Sunday 19 May 2013

ANWAR: I MAY BE ARRESTED






TRAITOR.....The opposition leader tells a crowd of 20,000 at a Black 505 rally in Seremban that he may be branded a traitor.

By : ZEFRY DAHALAN

SEREMBAN: Opposition leader Anwar Ibrahim last night told of about 20,000 at a Black 505 rally in Seremban last night that he may be arrested soon and charged.

“I want to tell you…let (them) record this and hand it over to the Home Minister and the Prime Minister. Whatever your plan…to arrest me and to charge me because Anwar is a traitor to the…

“I’m not at all bothered. I don’t know what their plan is,” he told his audience, most of them youths who braved a heavy downpour to hear him.

“But I have one satisfaction that really touched me,” said Anwar. “I’m happy that the future of the country is guaranteed with youths.

“This is the spirit of the new Malaysia. Those present here tonight are the ones who have dignity, who love freedom and justice. They don’t bother about BR1M.

“We must throw the BN government out,” he told the cheering crowd.

Anwar has been on a nationwide tour holding rallies at major cities, wanting the BN government, to step down and allow Pakatan to assume power because of irregularities in the just concluded polls.

So what if the Chinese voted Pakatan?

Anwar also kept up his firing of salvos at Umno, the backbone of the ruling Barisan Nasional.

“Umno asked why I’m not stepping down…I have not stepped down because you cheated (in the elections).

“We (Pakatan Rakyat) won the 13th general election. We reject the results announced by Election Commission because of numerous irregularities and fraud.

“We can accept the loss if the election was conducted according to procedure but not this…Umno robbed us of victory,” said Anwar.

He also took a pot shot at Prime Minister Najib Tun Razak for criticising the Chinese for voting Pakatan Rakyat in this election.

“Even if there was a Tsunami, so what? It’s their right to voice out their opinion. What do the Chinese want? You ask the Chinese youth, Malay youth and Indian youth, the answer will be the same.

“They want to topple the Umno-BN because of fraud. The children of Malays, Chinese, Indians, Dayaks and Kadazans, don’t want the people’s wealth robbed again and again,” said Anwar. (FMT)

53 comments:

  1. Anwar rasa terdesak kerana DAP dan PAS mahu tarik brake kata usaha Malaysia Spring akan backfire.

    ReplyDelete
  2. Rakyat boleh baca peliknya bila PKR nak persoal hanya 23 kawasan yang mereka kalah saja. Kenapa kawasan yang mereka menang takde isu, nampak sangat ada motif yang tak ikhlas.

    ReplyDelete
  3. Tuduhan terhadap pengundi Bangla sampai sekarang tak dapat di buktikan. Pengundi hantu Bangla takde satu pun kes dan kononnya 45 ribu pengundi haram tak masuk akal.

    ReplyDelete
  4. Berapa kapalterbang ada di KK untuk bawa 45 ribu pengundi haram? Paling ramai, satu kapalterbang bbleh masukkan 300 penumpang.

    ReplyDelete
  5. Anwar situa kutuk ni 1000 kali lebih hina dari saddam, semua perbuatannya hanyalah menjerat dirinya sendiri, hakikatnya dia ditipu dan dijahanamkan oleh kebodohan dan kemunafikannya sendiri, selama ini dia menipu dirinya sendiri dengan menganggap dirinya adalah anugerah tuhan, inilah jadinya apabila tidak mengenal hakikat diri didalam diri.

    ReplyDelete
  6. PKR Kalabakan tidak senang dengan perbuatan PAS Kalabaan yang mengumumkan lebih awal calon-calon mereka dengan mengenepikan PKR dan DAP yang merupakan Pakatan mereka bersama.

    ReplyDelete
  7. Hairan ... selama ini orang PAS dan PKR Melayu beriya-iya nak jatuhkan kerajaan atas kononnya penipuan pilihanraya, tapi kenapa Kelantan dan Penang cepat angkat sumpah?

    ReplyDelete
  8. Eloklah Anwar tunjukkan protesnya kelak dengan enggan angkat sumpah. Tolak jawatan Ketua Pembangkang yang mana dia hanya jadi anjing suruhan DAP.

    ReplyDelete
  9. Anwar arahkan setiap jentera propaganda melancarkan propaganda cyber bagi memberitahu masyarakat berhubung penipuan BN dalam pilihanraya umum 13.

    ReplyDelete
  10. Kalau siapa nak faham maksud propaganda, ianya memberitahu apa yang elok untuk diri si propaoandis tapi menyorok kebanran yang kurang elok untuk si propagandis. Kebenaran dan fakta sepneuhnya di simpan dari diketahui semua. Itu makna propagnda.

    ReplyDelete
  11. Anwar Patut Tepati Janji Jadi Pensyarah, Bukan Jadi Penghasut Rakyat

    Datuk Seri Anwar Ibrahim sepatutnya menepatinya janjinya untuk menjadi pensyarah sekiranya Pakatan Pembangkang tidak berjaya menawan Putrajaya pada Pilihanraya Umum ke 13 sepertimana yang pernah dikatakan beliau sebelum ini, demikian menurut bekas Penolong Pengarah Antarabangsa Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM), Ustaz Abu Hassan Al Asha’ari.

    ReplyDelete
  12. Anwar Patut Tepati Janji Jadi Pensyarah, Bukan Jadi Penghasut Rakyat

    Menurut beliau, sebagai seorang pemimpin, Anwar sepatutnya mengotakan kata-kata dan janjinya untuk bersara dari dunia politik tanahair dengan menjadi pensyarah, dan bukannya cuba untuk menafikan kekalahannya itu dengan menghasut rakyat dan menyalah pihak lain.

    “Tapi Anwar tidak mahu bersara kerana mendakwa Pakatan Pembangkang menang dalam PRU ke 13 baru-baru ini dengan melemparkan tuduhan terhadap Suruhanjaya Pilihanraya (SPR) mengatakan SPR tidak telus dan sebagainya.

    “Tuduhan SPR tidak telus, berlakunya penipuan dan sebagainya, bukan isu baru yang cuba dimomokkan kepada rakyat, bahkan setiap kali berlakunya pilihanraya, itulah isu yang dimainkan. Kalau SPR tidak telus dan menipu, Anwar dan kepimpinan pakatan sepatutnya tidak mengangkat sumpah di negeri yang dimenangi oleh mereka,” tegasnya kepada UMNO-Online di sini hari ini.

    ReplyDelete
  13. Anwar Patut Tepati Janji Jadi Pensyarah, Bukan Jadi Penghasut Rakyat

    Beliau menegaskan, sebagai seorang pemimpin yang beragama Islam, Anwar sepatutnya menerima keputusan PRU ini dengan hati yang terbuka dan redha dengan ketentuan Allah sebagai pemegang mutlak kekuasaan di langit dan di bumi.

    “Ada pepatah pujangga yang mengatakan, sekiranya kita tidak dapat apa yang kita mahu, maka bersyukurkan dengan apa yang kita ada pada hari ini. Sepatutnya Anwar begitu. Jika beliau gagal ke Putrajaya, Anwar tidak sepatutnya kecewa sebaliknya perlu ber gembira kerana beliau masih lagi ahli Parlimen dan Ketua Pembangkang.

    ReplyDelete
  14. Anwar Patut Tepati Janji Jadi Pensyarah, Bukan Jadi Penghasut Rakyat

    “Sepatutnya Anwar tidak perlu bersusah payah untuk membuang masa beliau dengan menghasut rakyat supaya tidak berpuas hati dengan kemenangan BN pada PRU ini. Apa yang patut beliau lakukan ialah menumpukan pada amanah yang dipikulnya sebagai Ahli Parlimen di Permatang Pauh.

    “Fokus pada rakyat di sana Permatang Pauh dan jaga kebajikan mereka. Itu lebih baik dari pusing ke seluruh negara dan menghasut rakyat dengan perkara-perkara yang tidak jelas dan lebih menjurus kepada fitnah,” ujarnya.

    Justeru itu, beliau menasihati Ketua Pembangkang itu agar redha dengan ketentuan Allah dan berhenti menghasut rakyat untuk menjatuhkan kerajaan yang sedia ada hari ini.

    ReplyDelete
  15. Anwar Patut Tepati Janji Jadi Pensyarah, Bukan Jadi Penghasut Rakyat

    “Setiap dari kita kena berusaha. Selepas berusaha, sekiranya Allah mentakdirkan kegagalan pada kita, maka kita sebagai orang Islam perlulah menerimanya dan reda dengan keputusan itu. Pastinya setiap kejadian itu ada hikmahnya dan begitu juga dengan kekalahan pakatan ada hikmahnya.

    “Dan bagi saya, kegagalan pembangkang dalam PRU ke 13 baru-baru ini merupakan satu hikmah yang Allah kurniakan kepada negara supaya kita terus boleh hidup dalam keadaan aman, harmoni untuk menjadikan Malaysia akan datang lebih baik daripada hari ini,” akhiri beliau.

    ReplyDelete
  16. TOLAK PEMIMPIN YANG HANYA TAHU MENGHURU-HARAKAN NEGARA

    IKLIM ketidaktentuan politik negara terutama usaha pihak parti pembangkang untuk membentuk kerajaan baru boleh memberi kesan kepada perasaan tidak selesa rakyat dari segi psikologi dan juga jaminan keselamatan dan kedamaian rakyat.

    ReplyDelete
  17. TOLAK PEMIMPIN YANG HANYA TAHU MENGHURU-HARAKAN NEGARA

    Senario bergolak politik negara boleh mengundang kepada persepsi negatif, menimbulkan perasaan prejudis dan imaginasi negatif yang jika tidak diatasi segera boleh menyumbang kepada ketakutan dan ketidakselesaan psikologi dan tekanan kehidupan rakyat.

    ReplyDelete
  18. TOLAK PEMIMPIN YANG HANYA TAHU MENGHURU-HARAKAN NEGARA

    Dalam kehidupan, manusia amat memerlukan jaminan keselamatan dan keselesaan psikologi dari segi menjalankan urusan kehidupan seharian. Tanpa merasa selamat dari sudut jaminan keselamatan diri, sukar manusia memenuhi potensi diri dan berfungsi sepenuhnya.

    ReplyDelete
  19. TOLAK PEMIMPIN YANG HANYA TAHU MENGHURU-HARAKAN NEGARA

    Teori hierarki keinginan manusia Maslow menjelaskan keinginan atau keperluan asas manusia pada peringkat kedua ialah keperluan terhadap keselamatan dan kedamaian diri.

    ReplyDelete
  20. TOLAK PEMIMPIN YANG HANYA TAHU MENGHURU-HARAKAN NEGARA

    Apabila manusia telah memenuhi keperluan asas yang pertama iaitu keperluan fisiologi seperti keinginan terhadap makanan, udara dan seks, barulah manusia merasa perlunya kepada jaminan keselamatan.

    ReplyDelete
  21. TOLAK PEMIMPIN YANG HANYA TAHU MENGHURU-HARAKAN NEGARA

    Apabila jaminan keselamatan ini telah dipenuhi, manusia akan seterusnya pergi kepada keperluan seperti kasih sayang, penghormatan diri dan kesempurnaan diri. Unsur jaminan keselamatan dan kedamaian termasuklah mempunyai iklim politik negara yang sihat di mana rakyatnya merasa bebas dan selamat untuk menjalankan urusan kehidupan seharian.

    ReplyDelete
  22. TOLAK PEMIMPIN YANG HANYA TAHU MENGHURU-HARAKAN NEGARA

    Suasana porak-peranda politik dan ekonomi sesebuah negara yang diakibatkan oleh gelagat pemimpin yang "gilakan kuasa" bukan saja akan menakutkan rakyat, tetapi memberi persepsi negatif kepada pelabur dan pengurus dana asing.

    ReplyDelete
  23. TOLAK PEMIMPIN YANG HANYA TAHU MENGHURU-HARAKAN NEGARA

    Jika pelabur dan pengurus dana asing tidak berminat untuk melabur di Malaysia atas ketakutan mereka terhadap kestabilan politik negara, rakyat sendiri yang akan merasai kesan negatif kelembapan ekonomi nanti.

    ReplyDelete
  24. TOLAK PEMIMPIN YANG HANYA TAHU MENGHURU-HARAKAN NEGARA

    Pemimpin yang gilakan kuasa adalah pemimpin narkisistik yang tugasnya ialah suka mengeksploitasi rakyat. Pemimpin jenis ini menunjukkan sikap kurang prihatin mengenai nasib rakyat tetapi inginkan layanan yang istimewa.

    ReplyDelete
  25. TOLAK PEMIMPIN YANG HANYA TAHU MENGHURU-HARAKAN NEGARA

    Seringkali pemimpin narkisistik mempunyai perasaan yang menganggap dirinya sangat penting dan selalu berusaha untuk mendapat perhatian. Negara hanya memerlukan seorang sahaja pemimpin berkarateristik sebegini untuk menimbulkan kekacauan dan huru hara negara.

    ReplyDelete
  26. TOLAK PEMIMPIN YANG HANYA TAHU MENGHURU-HARAKAN NEGARA

    Rakyat Malaysia sepatutnya bersyukur kerana selama ini dapat menjalani kehidupan dalam keadaan aman dan damai. Jika rakyat masih tidak dapat membezakan antara pemimpin tulen dengan pemimpin narkisistik, dengan mudah rakyat akan terperangkap dengan tipu helah pemimpin narkisistik.

    ReplyDelete
  27. TOLAK PEMIMPIN YANG HANYA TAHU MENGHURU-HARAKAN NEGARA

    Rasional berfikir dan memilih pemimpin terbaik untuk menerajui negara adalah elemen penting dalam memastikan keamanan negara akan tetap terjamin. Kita tidak mahu rakyat memilih pemimpin yang salah dan apabila menyedari akan kesilapan memilih pemimpin yang salah itu, segala-gala sudah terlambat.

    ReplyDelete
  28. Pihak berkuasa mesti mengambil tindakan tegas terhadap mereka yang menghasut rakyat mengadakan demonstrasi jalanan untuk mengulingkan kerajaan.

    ReplyDelete
  29. hasutan sedemikian sangat berbahaya dan mereka yang terlibat perlu didakwa mengikut Akta Hasutan 1948.

    ReplyDelete
  30. "Pihak berkuasa mesti bertindak segera dan kenyataan (menghasut rakyat mengadakan demonstrasi jalanan) seperti itu seolah-olah undang-undang boleh dipermainkan dengan sesuka hati."

    ReplyDelete
  31. tindakan menghasut rakyat supaya mencabar undang-undang di jalanan ini mengancam keselamatan negara.

    ReplyDelete
  32. Anwar amat pandai mempengaruhi orang lain untuk percaya pada dia, patut Anwar ni ditangkap saja.. dia ni penghasut no satu

    ReplyDelete
  33. Tun Dr Mahathir berkata bekas Timbalannya, Datuk Seri Anwar Ibrahim adalah ‘kaki tipu’ dengan menggambarkan watak warak, walhal keperibadiannya adalah sebaliknya.

    ReplyDelete
  34. Anwar ini kaki tipu Dia tipu saya pada mulanya saya nampak dia ni cukup warak, boleh jadi imam saya nampak pada permukaan saja kata Tun Dr Mahathir

    ReplyDelete
  35. Sepatutnya dia masuk Pas, pasal bercakap tu macam orang Pas,” katanya dalam ceramah di Putrajaya

    ReplyDelete
  36. Menurut Dr Mahathir kemasukan Anwar ke dalam UMNO pada tahun 1982 semata-mata untuk menjayakan agendanya menjadi Perdana Menteri.

    ReplyDelete
  37. Masa dia Timbalan Perdana Menteri, dia tunggu bila Tun Dr Mahathir nak letak jawatan, Niat nak jadi Perdana Menteri, dia juga ada niat yang lain.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Niat yang kita tidak boleh terima lah…kerja-kerja kotor macam ni macam mana boleh buat, jadi orang macam ni tak boleh jadi Perdana Menteri.

      Delete
    2. Saya takut, kalau dia jadi Perdana menteri, apa akan jadi kepada pegawai, driver dia pun tak selamat, ini pula pegawai-pegawai dalam pejabat katanya

      Delete
    3. Dahulu hanya mempunyai 1,500 pusat hiburan, kedai judi dan tempat minum arak berlesen dan tidak berlesen dizaman BN akan tetapi apabila PR mengambil alih, ia meningkat kepada lebih 5,000.

      Delete
  38. Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, bidang pendidikan terlalu mahal harganya untuk dipolitikkan kerana ia merupakan bekalan kepada kejayaan anak bangsa yang mencorakkan masa depan negara pada masa depan. Tetapi Pembangkang membawa politik membasuh fikiran sehingga ke mana-mana.

    ReplyDelete
  39. Najib berkata, biar apa sahaja andaian pembangkang terhadap usaha kerajaan itu, namun kerajaan tetap berpendirian pendidikan adalah untuk melahirkan generasi yang berpegang pada keimanan dan ilmu yang tinggi.

    ReplyDelete
  40. Bekas Naib Pengerusi DAP, Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim memberi nasihat ini kepada pemimpin pakatan rakyat, Datuk Seri Anwar Ibrahim: “Tungganglah basikal politik anda yang sudah uzur itu ke hujung dunia”.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Beliau berkata demikian ketika menggesa kerajaan menggunakan sepenuhnya undang-undang bagi menyekat penganjuran perhimpunan haram di seluruh negara untuk membantah kemenangan Barisan Nasional (BN) pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13) baru-baru ini.

      Delete
    2. Kata Tunku Abdul Aziz, perhimpunan haram memberi ancaman besar terhadap keselamatan negara dan ketenteraman awam.

      Delete
    3. Pembangkang telah lama berhasrat memulakan ‘Malaysia Spring’ untuk menggulingkan kerajaan Barisan Nasional.

      Delete
    4. Bercakap kepada pemberita di sini pada Jumaat, beliau berkata, pakatan merancang menimbulkan kekacauan sejak perhimpunan ‘Bersih’ pada tahun lepas lagi dan kini menukarnya menjadi bantahan di seluruh negara.

      Delete
  41. Bantahan ini, katanya, dirancang Anwar sebelum tarikh PRU-13 diumumkan pihak berkuasa. Ini adalah taktik kotor.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semua kegiatan mereka menunjukkan wujudnya konspirasi untuk menggulingkan kerajaan dengan apa jua cara dan segala yang dilakukan Anwar dengan jelas bertujuan untuk mencapai matlamat itu.

      Delete
    2. Anwar sepatutnya sudah sedar dan menerima sambutan pengundi terhadap partinya dengan bermaruah, bukan menabur fitnah tentang integriti Suruhanjaya Pilihan Raya dan membuat tuduhan liar serta tidak berasas mengenai berlakunya penyelewengan.

      Delete
    3. Masanya sudah tiba untuk anda menunggang basikal politik anda yang sudah usang tu ke hujung dunia dan biarlah kami menjalani kehidupan kami, kata Tunku Abdul Aziz kepada Anwar.

      Delete
  42. Anwar juga telah melanggar undang-undang dengan tidak mendapatkan permit untuk membuat perhimpunan malahan hanya mewujudkan masalah seperti gugat keamanan dan kesesakan lalu lintas yang teruk.

    ReplyDelete
  43. Anwar juga yang telah banyak menuduh kesahihan keputusan pilihan raya juga tidak menunjukkan bukti-bukti kukuh. Ataupun disebabkan inilah dia tidak mengikut prosedur benar iaitu ke mahkamah.

    ReplyDelete