Friday 6 May 2011

SKANDAL SEKS ORANG TERNAMA: YB (B3-1)



BAB 3: YB adalah intipati kepada tajuk buku Skandal Seks Orang Ternama ini yang mendedahkan Skandal Seks ‘9 Orang’ YB di Malaysia yang menyalahgunakan title VVIP mereka untuk merosakkan wanita semata-mata untuk melayan kegelojohan kepala alternative mereka yang tidak berotak; sedangkan tanpa sedar nenek, ibu, kakak, adik, anak, cucu, cicit, piut dan menantu mereka adalah wanita yang patut dipertahankan maruah mereka.

Siri I Bab 3: YB, Skandal Seks Orang Ternama ini tidak boleh diulang siar dalam apa juga bentuk tanpa kebenaran penulisnya kerana tertakluk kepada Undang-Undang Hak Cipta. Jika terdapat persamaan nama, tempat atau latar belakang; hanya secara kebetulan sahaja.

SIRI I: BAB 3

“SUSAH sudah YB.”

YB Herman termanggu. Mulutnya terlopong mendengar butir bicara Tok Bomoh Mail yang merawatnya sejak seminggu lalu. Tiga patah perkataan yang lahir dari mulut Tok Bomoh Mail yang bergigi palsu dirasakan lebih dasyhat daripada pisau tajam Tok Mudim Kassim yang menyunatnya lebih 56 tahun lalu.

“Maksud Tok?”

“Susah sudah mau baik macam dulu.”

Sekali lagi YB Herman bingung. Bertambah bingung dan semakin tidak percaya dengan pengakuan bomoh handal itu.

“Tidak ada jalan lain?” soal YB Herman dengan nada gusar.

“Ada itu ada, tapi agak sudah terlambat. Semua urat sudah bersimpul dan banyak yang tidak jalan lagi darah dia. Saya sudah cuba, tapi memang susah mau baik.”

“Tolonglah Tok, berapa saja Tok minta, saya sanggup kasi, asal baik..”

“Ini bukan soal bayaran, tapi soal ikhtiar. Saya sudah cuba semua cara tapi susah YB. Saya rasa hanya tinggal satu cara…”

“Apa tu Tok?”

“Begini. Saya minta maaf kalau ini menyinggung perasaan YB.”

“Tidak apa katakanlah!…”

“Mungkin suatu masa dahulu YB pernah menyakiti hati seseorang dan tidak berkesempatan minta maaf…”

Tok Bomoh Mail terhenti sebentar untuk meneguk air di cawan berbunga kerana tekaknya terasa kering.

“Jadi orang itu mungkin minta Tuhan timpakan bala kepada YB. Inilah dinamakan kisas. Dulu kita buat orang, sekarang kena sama kita balik…”

Walaupun bicara Tok Bomoh Mail belum habis dan dalam nada berbisik, namun YB Herman merasakan bagaikan ledakan bom di Hiroshima dan Nagasaki yang menyebabkan tentera Jepun menyerah kalah dalam Peperangan Dunia Kedua.

Kata-kata Tok Bomoh Mail mungkin benar. Tepat sekali. Lebih tepat daripada peluru berpandu Patriot yang memintas Scud Iraq dalam Perang Teluk lalu.

Memang tepat sekali. YB Herman mengakui kata-kata Tok Bomoh Mail kerana bukan calang-calang ilmu batinnya, apatah lagi dalam usia 80 tahun masih menikahi gadis yang berusia 16 tahun.

Wajah-wajah gadis ayu yang meronta-ronta dan merayu kepadanya silih berganti. Rosita, Kemala, Umairah, Puspa, Saerinah, Lim Mau Chen, Safora, Karsita, Fiona, Siti, Karuna, Karsita, Zakiah, Syamsiah, Flora, Stephenie, Mary, Mariana, Kartika, Marsitah, Syarifah Zaharah, Itariah, Marhimah, Sakinah, Kartina, Bibiana, Fatimah, Kikimala, Chong Li Li dan berpuluh lagi gadis mentah yang merayu agar Herman yang ketika itu menjadi ‘samseng tahi minyak’ tidak meneruskan niatnya untuk meratah kimah bermutiara yang cuba dijaga untuk seorang pembuat cincin yang bernama suami.

Namun rayuan mereka umpama madu meleleh di bibir yang jika tidak dijilat akan jatuh ke lantai. Herman tetap meneruskan agenda meratah kimah bermutiara yang lazat jika dicecah limau dan dimakan mentah-mentah.

Bukan kepalang lazatnya sehingga Herman lebih mengutamakan kimah dalam segala hal. Tanpa kimah, hidup Herman ibarat langit malam yang tidak berbintang atau cincin tanpa permata.

Ketika itu Herman tidak mengerti apa itu kasih sayang lantaran dia sendiri tidak merasakan kasih sayang ibu dan bapa. Bapanya yang melarikan diri dari Filipina, ke Singapura dan seterusnya ke Sulawesi sebelum menyelinap masuk ke Semporna ketika era pemerintahan British telah meninggalkannya lebih awal ketika dia masih dalam kandungan.

Selepas itu ibunya berkahwin lagi dan lagi sehingga mendapat ramai ‘saudara anjing’ iaitu gelaran untuk adik beradik satu ibu berlainan bapa.

Semasa menuntut di darjah tiga, Herman membawa diri ke Sandakan dan menumpang di rumah saudara mara sebelum menetap di panggung wayang.

Dari tukang tampal poster wayang gambar, Herman menjaga meja bola billiard dan ketika era pemerintahan USNO, Herman menyertai politik dan menjadi usahawan kayu balak tanpa lesen.

Semasa tinggal di panggung wayang itulah Herman belajar kehidupan sebenar seorang lelaki. Lelaki yang berfikir menggunakan kepala botak yang disunat Tok Mudim Kassim.

Kepala tidak berotak tetapi mempunyai kuasa luar biasa yang bukan sahaja membolehkan mata terbeliak, malah membusungkan perut setiap wanita yang ditidurinya melainkan wanita yang menjadi penghuni tetap rumah panjang di tepi laut atau hotel murah yang menjual daging mentah.

Jika boleh dikumpul air zam-zam ala kazam yang keluar dari kepala alternatif Herman sejak berusia tiga belas tahun boleh menampung kekurangan air yang melanda Sandakan ketika itu sehingga tahun 2020. Namun jika air itu didermakan kepada ‘Tabung Mani’ Universiti Hospital boleh menghamilkan 70 juta wanita.

Mujur Universiti Hospital enggan menerima benih berkenaan kerana Herman bukanlah baka yang baik, iaitu sinonim dengan penyu atau nama saintifiknya Chelonia mydas atau Eretmochelys imbricata atau Dermochelys coriacea.

Ketika dia merayakan kejayaan pertama memecah keterunaannya, hanya ibarat memasukkan jari ke dalam secawan madu. Sebaik sahaja jarinya mencecah lidah, terpancarlah air liurnya, persis bapak ayam yang bertenggek di atas ibu ayam dan sekelip mata turun dari atas ibu ayam lalu mengepak-ngepak sayap dan berkokok gagah.

Apa tidaknya kepala alternatifnya yang selama ini hanya mengenal ‘kurier servis’ tiba-tiba diminta menggunakan perkhidmatan pos yang memerlukan masa yang lama.

Walaupun tiram yang pertama kali cuba diratahnya itu tiram buruk dan hampir basi kerana selalu dicecah oleh Om, Alaka, Kawang, Lalla dan Tambi, namun Herman puas hati kerana telah berjaya menghindari ‘kurier servis’ sehingga kepala alternatifnya ber-kematu seperti tumit kaki.

Setelah yakin akan kejantanannya, Herman jadi ketagih sehingga setiap hari meratah tiram di rumah panjang tepi laut atau di hotel murah.

Namun bak kata pepatah orang tua-tua, alah bisa tegal biasa, Herman terliur untuk merasai bagaimana nikmatnya meratah tiram yang masih belum disentuh orang.

Setelah mencuba pelbagai cara, baik dengan air liur mahupun dengan RM, maka akhirnya Herman berjaya membenamkan kepala alternatifnya untuk menikmati tiram bermutiara yang segar bugar milik Rosita, dara sunti yang belum kenal kepala alternatif Herman dan hanya mengenali kepala ‘ungas’ Herman yang selama ini sering kali membelikannya ais kerim dan gula-gula.

Dalam keadaan yang tidak tahu apa-apa, Rosita yang sudah biasa menjilat ais kerim perisa jagung dan durian; berpeluang merasai ais kerim milik Herman berperisa barli. Kemudian ais kerim batang yang berperisa barli diadunkan dengan sos tiram yang bermutiara sehingga Rosita yang hanya tahu bermain engkek-engkek mahir menari Jaipong terutama ketika Herman mengadun ais kerim batang dengan sos tiram.

Mata kuyu Rosita terbeliak kerana keseronokan menikmati ais kerim batang bersos tiram sehingga tiram bermutiaranya yang selama ini hanya boleh jerlus lidi penyapu kini boleh dimasuki batang penyapu.

Bersambung….

No comments:

Post a Comment