Thursday 23 February 2012

KIMFUNG TIADA GARISAN PETAK LETAK KERETA?



Oleh : CHANG SHAK HUNG

KETIADAAN garisan letak kereta di beberapa lokasi tempat letak kereta di Bandar Kim Fung, Batu 4, Sandakan, telah menyebabkan pemandu kereta meletakkan kenderaan mereka sesuka hati.

Menurut Puan Cheong, beliau berkunjung ke Bandar Kim Fung baru-baru ini dan menghadapi masalah untuk meletaknya di lorong belakang Blok A dan B disebabkan pemilik kereta tidak meletakkan kenderaan dengan betul akibat ketiadaan garisan petak letak kereta.

Sabahkini.net telah mengajukan isu ini kepada pihak Majlis Perbandaran Sandakan melalui e-aduan MPS dan perkara ini telah dirujuk kepada Penyelia Letak Kereta Kanan, MPS untuk tindakan lanjut.

8 comments:

  1. Sepatutnya garisan letak kereta dilukis supaya pemandu tidak meletakkan kereta sesuka hati.

    ReplyDelete
  2. MPS perlulah mengambil tindakan segera untuk melukiskan petak tempat letak kereta supaya pemandu boleh parking dengan tersusun.

    ReplyDelete
  3. seharunya kawasan letak kereta disediakan, nnti jika kereta diletak sembarangan kena saman pula.

    ReplyDelete
  4. bermakna tempat itu bukan untuk meletak kenderaan.. UNTUK LALUAN KENDERAAN.. baik pengadu minta sekali petak kuning sepanjang jalan dari Sandakan ke Kota Kinabalu..

    ReplyDelete
  5. kalaupun ada petak kuning di kawasan itu, belum tentu lagi pemilik kenderaan akan meletakkan kenderaan mereka dengan betul.. lihat saja bagaimana pemilik kenderaan meletakkan kenderaan mereka di sekitar kawasan bandar Sandakan..

    ReplyDelete
  6. Supaya senang juga Polis membuat saman kalau tidak meletak ditempat yang betul.

    ReplyDelete
  7. MPS, please do your part.

    ReplyDelete