Saturday 8 September 2012

UMNO AKAN SINGKIR ANGGOTA SABOTAJ PARTI



SABOTAJ....Bagaimana jika salah seorang Naib Presiden UMNO yang sabotaj parti? Mampukah UMNO mengambil tindakan? (sekadar gambar hiasan) 

MUAR : Mana-mana anggota atau pemimpin Umno yang didapati bertindak mensabotaj calon dalam pilihan raya umum (PRU) akan disingkir daripada parti. 

Amaran keras itu disuarakan oleh Timbalan Perdana Menteri dan Timbalan Presiden Umno Tan Sri Muhyiddin Yassin terutama terhadap mereka yang kecewa kerana tidak terpilih menjadi calon.

"Dalam pilihan raya akan datang kalau dia sabotaj, kita akan singkir dia keluar daripada parti, kita tidak perlukan orang sebegini, minta maaf..."

"Presiden pun telah bersetuju, kami tidak memerlukan orang yang mensabotaj calon kerana kalau kalah calon, kalahlah kita," katanya ketika berucap merasmikan persidangan perwakilan Umno Bahagian Bakri di sini hari ini. (Bernama)

28 comments:

  1. Memang patut disingkirkan mereka yang telah menjejaskan parti sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. jgn biarkan wujud parasit dalam parti.

      Delete
    2. sebelum melarat lebih baik disingkirkan. jika tidak satu parti akan musnah.

      Delete
    3. Jangan biar setitik nila, merosakkan susu sebelaga.

      Delete
    4. Mereka yang tidak sanggup bersatu dengan ahli yang lain, baik dikeluarkan sajalah.

      Delete
  2. Kita tahu yang mana calon yang akan merosakkan pentadbiran seperti Lajim dan Bumburing haruslah disingikirkan segera.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahli-ahli yang sentiasa mempunyai tidak baik akan sentiasa mendapat balasan atas perbuatan sendiri.

      Delete
    2. mereka bertindak sebelum disingkirkan. tindakan yang memang tepat.

      Delete
  3. Gambar boleh memberi bermacam-macam gambaran tapi jangan mudah terpedaya dengan cakap2 pembangkang tanpa bukti atau fakta yang kukuh

    ReplyDelete
  4. Puteri Umno pledges to make unity as the top priority in order to ensure its victory in the general election.



    ReplyDelete
    Replies
    1. Its chief Datuk Rosnah Abdul Rashid Shirlin said if all members hold strongly to the party values, they will not only win but also prove their might.

      Delete
    2. She urged them to remain united and not allow elements of sabotage or betrayal distract them from focusing on winning the election.

      Delete
    3. She urged all members of Puteri Umno to make use of the meetings at the branch and divisional levels to air whatever problems the grassroots have and then work together to solve these problems.

      Delete
    4. She urged all members of Puteri Umno to make use of the meetings at the branch and divisional levels to air whatever problems the grassroots have and then work together to solve these problems.

      Delete
    5. She urged all members of Puteri Umno to make use of the meetings at the branch and divisional levels to air whatever problems the grassroots have and then work together to solve these problems.

      Delete
  5. tindakan yg wajar utk singkirkan ahli yg tidak jujur kepada party UMNO dan rakyat, rakyat memerlukan kejujuran dr UMNO..

    ReplyDelete
  6. parti akan lebih kukuh tanpa parasit.

    ReplyDelete
  7. Chief Minister said unity among BN parties would ensure the government is strong and stable. Unity is the key to the ruling coalition’s strength.

    ReplyDelete
  8. The spirit of cooperation within the Barisan Nasional to the party's ability to effectively serve and look after the interest of the people.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya, kerjasama yang baik akan menghasilkan kualiti kerja yang baik untuk rakyat.

      Delete
  9. "Mana-mana anggota atau pemimpin Umno yang didapati bertindak mensabotaj calon dalam pilihan raya umum (PRU) akan disingkir daripada parti."

    singkirkan saja serta merta.. jangan berdolak dalik dan jagi sekadar bagi amaran..

    ReplyDelete
  10. "Amaran keras itu disuarakan oleh Timbalan Perdana Menteri dan Timbalan Presiden Umno Tan Sri Muhyiddin Yassin terutama terhadap mereka yang kecewa kerana tidak terpilih menjadi calon."

    paham2 la siapa yang dimaksudkan oleh beliau.. orang2 Sabah tentu tahu siapa yang dimaksudkan.. dekat2 pilihanraya baru dia lompat.. tu pun sebelum dia lompat, sempat lagi dia sabotaj parti dari dalam..

    ReplyDelete
    Replies
    1. semua harus bersatu untuk mencapai kemenangan.

      Delete
  11. jangan takut ambil keputusan ini.. pemecatan terhadap mana2 ahli yang melakukan sabotaj tidak ada kaitan dengan demokrasi.. pembangkang juga telah melakukan perkara yang sama untuk melindungki kepentingan parti mereka..

    ReplyDelete
  12. Penyingkiran ahli UMNO yang didapati mensabotaj parti semasa pilihan raya akan datang adalah wajar sebagai usaha mendisiplinkan ahli parti. Kata Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Mohd. Shafie Apdal

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tindakan itu adalah lazim dan ia dilakukan oleh mana-mana parti di negara lain dalam usaha memantapkan lagi perjuangan masing-masing agar tidak dijadikan ikutan oleh ahli lain.

      Delete
    2. Adalah penting bagi kita untuk menerapkan nilai disiplin dalam kalangan ahli tanpa mengira kedudukan mereka.Kalau mereka terlibat secara langsung dan ada buktinya mereka ini boikot ataupun bertindak sehingga menjejaskan keupayaan kita menang pilihan raya, maka harus ada tindakan. Kata beliau.

      Delete
  13. memang patut disingkirkan jika ada yang cuba sabotaj parti.

    ReplyDelete