Saturday 11 February 2012

STAR KENINGAU LAUNCHING TODAY

By : RAYMOND TOMBUNG

THE LAUNCHING of the State Reform Party (STAR) for the Keningau parliamentary constituency is to be held today here (Saturday).

Organising Chairman for the event, Dr. Nicholas Guntobon, announced that the venue for the event will be at the Restoran Pelancongan, located by the Keningau-Tenom road about two kilometres from Keningau town.

“We will kick off at about 1.30 p.m.,” he said. “And we invite all supporters and those wishing to hear the rationales for choosing STAR which will be elaborated by our Chairman, Datuk Dr. Jeffrey Kitingan in his speech.”

The Keningau launch is the fourth in the series for district launches, after the Kota Marudu, Pitas, and Kota Belud. Guntobon expects an especially large crowd considering the constituency is the home ground of Jeffrey.

“I wouldn’t be surprised if the attendance will be higher than the 4,000 crowd at the party’s launch at Hongkod last month,” he said.

Pelancaran STAR Keningau 11 Februari

PELANCARAN Parti Reformasi Negeri (STAR) untuk kawasan parlimen Keningau akan diadakan hari ini (11 Februari 2012).

Pengerusi Penganjur pelancaran itu, Dr. Nicholas Guntobon, memaklumkan bahawa tempat pelancaran itu adalah di Restoran Pelancongan, di Jalan Keningau-Tenom, lebih kurang dua kilometer dari Pekan Keningau.

“Kita akan mulakan pada 1.30 petang,” katanya. “Dan kami menjemput semua penyokong dan sesiapa juga yang berminat mendengar rasional kenapa kita harus berada dalam STAR seperti yang akan dihuraikan oleh Pengerusi STAR, Datuk Dr. Jeffrey Kitingan, dalam ucapan beliau.”

Pelancaran di Keningau tersebut adalah yang keempat bagi kawasan-kawasan parliament selepas Kota Marudu, Pitas, dan Kota Belud. Guntobon menjangka satu kehadiran yang lebih ramai dari biasa memandangkan Keningau adalah tempat asal Dr. Jeffrey.

“Saya tidak hairan jika jumlah yang hadir akan lebih dari 4,000 orang yang telah membanjiri bangunan Hongkod bagi pelancaran parti peringkat negeri bulan lalu,” katanya.

13 comments:

  1. All the best to Star on their Keningau Launch, the presence of a third force will bring more competition in the state among other competing parties.

    ReplyDelete
  2. We cannot be sure yet whether these visitors to the launch will translate into votes, we can only wait and see during the next General Elections.

    ReplyDelete
  3. Penduduk Keningau buatlah keputusan dengan bijaksana sebelum menyokong STAR.

    ReplyDelete
    Replies
    1. penduduk Keningau pasti tau membuat keputusan samada nak sokong star atau tidak.

      Delete
  4. hoped the people of Sabah would not be easily duped by the opposition’s promises. Opposition good at talking and making empty promises but not in following up and acting on those promises.

    ReplyDelete
  5. walaupun Star di mula dikembangkan ke daerah2 lain seperti Keningau, namun ia belum lagi menunjukkan sejauhmana sokongan yang diterima oleh Star.

    ReplyDelete
    Replies
    1. perjuangan STAR di Sabah masih awal, perlu menimba lebih pengalaman dalam dunia politik di Sabah. kalau di Sarawak tiada pencapaian, pastikan di Sabah ada perubahan.

      Delete
  6. STAR makin giat mencari keahlian baru di seluruh daerah di Sabah. semoga ramai yang memberikan sokongan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya yakin SAPP dan PR kurang senang dengan kehadiran STAR di negeri ini.. pasti ada cubaab untuk mengurangkan sokongan mereka selepas ini..

      Delete
  7. Nampaknya STAR mula membesarkan sayap mereka keseluruh Sabah.

    ReplyDelete
  8. Setakat mana perjuangan STAR selepas ini kita tidak pasti lagi. Tambahan STAR yang berasal dari Sarawak ini tidak diterima di Sarawak sendiri.

    ReplyDelete
  9. nanti masa kempen pilihanraya, pembangkang berperang dengan parti pembangkang.. BN terus dengan laluan mudah mengekalkan kuasa di negeri ini..

    ReplyDelete
  10. All the best sajalah. See you in 13th GE.

    ReplyDelete