Monday 31 October 2011

UMNO HANYA MENANAM TEBU DI BIBIR



Oleh : MOHD FIRDAUS MUHAMMAD NOOR

PAS Sabah kini menumpukan usaha untuk menawan Sabah yang kini diterajui kerajaan pimpinan UMNO/ Barisan Nasional (BN) dalam Pilihanraya Umum Ke-13.

Ketua Penerangan PAS Negeri Sabah, Hishammudin Sulaiman (gambar) berkata, PAS kini bersedia memikul amanah mengurus negeri Sabah daripada BN kerana kerajaan negeri pimpinan Datuk Seri Musa Aman sekarang tidak membawa apa-apa perubahan yang signifikan sejak BN menguasai negeri itu.

“Sudah sampai masanya UMNO/BN mengangkat bendera putih,” kata Hishammudin dalam Sidang Media selepas perasmian Majlis Konvokesyen PASTI Kawasan Kota Kinabalu di Dewan Saadah, Wisma Muis di Kota Kinabalu, pagi kelmarin.

“Kerajaan Sabah dilihat begitu banyak kepincangan dan ketirisan sama ada sektor pentadbiran atau pengurusan. Tidak banyak pembangunan yang dibuat berlandaskan kepada keselesaan rakyat,” tambah Hishammudin lagi.

Beliau yang juga Yang DiPertua PAS Kawasan Pensiangan ini mendakwa kebanyakan janji-janji yang ditaburkan UMNO/BN kepada rakyat hanyalah seperti menanam tebu di bibir.

“Kita sudah ada negeri contoh seperti Kelantan dan Kedah. Negeri Kelantan sudah diperintah hampir 25 tahun oleh PAS, sudah banyak contoh yang boleh diambil untuk ditiru oleh negeri-negeri yang UMNO/BN perintah,” ujarnya.

Hishammudin berkata, kepimpinan PAS Sabah sudah mula menggerakkan jentera kawasan sebagai langkah awal mendendang paluan gendang untuk menanti pilihanraya.

“Kita juga telah melancarkan jentera pilihanraya setiap kawasan di Sabah. Itu persediaan awal yang kita buat,” katanya.

Selain itu, Hishammudin juga berkata PAS Sabah akan memberi saingan sengit kepada UMNO/BN dan tidak akan membiarkan UMNO/ BN berada dalam keadaan selesa setiap masa.

Ketika ditanya mengenai hubungan antara Pakatan Rakyat Sabah, Hishammudin mengatakan bahawa hubungan yang dijalinkan bersama DAP dan PKR sangat baik.

“PAS menyeru kepada semua rakyat, PAS akan menjadi mata, telinga, tangan, lidah dan kepala rakyat untuk mengangkat kehidupan rakyat ke arah kesejahteraan dan keluar dari kepompong kezaliman,” jelasnya.

No comments:

Post a Comment