Thursday 19 December 2019

ROWENA MAYAT HIDUP MINTA KHAIRUL SAMAN MANGSA

By: Admin




Eh siapa hidupkan mayat Rowena?.....Rowena yang tiada IC terpaksa minta tolong boyfriendnya Khairul Akhmal Johari (sebelum ni mengaku lakinya) untuk buat laporan polis. 

Rentetan pendedahan Krew Sabahkini.net berkenaan penipuan Rowena Llenado wanita warga Filipina berkenaan, ramai yang menjadi mangsa kemarahan teman lelaki Rowena iaitu Khairul Akhmal bin Johari IC no 780416-12-5035. Hairan bin Ajaib kini Rowena hidup semula selepas disahkan meninggal dunia oleh Khairul!

Khairul yang sebelum ini dkhuatiri menjadi mangsa kambing hitam Rowena kini dilihat sebagai bodyguard dan seolah-olah disyaki bersubahat dengan sindiket penipuan Rowena. Malah Khairul sendiri memangsakan dirinya membuat laporan polis terhadap kesemua mangsa penipuan Rowena, dengan mengugut akan memenjarakan dan menyaman kesemua mangsa jika masih menagih sebarang tuntutan dengan mereka.


Persoalannya adakah Khairul mempunyai 'LOCUS STANDI' atau 'LEGAL CAPACITY' membuat tuntutan saman terhadap kesemua mangsa Rowena? TENTU SEKALI KHAIRUL TIDAK LAYAK!




Aik...Rowena yang menipu kenapa Khairul susahkan diri buat laporan polis dan mahu mulakan saman? Mana IC Rowena?




Malang bagi Khairul kerana beliau lebih banyak tampil ke hadapan untuk menafikan semua kesalahan  Rowena selama ini walaupun hanya baru mengenali Rowena. Kesemua jiran dan satu Lahad Datu yang mengenali Rowena telah muak dengan perangai Rowena yang bertopengkan iblis.

Menurut pengakuan beberapa orang kampung Rowena di Lahad Datu ditemui berkata Rowena bukanlah perempuan yang baik. Sijil lahir anak sendiri beliau jual dan sanggup menjaja cerita kepada orang ramai bahawa anaknya sudah mati. Lebih menyedihkan, Rowena sanggup mengaku pada orang ramai bahawa ibunya suda pun meninggal dunia. Namun apabila jiran bertandang ke rumah ibu bapanya masih hidup lagi. Simpati Rowena adalah semata-mata meminta dan meminjam duit dari sesiapa sahaja.

Malah Rowena malu mengaku keturunan ibu yang yang berdarah Suluk warga Filipina dan bapa berdarah Bisaya warga Flipina. Lalu Rowena terpaksa mengaku dengan semua orang bahawa beliau adalah wanita berdarah Sepanyol dan Kadazan dari Kota Marudu.

Setelah disiasat Rowena sendiri tidak mempunyai Kad Pengenalan yang sah hanya mempunyai sijil lahir status warga Filipina. Atas kelemahan inilah, penipuan Rowena sukar didakwa Polis kerana tidak  menggunakan akaun bank peribadi beliau, hanya menggunakan akaun Persatuan atau menipu secara bayaran cash.
Rowena dikatakan pernah memiliki suami yang baik dari hasil perkahwinan pertamanya. Namun sifat semulajadi  Rowena yang gemar menipu hingga sanggup menipu keluarga bekas suami sendiri malah lari bersama lelaki lain. Bagaikan habis madu sepah dibuang oleh lelaki lain secara bergilir-gilir, Rowena pula balik rujuk bersama bekas suami.

Bekas suami tetap menerima Rowena dengan hati terbuka agar Rowena insaf kembali ke pangkal jalan. Namun kejelekan perangai Rowena yang suka bermewah-mewah dan tidak serik menipu orang ramai memaksa diri Rowena mencari nasib berhijrah ke Kota Kinabalu dan membuat pelbagai penipuan di sana. Bagi Rowena Lahad Datu bukan  tempat sesuai untuk lubuk emas kerana hampir kesemua orang kampung mengenali beliau.

Kejalangan seorang wanita biasanya dilakukan demi membesarkan anak-anak. Namun Rowena melakukan perkara sangat luar biasa dari wanita jalang lainnya. Rowena sanggup membiarkan anak-anaknya dipelihara orang lain dengan mengharap makan minum dan tempat tinggal percuma, malah kedua anak perempuan nombor 4 dan 5 dipelihara bekas suami. Lagi memeranjatkan Rowena sanggup menghantar anaknya ke Gereja!

Anak lelaki Rowena sendiri menjumpai barang kelengkapan menghisap syabu di rumah!

Sekarang anda sudah jumpa mayat Rowena siap bersama tunangnya membuat laporan Polis. Lalu apa motif Khairul menyatakan bahawa Rowena sudah meninggal dunia akibat kanser kepada semua mangsa penipuan Rowena? Adalah menjadi kesalahan jenayah kita memalsukan kematian seseorang!

No comments:

Post a Comment