Thursday 25 October 2012

SABAH BAKAL DIJAHANAMKAN 'PANDIKUTTY'?





Saudara Pengarang,

SAYA, Javier Benson baru mendapat maklumat bahawa abang kepada Ketua Sindiket Berbahaya Jual Beli IC Sabah iaitu Peer Mohammad Bin Kadeer yang memegang IC Projek bernombor 600323-12-5465 telah menubuhkan sebuah Persatuan yang dikenali  sebagai Ikatan Rakyat Insan Muslim Malaysia (IRIMM);   manakala adiknya Nasir bin Yusof @ Latiff sedang menubuhkan Persatuan Kebajikan Masyarakat India-Pakistan (INTAN) Sabah.

Penubuhan INTAN telah mendapat restu Pengerusi MIC Sabah, Datuk V.Jothi ekoran rentetan peristiwa berikut yang bakal merubah landskap politik masyarakat 'Pandikutty' di Sabah.

Hal ini adalah disebabkan beberapa perkara yang terjadi sepanjang bulan ini seperti berikut;
1) Berlaku krisis dalaman Parti KIMMA yang memperlihatkan lebih 8 kali mesyuarat tergempar diadakan.
2) Mesyurat diadakan kerana ketidakpuasan Latiff dan angkatan Mamak sekutunya yang mempertikaikan kewibawaan Presiden, Datuk Baisul Khan yang kononnya gagal menyelesaikan 'fitnah' yang dihamburkan oleh Chung Su Li di media online seperti Sabahkini.net
3) Latiff juga tidak berpuas hati kerana keengganan Datuk Baisul mencalonkan Latiff sebagai Ahli Majlis Kehormat KIMMA bagi penggal baru atas sebab-sebab desakan tanpa henti masyarakat Sabah yang mahukan Latiff dibuang daripada parti tersebut.
4) Latiff juga tidak berpuas hati dengan tindakan Datuk Baisul dan pimpinan lain yang menghalang penerima IC jual beli berdaftar dengan KIMMA.
5) Latiff  juga mendakwa bahawa KIMMA mengamalkan semangat Assobiyah yang keterlaluan.
6) Dakwaan orang ramai terhadap Latiff yang menjadi ajen perisik parti lain untuk merosakkan KIMMA.

Atas 6 sebab ini, Latiff telah membuat keputusan untuk menubuhkan sebuah Persatuan baru yang mana ahli-ahlinya bakal terdiri daripada penerima IC jual beli dan ahli parti lain.

Selain itu, Latiff juga mengalu-alukan pemengang passport India-Pakistan memberi sokongan kepada mereka supaya boleh menerima Kad Pengenalan seperti yang di dakwa oleh Chung Su Li di 'Skandal IC Projek Terbaru Di Sabah?'

Saudara pembaca, walaupun berita ini masih di peringkat cakap-cakap di kedai kopi, namun semakin hari semakin bertiup kencang.

Latiff menubuhkan Persatuan ini untuk beberapa sebab;
1) Bagi meneruskan keinginan dia supaya terus mempunyai nama, pangkat, kedudukan, keistimewaan dan penghormatan khas.
2) Bagi membuktikan bahawa dia mampu bersaing  dengan Parti pimpinan Datuk Baisul.
3) Membantu pihak lain memecah belahkan Parti KIMMA
4) Mendapatkan sokongan Kerajaan agar Latiff tidak di dakwa.
5) Bagi memudahkan dia berniaga MyKad.
6) Bagi mengejar kedudukan dengan berkhidmat mengunakan wang haram dan mendapatkan gelaran ‘Datuk’.
7) Bagi memperjuangkan hak-hak PATI

Lihatlah betapa buruknya mereka ini yang sanggup berbuat apa sahaja demi merosakkan bangsa dan tamaddun kita di sini.

Saya berharap, Pendaftar Pertubuhan Sabah tidak lagi mendaftarkan Persatuan ini kerana bakal mengundang kemarahan rakyat Sabah. Kita tidak boleh membiarkan perkara ini berlaku. Marilah rakyat Sabah, kita bersatu dan mendesak Latiff dan sekutunya meninggalkan negara ini dengan segera.

Di kesempatan ini saya mengucapkan syabas kepada pimpinan Datuk Baisul yang tidak tunduk dan akur pada permintaan Latiff bagai anjing yang menyalak seperti ternampak sesuatu. Latiff ini tidak harus dibiarkan membina Persatuannya sendiri walaupun isteri dan sekutunya ada keturunan tempatan.
Selagi nyawa belum bercerai dengan badan, saya tidak akan membiarkan Latiff merosakkan negeri Sabah kerana saya tidak ada negeri lain sebagai ‘backup’ macam Latiff yang mempunyai Tamil Nadu untuk melarikan diri. Tolonglah jangan merosakkan sistem politik dan undang-undang Sabah.
Salam Hormat,

JAVIER BENSON

No comments:

Post a Comment