Thursday 23 May 2013

DAP TENTANG AZAN DI SABAH?






MEMANG agak keterlaluan jika seruan azan yang berkumandang sejak sebelum merdeka kini ditentang oleh Wakil Rakyat DAP. Walaupun agama rasmi Malaysia ialah Islam, namun pemimpin DAP mentafsir ajaran Islam mengikut acuan mereka sendiri. Saksikan Videoklip TERLAMPAU ini.

37 comments:

  1. Tun Dr. Mahathir Mohamad berkata, beliau akan terus melabelkan DAP sebagai parti rasis yang mewakili orang Cina manakala Pas pula mewakili masyarakat Melayu.

    ReplyDelete
  2. Malah kata bekas Perdana Menteri, beliau tidak takut dengan ugutan Pengerusi DAP, Karpal Singh untuk menangkapnya selepas mengatakan Penasihat parti itu, Lim Kit Siang sebagai rasis.

    ReplyDelete
  3. ''Terkejut saya, sampai naik pucat muka saya bila Karpal kata mahu tangkap saya. Tangkaplah, dakwalah saya. Saya hendak kata, memang Kit Siang rasis," katanya


    ReplyDelete
  4. Menurut Dr. Mahathir, sekiranya DAP mengatakan parti dan pemimpin itu tidak rasis, mengapa dalam Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) ini, mereka hanya berani meletakkan calon di kawasan ramai pengundi kaum Cina.


    ReplyDelete
  5. ''Pas pun sama, letak calon yang majoriti ada pengundi Melayu sebab mereka juga tidak berani bertanding di kawasan yang ada pengundi Cina. Pas juga rasis orang Melayu," kata beliau


    ReplyDelete
  6. Sebaliknya tegas Dr. Mahathir, BN adalah parti untuk semua kaum dan calonnya bertanding di semua tempat dengan pembahagian yang adil.

    ''MCA boleh bertanding di kawasan ramai orang Melayu. UMNO pun boleh bertanding di kawasan ramai orang Cina. Itu buktinya BN adalah parti yang berani," tegasnya.

    ReplyDelete
  7. Jimmy Wong memang buat masalah takkan DAP PKR PAS tak baca Rukun Negara. Jika hendak buat complain tentang azan sebenarnya tak perlu kerana apabila ada azan kita orang Cina dan India boleh bangun awal dan tahu dah hendak senja.

    ReplyDelete
  8. Barisan Nasional (BN) akan terus memastikan setiap bantuan yang disediakan untuk rakyat dapat diagihkan secara adil dan saksama kepada semua kaum. Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, pertimbangan sedemikian amat penting supaya setiap rakyat dapat menikmati semangat kekitaan dan perasaan kebersamaan terhadap kemajuan negara.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Katanya lagi Kalau mahu mencapai status negara maju dan berpendapatan tinggi, kita perlukan bakat tempatan dan sumbangan daripada semua kaum termasuk Melayu, Cina, India, Kadazan, Iban, Orang Asli dan pelbagai lagi.

      Delete
    2. Jika semua bergerak sederap sebagai satu bangsa, satu negara dan satu visi, maka kita akan dapat mencapai apa yang diharapkan katanya lagi.

      Delete
    3. Najib memberitahu, prinsip berkenaan juga membolehkan kerajaan menyediakan pelbagai bentuk bantuan yang kini mula dinikmati oleh rakyat semua kaum. Beliau menambah, segala bentuk bantuan yang diberikan itu adalah ikhlas untuk membantu rakyat tanpa sebarang niat tertentu.

      Delete
  9. Oleh itu kita sendiri boleh menilai BN yang untuk semua kaum dan Agama manakala dalampembangkang ideologi serta kesaksamaan adalah tidak saksama serta rasis. Kita nilai sendiri

    ReplyDelete
    Replies
    1. SSeperti yang ditonjolkan oleh ahli DAP di atas, jelas menunjukkan dia tidak mahu berkompromi untuk seruan dan permintaan rakyat untuk beribadah. Menunjukkan mereka ini pilih kasih.

      Delete
    2. Pembangkang sering menuding jari kepada BN bahawa parti Bn adalah rasis, di sini kita nampak secara bukti siapa yang seperti dikatakan. Oleh itu hanya BN lah parti untuk kepentingan semua kaum dan agama.

      Delete
  10. Barisan Nasional (BN) telah membawa keamanan dan keharmonian di negara ini selama 55 tahun lepas, dengan itu tidak perlu menukar kerajaan.

    ReplyDelete
  11. Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak berkata negara di bawah pemerintahan kerajaan BN telah berdepan pelbagai cabaran di masa lalu seperti memerangi komunis dan konfrontasi, namun berupaya menanganinya untuk membawa keamanan, keharmonian dan kestabilan di negara ini.

    ReplyDelete
  12. "Bulan lepas kita berdepan dengan pengganas yang mendarat di Lahad Datu dan kita memerangi mereka untuk memastikan keamanan pulih di Sabah.

    ReplyDelete
  13. Inilah jenis kerajaan yang kita mahu, kerajaan yang bersedia dan berupaya memastikan keamanan dan keharmonian di negara ini

    ReplyDelete
  14. Perdana Menteri mempersoalkan motif pihak tertentu yang berkeras mahu membawa perubahan di negara ini sedangkan kerajaan sedia ada mampu membawa perubahan daripada segi politik, ekonomi dan sosial.

    ReplyDelete
  15. "Ahli politik tertentu bercakap mengenai 'Ubah' , tetapi apa yang nak diubah?...

    ReplyDelete
  16. Anda mahu ubah keamanan dan keharmonian negara dengan konflik dan keganasan? Adakah itu yang anda mahu?

    ReplyDelete
  17. Oleh itu, katanya sebagai Perdana Menteri yang mahu mendapatkan mandat baharu, beliau berikrar untuk memulihara keamanan dan keharmonian di negara ini.

    ReplyDelete
  18. Datuk Seri Najib berkata jika perubahan yang dicari rakyat, itulah juga yang sedang dilakukan oleh kerajaan menerusi pelbagai program transformasi termasuk Program Transformasi Ekonomi dan Program Transformasi Kerajaan.

    ReplyDelete
  19. sikap keterbukaan untuk berkongsi harapan serta pandangan daripada masyarakat Kristian menunjukkan Perdana Menteri benar-benar berpegang kepada prinsip 1Malaysia.

    ReplyDelete
  20. "Negara kita pimpinan Najib beruntung kerana pada hari ini kita bebas meraikan pelbagai perayaan keagamaan termasuk perayaan Krismas dan begitu juga dengan perayaan agama lain.

    ReplyDelete
  21. Negara Malaysia amat bertuah kerana mempunyai seorang Perdana Menteri bervisi seperti Datuk Seri Najib Tun Razak yang mengilhamkan Gagasan 1Malaysia yang memberi fokus khas terhadap penyatuan nasional dan perhubungan harmoni antara kaum.

    ReplyDelete
  22. rakyat Sabah seharusnya memberi sokongan berterusan kepada kepimpinan Najib yang jelas sekali mengutamakan kepentingan semua kaum tanpa mengira bangsa dan agama, sekali gus memastikan kita sebagai rakyat Malaysia hidup aman, damai dan tenteram

    ReplyDelete
  23. meskipun semua menyedari bahawa Malaysia adalah sebuah negara majoriti Islam, namun penganut agama Kristian di negara ini juga memainkan peranan penting dalam masyarakat hari ini terutama di Sabah dan Sarawak.

    ReplyDelete
  24. negara luar juga kagum dengan keharmonian dan keamanan yang dikecapi oleh rakyat pelbagai kaum di negara ini, dan situasi yang kondusif ini perlu dipertahankan.

    ReplyDelete
  25. Tidak harianlah Sabah dijadikan sebagai 'role model' 1Malaysia. Jadi, marilah sama-sama mendukung kerajaan sedia ada demi masa depan yang lebih terjamin khususnya dalam aspek keselamatan.

    ReplyDelete
  26. walaupun semua orang mempunyai pandangan politik sendiri, namun hakikatnya semua mahukan kehidupan lebih baik menerusi keamanan dan kemajuan.

    ReplyDelete
  27. walaupun negeri ini mempunyai lebih 30 suku kaum, namun rakyatnya sentiasa hidup aman dan harmoni.

    ReplyDelete
  28. mana-mana parti yang diberi mandat baru nanti perlu menjalankan tanggungjawab dengan penuh amanah kepada rakyat bagi menjamin kepercayaan mereka sentiasa berterusan.

    ReplyDelete
  29. Barisan Nasional (BN) yang memimpin kerajaan selama ini berjaya membuktikan berupaya membawa pelbagai pencapaian dan kejayaan kepada rakyat dan negara.

    ReplyDelete
  30. Apabila bercakap soal keamanan, negara kita adalah yang terbaik di dunia dan saya berharap keamanan ini dapat dikekalkan pada masa depan tanpa mengira mana-mana kerajaan yang dibentuk nanti.

    ReplyDelete
  31. Dia mahu tipu orang Sabah dan hanya mahu menjadi Perdana Menteri, sebab itu dia minta rakyat (Sabah) ubah kerajaan. Kerajaan BN dipimpin Datuk Seri Najib Razak tidak perlu ditukar kerana ia berjaya mewujudkan Malaysia yang aman, maju, selamat di samping memberi keselesaan kepada rakyat.

    ReplyDelete
  32. kita hidup brbilang kaum dan agama harus saling menghormati.

    ReplyDelete