Friday 2 October 2020

ANWAR PM TEPI TETAP DAN BERPENCEN?


By : Lucifer Morningstar


GAGAL.....tidak dapat rampas kuasa dari depan, sisi, 69, tonggeng, belakang...kini  terpaksa perjudikan nasib sabahan sebagai eksperimen politik Anwar Aljuburi


Kegagalan Anwar mengangkat sumpah sebagai Perdana Menteri Malaysia baharu dilihat sebagai satu ketakutan dalam diri Anwar sendiri apabila pendirian Tun tidak berubah menyatakan bahawa Shafie adalah calon Perdana Menteri Pakatan Harapan yang berkelayakan.


Anwar mengumumkan  bahawa beliau telahpun mendapat sokongan majoriti melalui bukti Statutory Declaration. Agak menggempakkan lagi apabila ahli-ahli UMNO mula menarik sokongan terhadap kepimpinan Muhyidin sebaliknya menyokong Anwar sebagai PM baru.


Keuzuran YDPA Malaysia yang secara kebetulan pada saat Anwar mengorak langkah PM Tepi disudahi dengan kegagalan, hanya setakat memanggil para Wartawan yang berakhir terpaksa pulang ke rumah beliau bukannya berganti jawatan ke Pejabat Perdana Menteri. 


Langkah Anwar yang tidak bijak berkenaan sebenarnya diketahui umum apabila beliau sengaja meletakkan calon "lemah" semasa musim Pilihanraya Negeri Sabah baru-baru ini. Hampir kesemua calon berkenaan sememangnya bukan pilihan hati para pengundi. Namun Shafie tetap meletakkan kepercayaan penuh terhadap Anwar memandangkan Anwar adalah rakan seperjuangan. Kalaulah Shafie terhidu pengkhianatan aljuburi Anwar, awal-awal Shafie akan singkirkan PKR Sabah dari komponen Warisan dalam pilihanraya yang lalu.


Pengkhianatan Anwar kini lebih dirasai apabila beliau berjaya menghasut ahli-ahli UMNO supaya berpaling tadah kepada Muhyidin dengan mengganggu pentadbiran kerajaan Negeri Sabah yang baharu GRS dengan cuba melaga-lagakan Pemimpin GRS tertinggi Sabah. Benarlah kata warganet bahawa sifat Anwar tidak ubah seperti Peliwat dan Perogol. 


Adalah menggusarkan warga Sabahan apabila al Juburi Anwar berusaha meletakkan YB Pas di dalam kabinet negeri Sabah kononnya sebagai ganti rugi kegagalan wakil UMNO menjadi Ketua Menteri Sabah. Anwar yang sangat jahat dan busuk hati sengaja menyakiti hati Sabahan demi mencapai misi menjadi PM Tepi Tetap dan Berpencen!


PM Tepi Aljuburi kini terpaksa menunggu masa sesuai untuk melakukan rampasan kuasa melalui SD yang dikumpul melalui ahli-ahli UMNO termasuklah Najib si 1MDB dan Zahid kerana YDPA menasihatkan agar tiada peralihan kuasa di musim pandemik yang makin teruk ini. Kelihatannya kesemua ahli-ahli UMNO yang bermasalah dengan tuduhan mahkamah cuba menyelamatkan diri dengan menyertai Parti Aljuburi berkenaan.


Agak-agaknya mampukah Aljuburi Anwar mencapai hasrat menjadi PM Malaysia atau hanyalah sekadar PM Tepi Tetap dan Berpencen atau menjadi PM di Alam Cacing?



No comments:

Post a Comment