Monday 1 November 2010

LAGI CALON BEBAS SOKONG BN



BARISAN Nasional (BN) terus mendapat sokongan rakyat termasuklah calon Bebas David Fong yang bertanding dalam Pilihan Raya Umum 2008 lalu di Parlimen Sandakan menentang calon BN dan DAP.

Fong bersama-sama 500 orang penyokongnya memberikan sokongan kepada BN dengan menyertai parti Gerakan dalam satu majlis di bilik gerakan Kampung Gelam, di sini.

Katanya, keyakinannya terhadap BN terbit hasil daripada kesinambungan pentadbiran BN dan kepimpinan yang telah ditujukkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

“Saya menyeru semua kaum Cina dan masyarakat di sini agar mengundi BN kerana terbukti parti ini dapat member kesejahteraan kepada rakyat,” katanya yang akan turut mengundi pada pilihan raya kecil Batu Sapi di Dewan Undangan Negeri (DUN) Karamunting.

Katanya, apa lagi yang rakyat inginkan selain keamanan yang telah dinikmati sejak sekian lama.

“Kita dapat bekerja dengan selesa dan kerajaan menyediakan pelbagai kemudahan untuk kita jadi apa alasan kita untuk menyokong BN. Kita lihat sendiri bagaimana parti-parti pembangkang yang belum dapat kuasa pun sudah bercakaran,” katanya.

Sebagai simbolik penyertaannya ke dalam BN, beliau dan rakan-rakannya menerima bendera BN untuk sama-sama dikibarkan dalam kempen PKR di sini dengan disampaikan sendiri oleh Ketua Menteri, Datuk Seri Musa Aman.

Pada PRU-12 lalu, Fong mendapat undi sebanyak 2,929.

No comments:

Post a Comment