Sunday 26 February 2012

SABAH PASTIKAN EKONOMI BERKEMBANG 5%

KERAJAAN Sabah mahu memastikan ekonominya berkembang pada kadar yang diunjurkan, antara 4.5 dan lima peratus, tahun ini meskipun kedudukan ekonomi serantau dan dunia kini lemah, kata Ketua Menteri Datuk Seri Musa Aman.

Justeru itu, beliau berkata Taman Perindustrian Kota Kinabalu (KKIP) akan memain peranan penting dalam merealisasikan sasaran itu.

"Saya gembira mengetahui (daripada Ketua Pegawai Eksekutif KKIP Sdn Bhd) bahawa projek-projek yang dirancang di taman perindustrian itu berjalan lancar," katanya dalam ucapannya pada jamuan ulang tahun ke-18 KKIP, di Kota Kinabalu, malam semalam.

Musa yang juga Menteri Kewangan Negeri, berkata Kerajaan Negeri berharap KKIP Sdn Bhd akan mengambil langkah bersesuaian dalam memastikan kemajuan perindustrian berjalan lancar.

Musa berkata Koridor Pengetahuan di Sabah juga meningkat menerusi penubuhan institusi pendidikan tinggi di KKIP.

11 comments:

  1. Hopefully our state will achieve this target for the financial year of 2012.

    ReplyDelete
    Replies
    1. and hopefully our state government will be able to achieve they mission to turn this state to be developed and richest state by 2015..

      Delete
  2. KKIP should make sure that all plans will be executed without any complication in order to achieve this target

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hopefully KKIP will make sure all the necessary steps are taken to ensure the industrial growth in Sabah are going smoothly.

      Delete
  3. pencapaian dan perkembangan yang terbaik sentiasa diharapkan oleh rakyat Sabah.

    ReplyDelete
  4. harap projek2 yang telah dirancang dapat berjalan dengan lancar.

    ReplyDelete
  5. Hopefully Sabah was able to see economic growth of 5% or more each year, a steady growth will be good to improve Sabahan's quality of life.

    ReplyDelete
  6. kita harus bersyukur kerana ekonomi sabah makin lama makin berkembang dan kita haru sokong kerajaan dalam bangunkan lagi ekonomi Sabah. semoga ekonomi sabah akan makin berkembang dan rakyat turut mendapt manfaat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. dengan transformasi yang akan dilakukan oleh kerajaan pasti akan meningkatkan ekonomi Sabah dan membantu meningkat sosio ekonomi rakyat Sabah.

      Delete
  7. dibawah pentadbiran Musa Aman, sasaran itu tidak mustahil untuk dicapai.. beliau banyak membangunkan ekonomi sabah berbanding dengan KM Sabah yang lain..

    ReplyDelete
  8. Betul..Datuk Musa harus memastikan Sabah akan terus maju dan ekonomi berkembang pesat.

    ReplyDelete