL RASUAH MEREKA

    Pengakuan Berkanun Dato’ Abdul Murad Bin Khalid

    1. Pada 16 September 1999 saya telah didakwa kerana gagal untuk mendedahkan maklumat sebenar berkenaan saham Ben Harta Sdn Bhd (BHSB) dan 51 hartanah yang didakwa memberi manfaat kepada saya menurut seksyen 87 (2) (c) Akta Bank dan Institusi-Institusi Kewangan 1989 (BAFIA).

    SKANDAL HONG KONG SUDAH SELESAI.. SKANDAL RASUAH PEMIMPIN2 PEMBANGKANG BILA MAU SELESAI?? KENAPA RAFIJIJIK SENYAP MEMBISU??

    ReplyDelete
  66. http://www.borneobullet.blogspot.com/2012/11/rm40-juta-sudah-siasat-rm3-bilion-anwar.html

    SKANDAL HONG KONG HANYA SANDIWARA PEMBANGKANG TERUTAMANYA PAKATAN RAKYAT UNTUK MENUTUP SKANDAL RASUAH MEREKA

    Pengakuan Berkanun Dato’ Abdul Murad Bin Khalid

    2. Untuk melakukan keadilan kepada diri saya sendiri, saya mesti membuat akuan awam mengenai perkara-perkara tertentu yang berkaitan dengan pelbagai jawatan yang saya lakukan di Bank Negara Malaysia (BNM) untuk menunjukkan kepada orang ramai bahawa bebanan besar dan tekanan yang dipikul untuk jawatan-jawatan tersebut. Pernyataan awam ini juga bertujuan untuk memberikan perspektif yang betul kepada orang ramai tentang komplot bekas Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Anwar Ibrahim (“DSAI”) yang juga Menteri Kewangan dalam penglibatannya secara langsung dalam memberi arahan terhadap BNM.

    SKANDAL HONG KONG SUDAH SELESAI.. SKANDAL RASUAH PEMIMPIN2 PEMBANGKANG BILA MAU SELESAI?? KENAPA RAFIJIJIK SENYAP MEMBISU??

    ReplyDelete
  67. http://www.borneobullet.blogspot.com/2012/11/rm40-juta-sudah-siasat-rm3-bilion-anwar.html

    SKANDAL HONG KONG HANYA SANDIWARA PEMBANGKANG TERUTAMANYA PAKATAN RAKYAT UNTUK MENUTUP SKANDAL RASUAH MEREKA

    Pengakuan Berkanun Dato’ Abdul Murad Bin Khalid

    3. Sebagai salah satu daripada eksekutif tertinggi di BNM, Saya kebiasaannya termasuk di dalam kenalan Datuk Seri Anwar Ibrahim yang disukai – dan kemudiannya diamanahkan kepada saya untuk menjalankan beberapa arahan beliau, apa yang dipercayai oleh saya sekarang adalah untuk melanjutkan cita-cita politiknya. Dalam melaksanakan skim politiknya, Datuk Seri Anwar Ibrahim telah mengarahkan saya untuk melaksanakan eksesais korporat tertentu yang memihak kepada kawan-kawan dan kroni-kroninya. Hutang-hutang kroni-kroni beliau telah dibersihkan / diselesaikan dengan menggunakan keuntungan daripada rundingan-rundingan menggunakan pengaruh BNM.

    SKANDAL HONG KONG SUDAH SELESAI.. SKANDAL RASUAH PEMIMPIN2 PEMBANGKANG BILA MAU SELESAI?? KENAPA RAFIJIJIK SENYAP MEMBISU??

    ReplyDelete
  68. http://www.borneobullet.blogspot.com/2012/11/rm40-juta-sudah-siasat-rm3-bilion-anwar.html

    SKANDAL HONG KONG HANYA SANDIWARA PEMBANGKANG TERUTAMANYA PAKATAN RAKYAT UNTUK MENUTUP SKANDAL RASUAH MEREKA

    Pengakuan Berkanun Dato’ Abdul Murad Bin Khalid

    4. Antara eksesais korporat yang paling ketara ialah pengambilalihan syarikat Sikap Power, pemegang konsesi Projek Kuasa Bebas (IPP) di Lumut, Perak. Konsesi itu telah dijual kepada MRCB atas arahan Datuk Seri Anwar Ibrahim dan MRCB kemudian menyuntik ‘konsesi’itu ke dalam Malakof Berhad yang merupakan anak syarikat MRCB. Saya percaya bahawa keuntungan kira-kira RM50 juta daripada urus niaga ini dimasukkan ke salah satu dana politik DSAI.

    SKANDAL HONG KONG SUDAH SELESAI.. SKANDAL RASUAH PEMIMPIN2 PEMBANGKANG BILA MAU SELESAI?? KENAPA RAFIJIJIK SENYAP MEMBISU??

    ReplyDelete
  69. http://www.borneobullet.blogspot.com/2012/11/rm40-juta-sudah-siasat-rm3-bilion-anwar.html

    SKANDAL HONG KONG HANYA SANDIWARA PEMBANGKANG TERUTAMANYA PAKATAN RAKYAT UNTUK MENUTUP SKANDAL RASUAH MEREKA

    Pengakuan Berkanun Dato’ Abdul Murad Bin Khalid

    5. Seorang lelaki Cina bernama Tong Kooi Ong juga terlibat dengan ketara dalam meningkatkan bantuan kewangan untuk Datuk Seri Anwar Ibrahim. Tong Kooi Ong adalah Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) Phileo Allied Berhad yang disenaraikan di Papan Utama BSKL. Phileo Allied Bank juga adalah di bawah kawalan Tong Kooi Ong. Tong Kooi Ong menjadi kenalan Datuk Seri Anwar Ibrahim melalui pengenalan saya dan mereka kemudiannya menjadi sangat rapat.

    SKANDAL HONG KONG SUDAH SELESAI.. SKANDAL RASUAH PEMIMPIN2 PEMBANGKANG BILA MAU SELESAI?? KENAPA RAFIJIJIK SENYAP MEMBISU??

    ReplyDelete
  70. http://www.borneobullet.blogspot.com/2012/11/rm40-juta-sudah-siasat-rm3-bilion-anwar.html

    SKANDAL HONG KONG HANYA SANDIWARA PEMBANGKANG TERUTAMANYA PAKATAN RAKYAT UNTUK MENUTUP SKANDAL RASUAH MEREKA

    Pengakuan Berkanun Dato’ Abdul Murad Bin Khalid

    Tong Kooi Ong kemudiannya mendedahkan kepada saya bahawa sebagai balasan bantuan yang diberikan oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim, beliau telah menubuhkan satu “Akaun Induk” (Master Accounts) – yang di bawah kawalannya. Di mana sumbangan kewangan dibuat untuk kepentingan Datuk Seri Anwar Ibrahim. Akaun Induk itu hasil yang diperolehi daripada pegangan saham dan bangunan. Pada satu peringkat Tong Kooi Ong membuka rahsia kepada saya bahawa Akaun Induk itu bernilai RM200 juta berdasarkan nilai saham dan bangunan yang diperolehi daripadanya.

    SKANDAL HONG KONG SUDAH SELESAI.. SKANDAL RASUAH PEMIMPIN2 PEMBANGKANG BILA MAU SELESAI?? KENAPA RAFIJIJIK SENYAP MEMBISU??

    ReplyDelete
  71. http://www.borneobullet.blogspot.com/2012/11/rm40-juta-sudah-siasat-rm3-bilion-anwar.html

    SKANDAL HONG KONG HANYA SANDIWARA PEMBANGKANG TERUTAMANYA PAKATAN RAKYAT UNTUK MENUTUP SKANDAL RASUAH MEREKA

    Pengakuan Berkanun Dato’ Abdul Murad Bin Khalid

    6. Saya percaya terdapat sekurang-kurangnya 20 Akaun Induk lain yang ditubuhkan untuk Datuk Seri Anwar Ibrahim oleh pelbagai kroni-kroninya. Saya percaya bahawa jumlah dana dalam 20 Akaun Induk adalah lebih RM3 bilion. Modus operandi DSAI adalah pecah dan perintah serta setiap operator untuk setiap Akaun Induk tidak sedar tentang kewujudan Akaun Induk yang lain. Saya percaya kerajaan sedar tentang siapakah kroni-kroni ini.

    SKANDAL HONG KONG SUDAH SELESAI.. SKANDAL RASUAH PEMIMPIN2 PEMBANGKANG BILA MAU SELESAI?? KENAPA RAFIJIJIK SENYAP MEMBISU??

    ReplyDelete
  72. http://www.borneobullet.blogspot.com/2012/11/rm40-juta-sudah-siasat-rm3-bilion-anwar.html

    SKANDAL HONG KONG HANYA SANDIWARA PEMBANGKANG TERUTAMANYA PAKATAN RAKYAT UNTUK MENUTUP SKANDAL RASUAH MEREKA

    Pengakuan Berkanun Dato’ Abdul Murad Bin Khalid

    7. Setakat yang saya tahu dan melalui penglibatan saya sendiri, lebih daripada RM120 juta telah dibayar kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim, kroninya dan organisasi yang digunakan untuk memajukan cita-cita politik beliau sendiri. Sebagai contoh ia dalam pengetahuan saya bahawa atas arahan Datuk Seri Anwar Ibrahim dana daripada Akaun Induk dibayar kepada dirinya dan individu-individu pengikutnya serta organisasi-organisasi yang dikenali berkaitan atau berhubungan dengannya antara 1992 hingga 1997: -

    (1) Dirinya sendiri (DSAI) – RM50 juta
    (2) Dato ‘Abdullah Ahmad (PBB) – RM 5 Juta
    (3) Dato Nasaruddin Jalil – RM10 Juta
    (4) Asia Pasifik Dasar Centre (APPC) – RM 38 juta & Douglas H. Paal – (USD 10.0 Million)
    (5) Institut Kajian Asas (IKD) – RM5 Juta
    (6) Aliran & Dr. Chandra Muzaffar – RM5 Juta
    (7) Abim – RM 5 Juta – Institut Pemikiran Islam Antarabangsa (IIIT) – RM 2 Juta
    (8) Yayasan Islam yang berpangkalan di UK – RM 1 Juta
    JUMLAH RM 121 Juta

    SKANDAL HONG KONG SUDAH SELESAI.. SKANDAL RASUAH PEMIMPIN2 PEMBANGKANG BILA MAU SELESAI?? KENAPA RAFIJIJIK SENYAP MEMBISU??

    ReplyDelete
  73. http://www.borneobullet.blogspot.com/2012/11/rm40-juta-sudah-siasat-rm3-bilion-anwar.html

    SKANDAL HONG KONG HANYA SANDIWARA PEMBANGKANG TERUTAMANYA PAKATAN RAKYAT UNTUK MENUTUP SKANDAL RASUAH MEREKA

    Pengakuan Berkanun Dato’ Abdul Murad Bin Khalid

    8. Saya juga diberitahu bahawa Datuk Seri Anwar Ibrahim telah mengarahkan Tong Kooi Ong untuk membayar Puan Shamsidar dan seorang lagi bernama Encik Rahman terhadap apa yang mereka lakukan. Puan Shamsidar adalah isteri Encik Azmin Ali, Setiausaha Sulit kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim. Secara meluas telah diketahui bahawa Puan Shamsidar dibayar lumayan dan disediakan dengan sebuah kereta dan pemandu serta pada kebanyakan masa dia tidak perlu untuk pergi ke tempat kerja.

    SKANDAL HONG KONG SUDAH SELESAI.. SKANDAL RASUAH PEMIMPIN2 PEMBANGKANG BILA MAU SELESAI?? KENAPA RAFIJIJIK SENYAP MEMBISU??

    ReplyDelete
  74. http://www.borneobullet.blogspot.com/2012/11/rm40-juta-sudah-siasat-rm3-bilion-anwar.html

    SKANDAL HONG KONG HANYA SANDIWARA PEMBANGKANG TERUTAMANYA PAKATAN RAKYAT UNTUK MENUTUP SKANDAL RASUAH MEREKA

    Pengakuan Berkanun Dato’ Abdul Murad Bin Khalid

    9. Saya mesti membuat pendedahan khas tentang sebuah Pertubuhan Amerika yang dipanggil Asia Pacific Policy Centre (APPC) yang diketuai oleh Douglas H. Paal, bekas Pengarah Kanan untuk Hal Ehwal Asia (1989 hingga 1993) Majlis Keselamatan Negara (NSC) Amerika Syarikat. Douglas H. Paal meninggalkan Majlis Keselamatan Negara untuk memulakan APPC pada tahun 1993 yang dibiayai oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim. Saya bertanggungjawab untuk mengatur sumbangan sebanyak USD IO Million kepada APPC dan Douglas. H. Paal atas arahan Datuk Seri Anwar.

    SKANDAL HONG KONG SUDAH SELESAI.. SKANDAL RASUAH PEMIMPIN2 PEMBANGKANG BILA MAU SELESAI?? KENAPA RAFIJIJIK SENYAP MEMBISU??

    ReplyDelete
  75. http://www.borneobullet.blogspot.com/2012/11/rm40-juta-sudah-siasat-rm3-bilion-anwar.html

    SKANDAL HONG KONG HANYA SANDIWARA PEMBANGKANG TERUTAMANYA PAKATAN RAKYAT UNTUK MENUTUP SKANDAL RASUAH MEREKA

    Pengakuan Berkanun Dato’ Abdul Murad Bin Khalid

    10. APPC menganjurkan “Dialog Pasifik” iaitu satu persidangan di bawah naungan Datuk Seri Anwar Ibrahim. Dialog Pasifik Pertama diadakan di Pulau Pinang pada November 1994. Dialog Pasifik Kedua telah diadakan pada bulan Januari 1996, Dialog Pasifik Ketiga pada bulan November 1996 dan Dialog Pasifik Keempat pada bulan Januari 1998. Sepatutnya akan dibuat Dialog Pasifik Kelima yang dirancang pada bulan Disember 1998 tetapi telah dibatalkan kerana penaung persidangan itu tidak lagi menjadi Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Kewangan Malaysia. Semua persidangan Dialog Pasifik telah diadakan di Malaysia kerana Datuk Seri Anwar Ibrahim adalah sumber utama pembiayaan untuk APPC.

    SKANDAL HONG KONG SUDAH SELESAI.. SKANDAL RASUAH PEMIMPIN2 PEMBANGKANG BILA MAU SELESAI?? KENAPA RAFIJIJIK SENYAP MEMBISU??

    ReplyDelete
  76. http://www.borneobullet.blogspot.com/2012/11/rm40-juta-sudah-siasat-rm3-bilion-anwar.html

    SKANDAL HONG KONG HANYA SANDIWARA PEMBANGKANG TERUTAMANYA PAKATAN RAKYAT UNTUK MENUTUP SKANDAL RASUAH MEREKA

    Pengakuan Berkanun Dato’ Abdul Murad Bin Khalid

    11. Dalam apa yang saya percaya seperti yang dianggap sebagai pengkhianatan kepercayaan orang ramai, Datuk Seri Anwar Ibrahim juga menegaskan bahawa APPC harus menguruskan rizab BNM sebanyak RM50 Bilion dan dana KWSP sebagai balasan untuk perkhidmatan yang telah diberikan. Alternatif yuran besar sebanyak USD 3 Juta akan dibayar setiap tahun kepada APPC untuk kos menjalankan Pusat di Washington. Nasib baik ini arahan Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk APPC menguruskan dana di atas tidak dapat dikuatkuasakan.

    SKANDAL HONG KONG SUDAH SELESAI.. SKANDAL RASUAH PEMIMPIN2 PEMBANGKANG BILA MAU SELESAI?? KENAPA RAFIJIJIK SENYAP MEMBISU??

    ReplyDelete
  77. http://www.borneobullet.blogspot.com/2012/11/rm40-juta-sudah-siasat-rm3-bilion-anwar.html

    SKANDAL HONG KONG HANYA SANDIWARA PEMBANGKANG TERUTAMANYA PAKATAN RAKYAT UNTUK MENUTUP SKANDAL RASUAH MEREKA

    Pengakuan Berkanun Dato’ Abdul Murad Bin Khalid

    Apa yang saya telah saya nyatakan di atas tanpa keraguan membuktikan bahawa Datuk Seri Anwar Ibrahim sememangnya seorang pemimpin yang tidak bertanggungjawab yang bersedia mengorbankan tabung-tabung negara untuk faedah cita-cita politik dengan bantuan elemen-elemen asing.

    Perkembangan semasa yang sedang berlaku di negara ini yang mengancam ketenteraman awam dan kesejahteraan rakyat untuk melanjutkan cita-cita politik Datuk Seri Anwar Ibrahim adalah bukti yang mencukupi bagi menyokong dakwaan ini.

    SKANDAL HONG KONG SUDAH SELESAI.. SKANDAL RASUAH PEMIMPIN2 PEMBANGKANG BILA MAU SELESAI?? KENAPA RAFIJIJIK SENYAP MEMBISU??

    ReplyDelete
  78. http://www.borneobullet.blogspot.com/2012/11/rm40-juta-sudah-siasat-rm3-bilion-anwar.html

    SKANDAL HONG KONG HANYA SANDIWARA PEMBANGKANG TERUTAMANYA PAKATAN RAKYAT UNTUK MENUTUP SKANDAL RASUAH MEREKA

    Pengakuan Berkanun Dato’ Abdul Murad Bin Khalid

    12. Saya juga telah diarahkan oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai Menteri Kewangan untuk membantu orang yang berikut untuk membersihkan hutang mereka seperti yang dinyatakan di bawah: -

    (a) Datuk Seri Anwar Ibrahim telah mengarahkan saya untuk membantu menyelesaikan hutang Tan Sri Abdullah Ahmad (sekarang Wakil Tetap ke PBB) dengan Bank Bumiputra tentang hutang lebih daripada 10 Juta.

    (b) Datuk Seri Anwar Ibrahim telah mengarahkan saya untuk membantu menyelesaikan hutang Puan Marina Yusof dengan bank-bank tempatan yang berjumlah lebih daripada RM20 juta.

    (c) Sebuah syarikat berpengkalan di Pulau Pinang Mercury Securities berhutang dengan MUI Bank lebih daripada RM l0 juta yang dicagar dengan caj tanah pihak ketiga.

    (d) Datuk Seri Anwar Ibrahim mengarahkan saya untuk membantu Kumpulan Dato ‘Nazri Abdullah untuk mengambil alih Kumpulan NST daripada Renong. Saya meminta bantuan dari Kumpulan Hong Leong untuk menstrukturkan urus niaga itu.

    (e) Saya telah diarahkan oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk membantu Encik Faiz Abdullah ( penulis hantu Datuk Seri Anwar Ibrahim), bersama-sama dengan Seow Lun Hoo dari Hong Leong untuk membeli Kewangan Usaha Bersatu Berhad (KUBB), kemudian dimiliki oleh Berhad ldris Hidraulik.

    SKANDAL HONG KONG SUDAH SELESAI.. SKANDAL RASUAH PEMIMPIN2 PEMBANGKANG BILA MAU SELESAI?? KENAPA RAFIJIJIK SENYAP MEMBISU??

    ReplyDelete
  79. http://www.borneobullet.blogspot.com/2012/11/rm40-juta-sudah-siasat-rm3-bilion-anwar.html

    SKANDAL HONG KONG HANYA SANDIWARA PEMBANGKANG TERUTAMANYA PAKATAN RAKYAT UNTUK MENUTUP SKANDAL RASUAH MEREKA

    Pengakuan Berkanun Dato’ Abdul Murad Bin Khalid

    13. Penglibatan saya dengan Tong Kooi Ong dan Akaun Induk dalam melaksanakan arahan Datuk Seri Anwar Ibrahim telah meletakkan saya dalam masalah undang-undang. Pada 16 September 1999 saya didakwa kerana gagal untuk mendedahkan maklumat sebenar tentang pemilikan saham-saham Ben Harta Sdn Bhd dan 51 hartanah yang diwujudkan untuk faedah saya yang berjumlah RM23.9 juta.

    SKANDAL HONG KONG SUDAH SELESAI.. SKANDAL RASUAH PEMIMPIN2 PEMBANGKANG BILA MAU SELESAI?? KENAPA RAFIJIJIK SENYAP MEMBISU??

    ReplyDelete
  80. http://www.borneobullet.blogspot.com/2012/11/rm40-juta-sudah-siasat-rm3-bilion-anwar.html

    SKANDAL HONG KONG HANYA SANDIWARA PEMBANGKANG TERUTAMANYA PAKATAN RAKYAT UNTUK MENUTUP SKANDAL RASUAH MEREKA

    Pengakuan Berkanun Dato’ Abdul Murad Bin Khalid

    14. Saya mesti menyatakan bahawa saya tidak pernah tahu tentang kewujudan kedua-dua individu yang kononnya menjadi pemegang saham Ben Harta Sdn Bhd iaitu Gan Hong Sin @ Lan Hong Sing dan Gan Sor Ting. Tong Kooi Ong telah menunjukkan kepada saya bahawa syarikat ini memegang hartanah dan saham sebagai sebahagian daripada skim untuk mengumpul dana untuk Datuk Seri Anwar.

    SKANDAL HONG KONG SUDAH SELESAI.. SKANDAL RASUAH PEMIMPIN2 PEMBANGKANG BILA MAU SELESAI?? KENAPA RAFIJIJIK SENYAP MEMBISU??

    ReplyDelete
  81. http://www.borneobullet.blogspot.com/2012/11/rm40-juta-sudah-siasat-rm3-bilion-anwar.html

    SKANDAL HONG KONG HANYA SANDIWARA PEMBANGKANG TERUTAMANYA PAKATAN RAKYAT UNTUK MENUTUP SKANDAL RASUAH MEREKA

    Pengakuan Berkanun Dato’ Abdul Murad Bin Khalid

    15. Saya amat percaya bahawa maklumat yang salah telah diberikan kepada pihak berkuasa untuk mengaitkan saya dengan Ben Harta Sdn Bhd. Saya menuding jari kepada Tong Kooi Ong dan dua pemegang saham Ben Harta. Mereka telah mensabitkan saya untuk menyelamatkan diri mereka sendiri.

    SKANDAL HONG KONG SUDAH SELESAI.. SKANDAL RASUAH PEMIMPIN2 PEMBANGKANG BILA MAU SELESAI?? KENAPA RAFIJIJIK SENYAP MEMBISU??

    ReplyDelete
  82. http://www.borneobullet.blogspot.com/2012/11/rm40-juta-sudah-siasat-rm3-bilion-anwar.html

    SKANDAL HONG KONG HANYA SANDIWARA PEMBANGKANG TERUTAMANYA PAKATAN RAKYAT UNTUK MENUTUP SKANDAL RASUAH MEREKA

    Pengakuan Berkanun Dato’ Abdul Murad Bin Khalid

    16. Selain dari hartanah yang dipegang di bawah Ben Harta Sdn Bhd, saya juga tahu bahawa beberapa harta telah dibeli untuk pelaburan dan Akaun Induk dan untuk kegunaan masa depan peribadi Datuk Seri Anwar Ibrahim. Lokasi harta-harta ini terletak di sekitar Kuala Lumpur yang bernilai kira-kira RM15 juta.

    SKANDAL HONG KONG SUDAH SELESAI.. SKANDAL RASUAH PEMIMPIN2 PEMBANGKANG BILA MAU SELESAI?? KENAPA RAFIJIJIK SENYAP MEMBISU??

    ReplyDelete
  83. http://www.borneobullet.blogspot.com/2012/11/rm40-juta-sudah-siasat-rm3-bilion-anwar.html

    SKANDAL HONG KONG HANYA SANDIWARA PEMBANGKANG TERUTAMANYA PAKATAN RAKYAT UNTUK MENUTUP SKANDAL RASUAH MEREKA

    Pengakuan Berkanun Dato’ Abdul Murad Bin Khalid

    17. Berkenaan dengan polisi kerosakan yang diguna pakai oleh BNM berikutan kemelesetan ekonomi pada Julai 1997, saya secara mutlak, menyatakan bahawa saya telah menentang kuat terhadap polisi-polisi ini. Saya menentang polisi ‘Had Pinjaman Dibenar’(Legal Lending Limit), pengurangan NPL (pinjaman tidak berbayar) daripada 6 bulan hingga 3 bulan, ‘Pengecutan Kredit (Credit Crunch) diperkenalkan pada Oktober 1997 dan ‘Kadar Faedah Tinggi ‘ (Higher Rate of Interest). Semua polisi-polisi ini telah disahkan dan diterima pakai oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim.

    SKANDAL HONG KONG SUDAH SELESAI.. SKANDAL RASUAH PEMIMPIN2 PEMBANGKANG BILA MAU SELESAI?? KENAPA RAFIJIJIK SENYAP MEMBISU??

    ReplyDelete
  84. http://www.borneobullet.blogspot.com/2012/11/rm40-juta-sudah-siasat-rm3-bilion-anwar.html

    SKANDAL HONG KONG HANYA SANDIWARA PEMBANGKANG TERUTAMANYA PAKATAN RAKYAT UNTUK MENUTUP SKANDAL RASUAH MEREKA

    Pengakuan Berkanun Dato’ Abdul Murad Bin Khalid

    18. Berikutan penangkapan saya dan diikuti dengan peletakan jawatan saya sebagai Pengarah Eksekutif RHB Bank Berhad yang telah membuatkan saya berfikir bahawa sepanjang penglibatan saya dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim adalah amat dikesali walaupun seperti yang saya katakan sebelum ini saya telah dipaksakan sebagai salah seorang Eksekutif di BNM.

    SKANDAL HONG KONG SUDAH SELESAI.. SKANDAL RASUAH PEMIMPIN2 PEMBANGKANG BILA MAU SELESAI?? KENAPA RAFIJIJIK SENYAP MEMBISU??

    ReplyDelete
  85. http://www.borneobullet.blogspot.com/2012/11/rm40-juta-sudah-siasat-rm3-bilion-anwar.html

    SKANDAL HONG KONG HANYA SANDIWARA PEMBANGKANG TERUTAMANYA PAKATAN RAKYAT UNTUK MENUTUP SKANDAL RASUAH MEREKA

    Pengakuan Berkanun Dato’ Abdul Murad Bin Khalid

    19. Saya kini menyeru semua rakyat yang cintakan keamanan dan setia Malaysia untuk menolak taktik politik kotor yang dibuat oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim dan penyokong-penyokongnya, sebaliknya menyokong semua usaha-usaha ekonomi dan fiskal untuk membawa kembali kesejahteraan ekonomi negara. Saya sentiasa bersedia dan sanggup untuk mengutuk sesuatu yang tidak betul dan komplot Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam menjayakan cita-cita politik beliau yang sememangnya menjejaskan keselamatan negara, keamanan dan kestabilan politik.

    SKANDAL HONG KONG SUDAH SELESAI.. SKANDAL RASUAH PEMIMPIN2 PEMBANGKANG BILA MAU SELESAI?? KENAPA RAFIJIJIK SENYAP MEMBISU??

    ReplyDelete
  86. http://www.borneobullet.blogspot.com/2012/11/rm40-juta-sudah-siasat-rm3-bilion-anwar.html

    SKANDAL HONG KONG HANYA SANDIWARA PEMBANGKANG TERUTAMANYA PAKATAN RAKYAT UNTUK MENUTUP SKANDAL RASUAH MEREKA

    Pengakuan Berkanun Dato’ Abdul Murad Bin Khalid

    20. Kesimpulannya, saya dalam keadaan tidak berbelah bagi bahawa Sidang Akhbar / Siaran ini dibuat melalui Akuan Berkanun dibuat oleh saya secara sukarela, tanpa apa-apa dorongan, ugutan atau janji atau paksaan dari mana-mana pihak, mahupun sebagai balasan bagi apa-apa nikmat atau rawatan khas berkaitan dengan tuduhan yang saya hadapi dan saya membuat pengakuan ini dengan hemat sesungguhnya mempercayai bahawa yang sama adalah benar dan menurut kuasa Akta Akuan Berkanun, 1960.
    Ditandatangani oleh penama

    DATO ‘ABDUL Murad bin Khalid
    Kuala Lumpur, 26 Okt 1999.

    SKANDAL HONG KONG SUDAH SELESAI.. SKANDAL RASUAH PEMIMPIN2 PEMBANGKANG BILA MAU SELESAI?? KENAPA RAFIJIJIK SENYAP MEMBISU??

    ReplyDelete
  87. Oleh kerana budaya politik yang luar biasa ini, bila berlaku ketirisan politik pembangkang samada diduga atau tidak, maka keadaannya sukar dikawal sedang budaya politik sukar dikikis. hentam,! hentam! hentam! Lawan tetap lawan!

    ReplyDelete
  88. Pembangkang, untuk kembali kepada budaya pertembungan politik yang konvensyenal minus kontrovasial amat sukar.

    ReplyDelete
  89. Mengetengahkan program neo-pembangunan rakyat yang sekian lama dikesampangkan akan menghadapi skiptisima dan enigma yang menebal.

    ReplyDelete
  90. Pembangkang sudah lalai dik keselesaan PRU12. Keselesaan inilah yang telah meruntuhkan tebing pertahanan Pakatan Rakyat akhir-akhir ini. Lupa perkataan "don"t take for granted", tetapi lantang dengan altantuya!..altantuya! reformasi! reformasi! sehingga kanak-kanak yang tidak tahu ertinya dan hujung pangkalnya mula melagukan nyanyian altantuya dan reformasi. Lalai lagi!

    ReplyDelete
  91. dari Perlis, singgah sekejap di Pulau Pinang dan Selangor, sehingga ke Sarawak dan Sabah semakin jelas Pembangkang mula ditolak dengan drastik

    ReplyDelete
  92. Keadaan sudah sukar dikawal. DSAI pula menghadapi tekanan kes Liwat.

    ReplyDelete
  93. PKR sudah pening. Tekanan Tsunami Politik semakin deras dan hebat ke atas PKR. DAP dan PAS sudah mula kelihatan memilih jalan selamat malah semakin berkerut dahi menghala dengan tangan terbuka ke DSAI. "Dato Seri apa dah jadi?, apa nak buat?.

    ReplyDelete
  94. DSAI pula dalam masa yang sama terpaksa menangkis scud ciptaanya yang datang dari pelbagai arah.

    ReplyDelete
  95. Pemimpin-pemimpin dalam Pakatan mula berhentap sesama sendiri. Selangor, Pulau Pinang dan Sabah menjadi gelangang gusti memposisikan kedudukan politik untuk bakal menjadi teknokrat dan politikus ulung!

    ReplyDelete
  96. Dalam tak sedar, puterjaya yang dikejar semakin jauh, semakin kabur.

    ReplyDelete
  97. DS Najib pula semakin selesa semakin sebok dengan rakyat, dengan program Nation Buildings tanpa mendengar lagu-lagu "merdu" yang melalaikan

    ReplyDelete
  98. Malaysia tidak lagi bebas jika pihak luar dibiar campur tangan dalam menentukan kerajaan yang memerintah, kata bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad.

    ReplyDelete
  99. Dr Mahathir mendakwa hasrat pembangkang menjemput pemerhati luar untuk memantau pilihan raya umum ke-13 sebenarnya bertujuan menuduh kerajaan menipu dalam pilihan raya.

    ReplyDelete
  100. Tujuan satu sahaja, dia (pembangkang) kalah dia nak buat demonstrasi tentang penipuan dalam pilihan raya. Kerajaan tipu sebab itu parti kerajaan menang. Itu sahaja.

    ReplyDelete
  101. "(Pembangkang) Nak buat rusuhan macam di negeri Arab supaya dapat jatuhkan kerajaan di luar daripada sistem pilihan raya," katanya.

    ReplyDelete
  102. Ditanya mengenai pemerhati bebas yang dijemput semasa pilihan raya umum lepas, Dr Mahathir berkata: "Secara rasmi kita tak jemput, tapi kalau dia nak datang dan tengok, tengoklah.

    ReplyDelete
  103. "Tak ada negara yang mana parti kerajaan boleh kalah di lima buah negeri... tak dapat dua pertiga kerusi di Parlimen. Kalau betul-betul dia (kerajaan) nak tipu, saya ingat parti lawan (pembangkang) tak boleh menang lima buah negeri," katanya.

    ReplyDelete
  104. Peliknya, bukan sahaja Anwar mereka-reka cerita bohong terutama pasal Pelan 16 September tetapi orang lain yang rapat dengannya juga diminta berbohong.

    ReplyDelete
  105. Semuanya gara-gara ingin menumbangkan kerajaan serta memalukan pemimpin Barisan Nasional (BN);

    Hal ini diakui sendiri Ahli Parlimen Bebas Kulim Bandar Bharu Zulkifli Noordin ketika beliau membahaskan Rang Undang-Undang Mahkamah Rendah (Pindaan)

    ReplyDelete
  106. Bekas pemimpin PKR itu mendakwa bahawa beliau disuruh melakukan bermacam pembohongan ketika bersama pembangkang dalam strategi menumbangkan kerajaan BN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sudah banyak muslihat pembangkang yang terbongkar sekarang ini.

      Delete
  107. “Saya terpaksa akui sememangnya itu strategi, dan saya sendiri pernah terlibat,” katanya menjawab pertanyaan ahli parlimen BN Kota Belud, Datuk Abdul Rahman Dahlan sama ada tindakan pembangkang menyerang kehakiman, polis, istana dan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) dengan pelbagai tuduhan merupakan strategi pembangkang bagi melumpuhkan kerajaan BN.

    ReplyDelete
  108. “Memang mana-mana pembangkang pun tugasnya nak jatuhkan kerajaan, nak ambil alih kerajaan. Cara itu yang tak kena, yang kita persoal ialah etika. Takkan sampai kita hancurkan nama orang, rosakkan peribadi orang.

    ReplyDelete
  109. “Saya akui memang itu disuruh tetapi akhirnya kita sedar, benda ini tak betul dan perlu diperbetulkan sebab yang nak jawab depan Allah. Saya akui memang itu strategi sebenarnya,” tambahnya.

    ReplyDelete
  110. Zulkifli sebelum itu berkata, beliau disuruh menggunakan strategi tersebut sejak zaman reformasi pada tahun 1998.

    “Contoh, saya buat cerita mengenai kena racun arsenik. Saya antara orang terdepan yang bawa isu arsenik,” katanya merujuk kepada dakwaan kononnya Datuk Seri Anwar Ibrahim diberi racun tersebut semasa dalam tahanan ketika itu.

    ReplyDelete
  111. ini cumalah mainan pembangkang untuk kepentingan politik mereka.

    ReplyDelete
  112. WASPADA PELAKON POLITIK LAMA: SALLEH

    KOTA BELUD: Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan Umno Sabah, Datuk Seri Salleh Tun Said mengingatkan rakyat supaya sentiasa berwaspada dengan pelakon politik lama yang berubah nada setelah menyertai pembangkang.

    Sambil menyifatkan golongan itu sebagai lidah bercabang, beliau berkata mereka yang bersikap sedemikian tidak harus diberi tempat kerana agendanya jelas hanya untuk kepentingan diri dan survival politik semata-mata.

    ReplyDelete
  113. WASPADA PELAKON POLITIK LAMA: SALLEH

    "Dalam suasana politik mutakhir ini, tidak dinafikan adanya pelakon atau aktor politik yang berubah nada setelah menyertai pembangkang. Tujuannya untuk menonjolkan diri, berlagak seperti hero supaya mendapat perhatian. Kita kena hati-hati dengan golongan seperti ini," katanya ketika ditemui selepas merasmikan Program Kemas di Kampung Piasau, di sini hari ini.

    Hadir sama Pembantu Menteri Perkhidmatan Masyarakat dan Hal-Ehwal Pengguna merangkap Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Kadamaian, Datuk Herbert Timbun Lagadan.

    Salleh yang juga Pengerusi Penyelaras Barisan Nasional (BN) Kota Belud berkata Parti Bersatu Sabah (PBS), sebuah daripada parti komponen BN akan mempertahankan kerusi DUN Kadamaian dan BN Kota Belud tiada halangan jika penyandangnya (Herbert) dipilih semula sebagai calon dalam PRU-13 nanti.

    ReplyDelete
  114. WASPADA PELAKON POLITIK LAMA: SALLEH


    "Ini kerana beliau (Herbert) telah memberi khidmat yang cemerlang kepada masyarakat Kadamaian dan saya yakin tidak ada masalah besar untuk mencapai kemenangan," katanya, sambil mengajak rakyat supaya memberi sokongan padu kepada BN demi kestabilan, sekali gus membolehkan kelangsungan agenda pembangunan yang dirancangkan.

    Beliau berkata rakyat perlu bersatu dan berdiri teguh bersama pimpinan BN yang telah membuktikan keupayaan dan kemampuan membawa kemajuan serta kemakmuran untuk rakyat dan negra ini.

    Katanya, setiap rakyat perlu melihat ke hadapan dan jangan sesekali bersikap emosi atau terikut-ikut rentak pembangkang.

    "BN adalah pilihan terbaik untuk rakyat sebagaimana terbukti `track record' sepanjang mentadbir negara sejak awal kemerdekaan dahulu," katanya.

    ReplyDelete