Wednesday 12 December 2012

TAHUN BARU Vs TUHAN BARU?






Oleh : PAPARAZZI SABAHKINI.NET

BARU-BARU ini Paparazzi dikejutkan dengan kemunculan 'Nabi Baru' yang begitu berani membuat 'Fatwa' baru mengubah tarikh Sambutan Perayaan Krismas daripada 25 Disember kepada 15 Disember.

Lebih mengejutkan ada rakyat Tenom yang berani menjadikan isu Majlis Rumah Terbuka Krismas 2012 yang dihostkan Datuk Rubin Balang, Adun Kemabong Merangkap Pengerusi Barisan Nasional Tenom pada 15 Disember 2012 (Sabtu) di Dewan Masyarakat Sri Ontoros bermula jam 9 pagi hingga 1 petang sebagai 'Jenaka Akhir Tahun 2012'.

Kata mereka, rakyat Tenom amat bertuah kerana bukan sahaja bakal merayakan Tahun Baru, malah bakal mendapat 'Tuhan Baru' yang dinamakan 'Robin Bala Anak Kaktus'.

Isu Rubin mengadakan Majlis Rumah Terbuka lebih awal daripada tarikh sebenar telah menjadi buah mulut rakyat Tenom yang tidak pernah menerima kejutan Krismas; malah curiga dengan anutan agama Rubin kerana sebelum ini dikhabarkan kononnya Rubin telah bernikah dengan dua wanita Islam tetapi beliau tidak memeluk Islam; tetapi menjadi salah seorang daripada dua orang 'Kristian' yang menjadi Ketua UMNO Bahagian selain John Ambrose di Penampang.

Untuk mengetahui latar belakang Perayaan Krismas sila klik LINK berikut.

No comments:

Post a Comment