Thursday 31 January 2013

MOHIDIN BATCHA AKUI DIRINYA PATI?







Saudara Pengarang,

KEPADA pembaca  Sabahkini.net dan portal berita yang lain, Mohidin Batcha Bin Shariff dengan no Mykad 520710-12-5027 tidak asing lagi. Ramai ada menyuarakan keraguan yang munasabah tentang suspek di atas. Bercakap kepada RCI, beliau mengaku bahawa ramai pendatang menerima IC Projek selain beliau turut mengaku beliau membantu ramai orang mendapatkan kad pengenalan.

Ternyata apa yang disuarakan sebelum ini menerusi Sabahkini.net semuanya benar belaka. Sekarang kita harus sedar kepentingan portal Sabahkini.net kepada kita. Syabas dan tahniah kepada mereka yang mendedahkan kebenaran.

Turut dinyatakan dalam artikel tersebut ialah Kassim Bin Aziz yang menjadi saksi utama dalam suspek jual beli IC yang dikenali amat berbahaya iaitu Nasir Bin Yusof seperti yang pernah didedahkan oleh ramai orang.





Kepada mereka yang belum mengenali Batcha, anda mungkin sekali boleh melayari artikel Sabahkini.net di google bertajuk 'Mustaffa Dan Batcha, Penjenayah Di Sabah?' iaitu bagaimana  dua ustaz pendatang bersama Presiden DPPIMS yang mempertahankan suspek ini seperti dalam artikel ini 'Fitnah Terhadap MadrasahAl-Hidayah'.

Mari kita berfikir sejenak, mengapa mereka takut di hadapan RCI jika mereka tidak membuat sebarang salah? RCI harus menarik balik kerakyatan Batcha dan hanya memberikan status penduduk tetap.

Sekian,

PEMBACA SETIA ANTI PANDIKUTI

No comments:

Post a Comment