Monday 9 July 2012

'3 KELING', KEMBALIKAN IC DAN BERAMBUS!




Saudara Pengarang,

CHUNG Su Li kali ini ingin mendedahkan bagaimana 'Bangsa Keling Sial’ yang harus dibunuh dahulu daripada ular yang berasal daripada Regunatha Patti, Karasil Patti, Ilayangudi, Sivaganga dan Thanjavur, India. Bangsa-bangsa ini telah menjadi rakyat Sabah melalui kerakyatan yang terlalu songsang dan kemudian mereka ini menjadi 'Bapa Rasuah 1 Malaysia' (BR1M) dan Agen Haram menguruskan pelbagai dokumen haram.

Semua pendedahan di bawah masih lagi mengenai Peer, Nasir @ Latiff dan Allaudin serta kaum kerabatnya.

Sebelum bercerita panjang, ikuti luahan hati seorang mangsa yang mengemailkan kepada saya maklumat berhubung '3 Keling'. Maaf namanya terpaksa saya rahsiakan atas permintaannya demi keselamatan keluarganya.

"Saya merupakan seorang India Muslim warganegara yang merupakan tulang belakang kepada Sharukhan Enterprise dan Kajol Curry House di Sinsuran Kota Kinabalu. Saya merupakan mangsa kepada kekejaman ahli RELA bernama Peer Mohammad Bin Kadeer atau Peer yang memegang Mykad bernombor 600323-12-5465 atau kad pengenalan lama H0484432.

Peer selalu mengugut saya kerana dahulu saya suka mengaji pekerja PATI dengan meminta membuat bayaran tertentu. Saya juga selalu disusahkan oleh RELA bernama Peer dengan membuat pelbagai ugutan kejam ke atas saya. Saya memberikan sokongan penuh ke atas usaha-usaha yang dilakukan oleh KPKS. Harap KPKS dapat memastikan ICnya ditarik balik segera.

Saya berasa malu terhadap sikap Peer dan Nasir @ Latiff yang membuat pelbagai jenayah selain mendapatkan IC melalui jalan yang terkutuk. Mereka inilah punca nama masyarakat India terutama Muslim yang merupakan warganegara asli mendapat nama buruk. Kami semua dipandang serong kerana terdapat beberapa kerat orang yang merosakkan nama baik kaum kami.

Sikap orang seperti Peer dan Nasir @Latiff menyebabkan kami juga sukar meneruskan kehidupan. Masyarakat Sabah turut memboikot kedai India yang merupakan warganegara sebenar. Saya berharap masyarakat Sabah boleh membantu memboikot Peer, Latiff dan Allaudin seperti yang diminta kumpulan ini. Jangan layan sebarang artikel memohon maaf daripadanya.

Kalau terpaksa Peer sanggup menangis dan menunjukkan muka 'welfare' kerana dia memang hero filem cinta Tamil mengalahkan Rajinikanth’."

Di kesempatan ini, KPKS mendapat maklumat bahawa Peer dipelihara dan dijaga untuk beberapa kepentingan dan diberikan bilik di kuaters pemilik Restoran Zaminah Curry House yang juga merupakan kedai saudara '3 Keling' ini di Blok 5, tingkat bawah, Lot 5-0-1, Api Api Centre, Lorong Api Api, Jalan Centre Point, Kota Kinabalu.

Difahamkan '3 Keling' ini iaitu Nasir @ Latiff, Peer dan Allaudin mempunyai 'tangan ghaib' dalam kedai ini yang kini diuruskan oleh keluarga mereka atau saudara terdekat. 




HERO.....Staring Keling yang sedang marah ini disyaki pemilik Restoran Zaminah.

Saya juga mendapat maklumat melalui satu e-mail daripada orang tidak dikenali bahawa kawan rapat suspek yang selalu membantu Latiff yang juga memegang IC projek untuk di boikot melalui KEMKOT ialah Nur Muhammad Bin Ibrahim @ Kepayan Nur, iaitu pemilik kedai runcit Syarikat Bismillah, Kampung Matambai, 88100 Kepayan. Nur sentiasa berlagak macam ketua masyarakat Ilayangudi, Sivaganga.

Beliau mempuyai pengaruh yang kuat kerana sesiapa sahaja masyarakat 'Keling Bangsat' ini berada dalam masalah, Nur akan segera membantu mereka. Semua orang percaya dengan kemampuan Nur dalam menyelesaikan pelbagai masalah. Kami ada sediakan artikel khas untuk Nur dan semua kaum kampung mereka dan akan dikeluarkan tidak lama lagi. Kalau diikutkan, ketua-ketua ini harus dihukum dahulu. Mari kita teruskan 'Kempen Memberi Tekanan' (KEMTEK) kepada Nur dengan menghubunginya melalui talian 010-9539711.

Peer, Latiff dan Allaudin juga mempunyai seorang bapa saudara bernama Abdul Jabar Munthalif yang merupakan pemilik Najib Superstore di Kampung Air. Semua kenal Abdul Jabar yang pernah didedahkan orang Ketua Cawangan UMNO Tampi-Tampi Darat pada masa itu, Azizul Sanarul di blog peribadi Mutalib M.D. Berikut ialah petikan kenyataan ringkas untuk pengetahuan kita;





“Saya mempunyai rekod peribadi Abdul Jabbar Muthalif ini. Dia dilahirkan di Karasil Patti, daerah Sivaganga, Tamil Nadu, India. Dia datang ke Sabah pada 1983 sebagai tukang jahit di Kudat tetapi menjadi buruan Imigresen apabila gagal memperbaharui Visa,” kata Azizul yang kesal dengan integriti di Sabah.

Kata Azizul lagi, Jabbar mendapat beberapa kad palsu di zaman Kerajaan Berjaya setelah menjadi buruan Imigresen selama beberapa tahun, namun berjaya membuka beberapa restoran di Kudat dan Kota Marudu.

“Dia dapat IC Projek daripada Abu Ali Ganturon di Bangunan Berjaya dengan mendaftar sebagai ahli Persatuan Kebajikan Bugis Sabah (PKBS),” tegas Azizul yang kesal kerana kerajaan tidak memberkas Jabbar walaupun Abu Ali Ganturon ditahan di bawah ISA.

Kata Azizul lagi, Jabbar mendapat kad pengenalan biru H 0488213 dan isterinya, Aysha Bte Abdul Ghani yang ketika itu berada di India turut mendapat kad pengenalan projek H 0488215.

“Aysha ini lahir di Kampung Ranganathapatti, Tamil Nadu, India. Setelah kedua mereka dapat kad pengenalan, mereka berpindah ke Kota Kinabalu dan membuka restoran di Kampung Air, Kota Kinabalu selain meneruskan restoran mereka di Telupid dan Kota Marudu,” ujar Azizul lagi.

Kata Azizul lagi, bagi mengenang jasa Mantan Ketua Pergerakan Wanita UMNO Malaysia, Datuk Seri Rafidah Aziz, Jabbar menamakan restorannya di Kota Kinabalu Restoran Rafidaah. Kini Restoran tersebut digantikan dengan Najib Superstore bagi mengelak beliau ditangkap kerana ramai rakyat Sabah meminta beliau ditangkap.

“Anak pertama mereka, Azmah lahir di India tetapi sekarang jadi warga Malaysia,” kata Azizul yang menyatakan Jabbar mempunyai tiga orang anak di Sabah iaitu Siti Rafidaah, 17, (sempena nama Rafidah Aziz), Fairuz 16, (sempena nama menantu Rafidah Aziz) dan Siti Zaharah, 13, (sempena nama Dr Siti Zaharah).

“Saya telah membuat laporan kepada Menteri Dalam Negeri, namun Jabbar masih bebas keluar masuk ke Jabatan Imigresen untuk menguruskan pasport Malaysia bagi PATI India yang mendapat kad pengenalan projek,” ujar Azizul yang menyebut Jabbar mengenakan yuran antara RM1,000 hingga RM30,000 bagi setiap pasport yang diuruskannya.

Kata Azizul lagi, kini Jabbar dan Aysha telah mendapat Mykad bernombor masing-masing 590521-12-5873 dan 620817-12-5252 dan sering kelihatan memandu Prado TZ Siver SA9798C.

Selain itu, difahamkan juga bahawa Razali Bin Said pemilik Maimunah Trading Co, Sinsuran Complex, Block F, Lot 8 merupakan rakan karib suspek.

Kalau dilihat kampung Isteri Jabar merupakan kampung yang sama seperti kampung Peer, Latiff dan Allaudin yang saya dedahkan. Oleh itu,kita harus sedar mereka ini semua ‘India Mari’ di Sabah.

Oleh itu, tibalah masanya untuk orang Sabah mendesak kepada semua pendatang dalam Kes Nasir @ Latiff di tahan segera kerana mereka amat berbahaya.

Kerja Jabbar kini diwarisi oleh Latiff iaitu menjadi ajen IC dan Pasport serta Visa. Mereka ini memang sah keluarga gila babi. Apakah jadahnya mereka boleh membuat semua ini di negeri Sabah ini?

Marilah kita semua melalui KEMKOT, KEMTEK dan GEMPUR agar memastikan mereka ini menerima tekanan yang teramat sehingga mereka tidak boleh menunjuk muka dan kembali ke India.

Orang yang berasal dan keturunan daripada Regunatha Patti, Karasil Patti, Ilayangudi, Sivaganga dan Thanjavur memang bahaya kepada keselamatan negara. Mereka ini bangsa sial yang suka merasuah. Difahamkan kampung ini diumumkan kawasan hitam oleh kerajaan Tamil Nadu. Semua polis dan kakitangan kerajaan yang baru bertugas di sana akan dibelasah teruk.

Bukan semua, tetapi majoriti yang berasal daripada tempat itu merupakan bekas penjual dadah dan ahli rangkaian gangster. Akibat tidak tahan kerenah di sana, ibu bapa mereka hantar mereka ke sini dengan harapan mereka akan bertaubat.

Memang anak kurang ajar agaknya, mereka di sini juga meneruskan sikap yang rakus dan kejam. Marilah rakyat Sabah kita memberikan tekanan yang teramat kepada kerajaan supaya mereka diambil tindakan yang tegas.

Mengikut catatan Mutalib M.D di halaman 158, bukunya 007-Lelaki Malaysia Terakhir; sebagaimana yang telah dibentangkan kepada Jawatankuasa Khas Parlimen Mengenai Integriti; nombor kad pengenalan Peer, Nasir dan majoriti 'Keling' di Sabah termasuk dalam senarai IC Projek; iaitu bagi siri H0480001 sehingga H0576000. 




Berikut pula ialah pendedahan yang diberikan oleh Kamaruddin Bin Omar yang memegang MyKad 590829-10-5633.

‘Menurut Kamaruddin, Pengerusi KIMMA Sabah pada masa itu, Peer Mohamed Kadir adalah warganegara India yang berasal Karasilpatti, Tamil Nadu, India dan datang ke Sabah pada 1991 dengan pas lawatan.

“Sudah tentunya Jabatan Imigresen Sabah mempunyai rekod beliau kerana masuk melalui pintu hadapan tetapi tidak keluar setelah pas lawatannya tamat tempoh,” ujar Kamaruddin yang mendapat maklumat Peer mendapat kad pengenalan pada 1993 yang diterajui Task Force UMNO yang dipengerusikan Datuk Musa Aman.

Menurut Kamaruddin, beliau masih ingat pertemuan dengan Peer sekitar januari 2007, di restoran Zam-Zam di Kampung Gambaron 2, Telupid ketika beliau sedang bersarapan dengan seorang kawan.

“Saya terkejut kerana Peer datang bersama seorang pendatang haram India yang mendapat IC projek bernama Daud Rasid. Dia bersalam dengan saya dan terus memberi amaran jangan komplen pasal orang India yang dapat IC Projek. Yang sudah-sudahlah, janganlah komplen lagi” kata Kamarudin yang terkejut kerana Peer memperkenalkan diri sebagai Pengerusi KIMMA Sabah.

Kamaruddin kemudian bertanya kenapa Peer begitu marah dengan pembongkaran skandal IC Projek yang melibatkan kaum India. “Peer mengakui beliau juga pemegang IC Projek tetapi sekarang dia Pengerusi KIMMA Sabah. Peer kata diapun baru datang Sabah, tapi tiada orang boleh ambil tindakan terhadapnya kerana ICnya betul. Dia kata lagi, janganlah komplen kerana diapun orang India,” beritahu Kamaruddin yang kini telah membulatkan tekad untuk memerangi PTI India di Malaysia.

Tegas Kamaruddin lagi, Peer memberi amaran keras kepadanya agar menghentikan kegiatannya melaporkan kepada pihak berkuasa tentang skandal warga India ini dan mencabar Kamaruddin agar melaporkan kes kad pengenalannya juga dengan ugutan ‘tapi kamu jangan menyesal’ sambil menudingkan jari telunjuk ke muka Kamaruddin."

Dalam pada itu, pada Ogos 2004, Peer pernah mengugut untuk menyaman Presiden Persatuan Pengguna Sabah (CASH) (kini dibubarkan) Datuk Patrick Sindu yang meminta rakyat Sabah memboikot Restoran Mamak sehingga Patrick memohon maaf tetapi tetap mengkritik PATI’.

Untuk menambahkan tekanan kepada Peer, saya menyiarkan sedikit lagi latar belakangnya. Jika dia masih duduk diam diri tanpa menyahut seruan saya dalam masa terdekat, maka dia akan terima masalah yang teramat sangat.

Apabila sampai di Malaysia, Peer telah berkawin dengan seorang perempuan berbangsa Indonesia yang bernama Rosni Binti Haris. Suspek mempunyai 3 orang anak juga kepada isteri kedua itu. Nama anak anak mereka di sini ialah Mahathir, Mahatma dan Osama.

Saya mempunyai maklumat apa yang terjadi kepada anak-anaknya sekarang dan apa penyelewengan yang dilakukan oleh Peer untuk mendaftarkan anak keduanya di sekolah. Selain itu, apa sudah terjadi pada anak ketiganya dan isterinya juga telah diperolehi.

Wahai Peer, mahu saya berikan semua itu termasuk sijil lahir anak anak kamu kepada pengetahuan umum? Jangalah paksa kami berbuat sebegitu. Dengan segala hormatnya, serahkan IC kamu dan balik sahaja ke India. Kalau tidak, kamu tidak dapat tunjuk muka kamu lagi di Sabah.

Saya sertakan nombor siri Sijil Lahir anak Peer yang pertama iaitu 6947/98 yang ditandatangani Datin Dr Rahimah Mohd Said (dokumen lengkap akan didedahkan kemudian).

Bagaimana rakyat Sabah? Apakah kita harus membiarkan Peer membuat pelbagai dalih dan memperbanyakkan 'Dalil Keling' untuk melepaskan diri atas nama keinsafan palsu?

Saya juga ingin memetik kenyataan Mugu Nathan George, seorang peranakan India-Dusun daripada Beverlly Hills fasa 2 mengenai Omar Bin Mohd Sabair @ Omar Ghani yang juga merupakan pendatang Karasil Patti. Beliau juga agen pengurus Pasport dan Visa Haram satu ketika dahulu sebelum diambil alih oleh Latiff. Saya memang benci sangat 'Bangsa Keparat' ini yang terlalu sial kepada Sabah.

‘Omar Bin Mohd Sabair yang dilahirkan di Karasil Patti, Tamil Nadu, India datang ke Sabah pada 1982 untuk mencari pekerjaan setelah terpengaruh dengan rakannya yang telah lama tinggal di Sabah.

Pekerjaan yang yang ditawarkan tidak sesuai sehingga memaksa Omar menjual kain di tamu di seluruh Sabah tanpa sebarang dokumen melainkan Visa pelawatnya yang telah tamat tempoh.

Saya masih ingat lagi kerana pada 1993, Omar ditahan di sekatan Polis di Telupid ketika memandu sebuah van yang membawa enam orang India (saudaranya) daripada India kerana ketika itu saya juga penjaja kain di pasar tamu, sama seperti Omar.

Mengikut maklumat yang saya terima, enam orang India ini diseludup masuk melalui Tarakan, Indonesia kerana ketika itu pintu masuk melalui lapangan terbang agak sukar tanpa sebarang dokumen atau visa.

Kesemua mereka ditangkap polis apabila Omar cuba merasuah RM1,000 kepada pegawai polis yang bertugas agar membenarkan mereka meneruskan perjalanan sebagaimana yang dilakukan di dua Check Point sebelum ini iaitu di Simpang Semporna-Tawau dan Check Point Batu 32 Sandakan.

Saya mendapat tahu bahawa Omar mendapat kad pengenalan projek sejak UMNO masuk ke Sabah bernombor 540110-12-5123 tetapi dia disumbat ke lokap dan diseksa kerana dituduh sebagai 'Tekong Darat' kerana membawa masuk pendatang asing daripada India secara haram.

Tapi apabila dia menggunakan kuasa paling besar dalam dunia iaitu ’wang’ kesemua mereka dibebaskan dan meneruskan perjalanan ke Kota Kinabalu ’dengan’ izin daripada seorang yang berpangkat tinggi di Ibu Pejabat Polis di ’Kepayan’.

Kesemua enam saudara Omar ini telah mendapat kad pengenalan yang diberikan oleh UMNO dan kebanyakan mereka kini menjadi kaya raya kerana mengusahakan restoran dan kedai runcit.





Saya terkejut kerana Omar bernikah dengan Biani Bte Gabok @ Noraini Abdullah iaitu isterinya yang ketiga kerana sebelum ini Omar pernah bernikah dan kini mengusahakan restoran Bismillah Curry House.

Omar telah menggunakan nama isterinya, Baini Binti Gabok yang berasal daripada Kampung Nambayan, Tambunan membeli sebidang tanah di Kampung Tikolod untuk menanam halia.

Ketika itu, Omar berkawan dengan Penolong Pengarah Imigresen Sabah, Mendiang Marcus Akob kerana berurusan dengan Marcus untuk mendapatkan visa dan permit pekerjaan warga India di Sabah.Beliau merupakan ajen haram mengurus Visa dan Premit.

Semua kedai atau restoran ’Mamak’ di Sabah terpaksa berurusan dengan Omar yang lebih dikenali sebagai ’Omar Ghani’ untuk mendapatkan pas kerja tanpa had kuota kerana memalsukan keterangan syarikat untuk mendapatkan lebih daripada dua orang pekerja bagi setiap restoran’

Saya menjemput rakyat Sabah supaya memboikot semua kepentingan suspek termasuk Restoran Zaminah Curry House, Maimunah Trading, Syarikat Bismillah Kepayan, Bismi Cury House, Restoran Salim, JJ One Phone dan Najib Superstore

Ucapan terima kasih kepada semua pemberi maklumat dan diharapkan ada lagi yang memberikan makumat selepas ini. Keling Latiff juga boleh dihubungi melalui facebook Latef Kadermaden.

Sekian, Salam Hormat,

CHUNG SU LI
Ketua Kumpulan Pencari Kebenaran Sabah (KPKS).

10 comments:

  1. kita tgklah mereka akan tinggalkan tempat ini tau tidak. dan tidak apa tindakan KPKS lepas ini.

    ReplyDelete
  2. Tanpa kerjasama pemimpin dan pihak berkuasa, rasanya masalah ni tidak akan selesai dengan mudah.

    ReplyDelete
  3. Setakat mana kebenaran mengenai India Sabah yang mendapat Mykad secara haram ini. Kerana tidak ada kepastian lagi benar atau tidak mengenai perkara ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. RCI ba perlu ni. Selesaikan masalah Mykad.

      Delete
  4. Isu Keling ini menjadi isu hangat sekarang ini. Harap akan penyelesaian nanti mengenai perkara ini. Ini berkaitan kewarganegaraan songsang.

    ReplyDelete
  5. Isu ni semakin hangat dan sekarang pasti sukar dibendung.

    ReplyDelete
  6. ""Saya menjemput rakyat Sabah supaya memboikot semua kepentingan suspek termasuk Restoran Zaminah Curry House, Maimunah Trading, Syarikat Bismillah Kepayan, Bismi Cury House, Restoran Salim, JJ One Phone dan Najib Superstore""

    ada kaitan dengan persaingan perniagaan ka ni?? jangan saja la guna cara jijik kalau kalah dalam perniagaan.. kalau mahu membanteras jenayah pun, buat saja laporan polis dan follow-up kes itu di balai polis.. bukan sabahkini..

    ReplyDelete
  7. jangan disebabkan artikel yang penuh sentimen perkauman ini, maka berlaku konflik perkauman di negeri ini.. saya harap pihak berkuasa dapat masuk campur dalam hal ini sebelum berlaku bencana di negeri ini..

    ReplyDelete
  8. saya tidak menyokong mana2 pihak, malah saya bersetuju jika pihak yang dituduh itu dikenakan tindakan.. tapi biarlah kes ini dipanjangkan di mahkamah, bukannya media sabahkini..

    ReplyDelete
  9. Saya berharap semua keterangan yang dibuat oleh individu individu di sini disiasat oleh JIM, JPN dan SPRM. Jika memang berlaku pemalsuan, penipuan dan salah laku pengeluaran dokumen, ambil tindakan sewajarnya.

    ReplyDelete