Thursday 16 May 2013

"I WILL NOT BETRAY MY PEOPLE"






CROSS-OVER ....Umno is rumoured to have 'engaged' Penampang MP Darrel Leiking for a possible cross-over.

By : FMT STAFF

KOTA KINABALU: Newly elected Penampang parliamentarian Darrel Leiking, from PKR, has finally come out to refute rumours that he is in negotiations with Umno.

“The rumour is designed to question my dignity and to tarnish my name.

“For the record, the betrayal of trust of the people is more heinous than crime of murder.

“These are lies purposely spread to confuse the public,” said Leiking who stood and won the Penampang seat on a Pakatan Rakyat-PKR ticket.

In the days after the May 5 general election, whispers emerged that Umno was ‘engaging’ with Leiking and Moyog PKR assemblyman Terence Siambun.

Both Leiking and Siambun were said to have been “in talks” with Penampang Umno division chief John Ambrose for a possible cross-over.

But yesterday Leiking, fed-up with the “many calls and texts from family members and supporters” demanding to know if the speculations were true, stressed that they were “lies” and the work of people out to “discredit” his surprising win.

Leiking beat Sabah Barisan Nasional ‘warlord’ Bernard Dompok by over a 10,000 vote majority.

Pakatan also wrested the two state constituencies – Moyog and Kapayan. Siambun grabbed the Moyog state seat from BN’s Philip Lasimbang by a 1,682 vote majority.

DAP’s Edwin Bosi took the Kepayan seat. He polled 13,020 against BN’s Edward Khoo who garnered 5,733 votes

Spoilt votes

The GE13 saw Pakatan win three parliamentary and 10 state seats, making unprecedented inroads into Sabah.

The surprise victories brought into focus the KDMs increasing disdain for BN-styled politics and their leaders.

Dompok, a first term incumbent in Penampang parliamentary constituency, was considered a “good man” and the fact that he lost, and badly at that, was a “statement against BN, not against him”, said observers here.

Penampang much like Keningau, Kota Marudu, Tuaran and Ranau are KadazanDusunMurut (KDM) heartland and predominantly Christian turf.

What is now increasingly significant in Sabah is the growing anti-BN sentiment among KDMs and other first generation immigrants.

In all 26 parliamentary seats (including Labuan), BN managed to garner just over half the number of electorate, perhaps reflecting its dwindling appeal compared to its performance in 2008.

Despite winning only three parliamentary seats in Sabah (Kota Kinabalu, Sandakan and Penampang), the 36% electorate support for Pakatan showed that Sabahans have begun to accept the need for a strong opposition at national level.

This is also shown in their rejection of state-based parties like State Reform party (STAR) and Sabah Progressive Peoples Party (SAPP) whose combined appeals only came up to slightly over 7% of the electorate.

Also noteworthy is the exceptionally high number of spoilt votes, making up to 2.25% of the total votes cast, surpasses the combined votes garnered by SAPP and independent candidates respectively.

20 comments:

  1. bagus lagi kau masuk BN, dgn PKR apa guna?

    ReplyDelete
  2. Ketua Menteri Sabah Datuk Seri Musa Aman menyifatkan manifesto Barisan Nasional (BN) yang dilancarkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak semalam sebagai aku janji hebat dan terbaik BN untuk membawa kemakmuran kepada seluruh rakyat Malaysia.

    Musa berkata manisfesto berkenaan bersifat menyeluruh dalam memenuhi aspirasi seluruh lapisan masyarakat Malaysia di manapun mereka berada termasuk di Sabah.

    ReplyDelete
  3. "Kita menganggap manifesto BN ini sebagai aku janji kepada seluruh rakyat yang begitu hebat, terbaik yang cukup memberi manfaat kepada seluruh lapisan rakyat, tidak kira di bandar, di luar bandar, orang lama, orang muda, wanita, semuanya tidak tertinggal.

    ReplyDelete
  4. Ketua Menteri Sabah Datuk Seri Musa Aman mahu barisan anggota kabinet negeri yang baharu dilantik bekerja sebagai satu pasukan yang kukuh, sekali gus memastikan segala perancangan dilaksanakan dengan cekap, berkualiti dan mengikut jangka masa ditetapkan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kabinet yang dilantik harus berusaha membela nasib dan memperjuangkan hak milik rakyat.

      Delete
  5. Beliau juga berharap mereka melipatgandakan usaha dalam melaksanakan pelbagai dasar dan agenda pembangunan kerajaan untuk kesejahteraan seluruh lapisan rakyat selaras dengan kepercayaan dan mandat diberikan rakyat kepada Barisan Nasional (BN) pada pilihan raya umum ke-13 (PRU13).

    ReplyDelete
  6. "Kita perlu bekerja sebagai satu pasukan yang kukuh dan kuat, bekerjasama dan bermuafakat bagi memastikan segala perancangan dapat kita laksanakan dengan cekap, berkualiti dan mengikut jangka masa dan spesifikasi yang ditetapkan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Its just a beginning, a lot more to go before coming election.

      Delete
  7. "Dalam amanat saya kepada anggota kabinet negeri, saya juga menekankan pentingnya setiap menteri memfokuskan kepada tugas dan tanggungjawab berkaitan pelaksanaan program dan projek yang diamanahkan di kementerian masing-masing,” katanya.

    ReplyDelete
  8. "Amat penting juga untuk kita melakukan anjakan paradigm dan perubahan minda dalam melaksanakan tugas-tugas yang damanahkan. Jangan ada kelewatan, kerenah birokrasi dan mengambil tindakan atau menyiapkan tugas pada saat-saat akhir.

    Komitmen, kerjasama dan koordinasi perlu terus ditingkatkan.

    "Begitu juga dengan sikap sambil lewa dan menganggap bahawa ''tugas ini bukan di bawah bidang saya atau ini bukan masalah saya''...jika pun bukan di bawah bidang kuasa kita, kita sepatutnya bersikap proaktif dan membantu memudahcara perkara-perkara yang dirujuk kepada kita," katanya.

    ReplyDelete
  9. Musa berkata sebagai kerajaan yang prihatin dan berjiwa rakyat, semua pemimpin perlu sentiasa responsif dan mengambil perhatian segera dan tindakan terbaik.

    "Ini penting bagi membantu menyelesaikan isu-isu dan masalah rakyat sama ada yang disuarakan di kawasan ataupun yang disalurkan terus kepada kita di peringkat kementerian masing-masing.

    ReplyDelete
  10. "Sebagai anggota pentadbiran, tentunya kita memerlukan sokongan dan komitmen yang tinggi daripada semua penjawat awam sebagai jabatan dan agensi pelaksana,”katanya.

    Musa berkata keberkesanan dan kejayaan segala dasar dan agenda pembangunan banyak bergantung kepada kerjasama dan dedikasi antara pemimpin-pemimpin termasuk menteri dan warga perkhidmatan awam negeri dan pusat.

    ReplyDelete
  11. beliau telah pun tampil dan memberi kenyataannya, jadi tidak payahlah membuat spekulasi yang mengelirukan rakyat

    ReplyDelete
  12. pembangkang dan kerajaan semoga dapat bekerjasama untuk membangunkan negeri Sabah

    ReplyDelete
  13. Walau bagaimanapun, saya percaya bahawa kerajaan negeri sekarang adalah serius dalam meneruskan pembangunan untuk kebaikan rakyat Sabah.

    ReplyDelete
  14. At least in today's news we have seen a positive development in regards to the state's agriculture front.

    ReplyDelete
  15. Sabah's Agriculture and Food Industry Ministry is heading into a new direction in it's efforts to improve the production of food and other commodities by 2020.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Industries ini memerlukan usaha semua pihak untuk memperkembangkannya.

      Delete