Monday 4 February 2013

SPRM WAJIB SIASAT MDT DAN HAJIJI






Saudara Pengarang,

DAKWAAN Mohd Arrifin terhadap seorang Pegawai Kerja MDT serta melibatkan Menteri Kerajaan Tempatan dan Perumahan, Datuk Hajiji Haji Noor, adalah sesuatu yang malang dan menyedihkan semua penduduk Tuaran.

Bagi penduduk Tuaran cerita melibatkan keakrabpan  Pegawai Kerja ini dengan seorang kontraktor, Datuk Peter Chong sudah diketahui semua penduduk daerah ini dan tidak hairan semua kerja di bawah kendalian MDT ini dimonopoli oleh kontraktor ini.

Lebih mengejutkan, kontraktor ini juga mendapat berpuluh buah rumah sewa di Taman Seri Rugarding dan Taman Telipok Ria itu, sedangkan rumah ini pada tujuan asalnya adalah disewakan pada rakyat berpendapatan rendah.

Sebaliknya kontraktor tersebut ini memberikan pula kepada saudara maranya yang semua berpendapatan tinggi dan dikhabarkan pula saudara mara Datuk Peter Chong menyewakan rumah tersebut kepada PATI untuk mendapatkan untung segera.

Sememangnya kebanyakan penduduk Tuaran sangat sedih dengan perkara seperti pemilikan rumah sewa ini dan berharap agar Ahli Parlimen Tuaran yang dihormati semua, Datuk Seri Panglima Wilfred Mojilip Bumburing agar campur tangan dalam soal MDT ini.

Penduduk Tuaran juga berharap agar SPRM menyiasat perkara pengagehan rumah sewa di Taman Seri Rugarding dan Taman Telipok Ria dan pemberian kontrak secara terus atau sebutharga terhad kepada kontraktor ini.

Salam Hormat,

ABDUL SANI  JAAFAR

No comments:

Post a Comment