Thursday 29 September 2011

RIBUT KENCANG MUSNAHKAN 3 RUMAH DI PAPAR



SUMBANGAN...Salah seorang keluarga mangsa tragedi telah menerima sumbangan daripada Pusat Khidmat Wakil Rakyat Papar yang disampaiklan oleh Hj Talub Rahim.

Oleh : SHAIMON S JUMADI Foto : SIDEK KOLO

RIBUT kencang yang melanda Kampung Bambangan dan Kampung Kuala di Papar antara jam 5.00 petang dan 4.30 subuh pagi kelmarin telah memusnahkan tiga buah rumah di kampung berkenaan.

Pegawai Perhubungan Media Parlimen Papar, Sidek Kolo yang menghubungi Sabahkini.Net Wilayah Sandakan semalam melalui panggilan telefon, antara lain menjelaskan, mujur tiada kemalangan jiwa yang berlaku dalam kejadian tersebut

Katanya, Ahli Parlimen Papar, Datuk Rosnah Hj Abdul Rashid Shirlin yang dimaklumkan mengenai tragedi tersebut dengan pantas mengarah Ketua Pegawai Perhubungan Parlimen Papar, Haji Talip Rahim dan Pegawai Perhubungan Parlimen Papar Abdul Manan Hj Talipudin serta kakitangan pejabat parlimen segera menyampaikan sumbangan kewangan dan makanan untuk meringankan beban kepada keluarga mangsa terbabit.

ROSAK....Beginilah keadaan salah satu rumah di Kampung Bambangan yang terlibat ribt angin kencang.

Dalam pada itu, Rosnah menyeru kepada mangsa-mangsa terlibat dalam kejadian ribut angin kencang itu supaya bersabar menghadapinya kerana semua kejadian yang menimpa adalah di luar jangkaan manusia.

Bagaimanapun, kata Rosnah, pihaknya akan menghubungi Jabatan Kebajikan Masyarakat untuk mendapatkan bantuan sampingan, sementara rumah-rumah mereka yang telah musnah akibat tragedi itu akan dibaik pulih pada masa terdekat ini.

No comments:

Post a Comment