Tuesday 31 March 2015

Cetusan Minda Daripada Nurlyana Abdullah : Kerajaan Zalim





TUN MAHATHIR pernah berkata ramai orang bijak sertai parti dalam PAKATAN sementara yang bangang sertai di UMNO dan itu sebab kepimpian UMNO semakin bobrok dan kesannya Negara dalam bahaya.

Najib yang memerintah Malaysia dinasihati oleh bininya dan akhirnya dia suka2 guna duit rakyat dan beli jet lagi meski sudah ada 6 buah jet yang masih boleh digunakan.


Bukan saja itu kes 1MDB yang jumlah 40 bilion kesan jaminan kerajaan, disalurkan wangnya ke negara luar dan kemudian putar hingga akhirnya dimasukkan ke bank di singapura atas nama JOLO dan Jolo pula ada kaitan dengan anak tiri Najib yang berjaya bikin fillem ala porno di barat dengan belanja sekitar RM600 juta dan dari mana wang itu didapatkan?

Rafizi antara YB yang paling lantang mengkritik kasus ini dan banyak sangat mendedahkan kejahatan Najib termasuk Rosma dan itu tidak menyenangkan Najib dan sejak kebelakangan ini dia diamanahkan satukan semula Pas dan DAP dan kelihatannya dia taget utama ditangkap.

Memangpun dia ditangkap dan ketika ditangkap dia seolah seperti pencuri, perampok berjalan tanpa sepatu dan kemudian setelah bermalam di lokap, lalu dia diheret ke pejabatnya dan kemudian pintu pejabatnya dipecah untuk polis untuk mendapatkan maklumat. kelihatan semacam binatang dilakukan.

Entah apalah lagi yang mahu dicari oleh polis seolah rafizi ini seperti haiwan anjing atau seperti pembunuh, perompak yang cukup bahaya sedang SIRUL tidak pula dilakukan demikian dan KHIR TOYOL yang bina istana sendiri 27 juta dan banyak kes rasuah ketika duduki kerusi Menteri Besar Selangor dan pernah kerja di sabah tidak pula dilakukan demikian, malah bebas macam burung terbang dan ketawa terbahak2 dalam istananya kesan makan wang rakyat hingga perut boroi menunggu pecah.

Kerajaan apakah ini?

Memang bercakap benar tetap kena tangkap dan macam mejar zaidi bercakap benar hal dakwat tak kekal terus dibicarakan dilepas kerja meski sudah bertahun-tahun berkhidmat untuk negara dengan cemarlang.

Anwar memang sudah kita kenal sejak mahathir duduki kerusi PM dan oleh sebab Anwar tiada kes rasuah meski duduki menteri kewangan 9 tahun dan sempat memangku kerusi perdana menteri terus dicari cipta untuk memenjarakannya dan akhirnya DNA yang didapatkan di botol minuman dan tuala ketika dalam penjara dikutip konon dijadikan contoh DNA dari dubur saiful kes liwat. begitu mudah mencipta bukti dan akhirnya terpenjara sedang 3 doktor yang memeriksa dubur saiful menyatakan tiada benda keras masuk ke dubur.

Kes altantuya pula kemasukannya ke Malaysia hilang datanya di jabatan imigresen makna ia boleh terbang sendiri dan pembunuh altantuya memang tak kenal altantuya dan kenapa dia membunuh dengan bom C4 dan bom c4 boleh dikeluarkan mesti ada kelulusan menteri pertahanan dan siapa menteri pertahanan ketika itu? sesiapa boleh menjelaskan?

Memang sirul membunuh, tetapi untuk apa sirul membunuh sedang dia tak kenalpun siapa altantuya dan menurut kenyataan sirul ada yang mengarahkannya dan siapa yang mengarahkan itu?

Kita semua mahu tahu tetapi awas kamu sebab rakyat tak dibenar buka mulut dan kalau buku mulut siapa terkena AKTA HASUTAN dan boleh ditangkap dan boleh dipenjarakan dan nampaknya semula kita ingat sejarah Hang Nadim hal singapura dilanggar todak yang ketika itu raja tak mahu rakyatnya bijak2 dan sesiapa yang bijak pasti akan dibunuh.

Kesudahannya jelas hanya orang bangang masuk UMNO dan yang bijak sertai pakatan tetapi bersuara saja tetap masuk penjara kena pukul perut, mata hingga lebam dan ditendang terjang. inilah malaysia kita sebenarnya.


Bolehlah saya katakan kerajaan Najib ini samalah maksudnya macam kerajaan BERUK yang asyik kayakan anak bini, kroni, adik2 ipar dan kerabat suku sakat, itulah hakikatnya dan kitapun sama dijadikan beruk2 di hutan.

No comments:

Post a Comment