Saturday 7 April 2012

BERSIH 3.0 DI KOTA KINABALU


ANGKATAN Muda Parti Keadilan Rakyat (Sabah) yang diketuai oleh Mohd Serman Bin Hassnar menyatakan sokongan penuh perhimpunan bersih 3.0 bagi menuntut Reformasi pilihanraya.

"Sebagai sokongan menuntut pilihanraya yang 'Bersih', kami menyeru dan mengerahkan seberapa ramai rakyat Sabah bersama ahli PKR untuk turun 'duduk dan bantah' di Kota Kinabalu pada 28 April, jam 2:00 petang.

Penubuhan PSC selama ini, kara Serman, semata-mata seperti untuk dijadikan permainan oleh SPR. Bagi menuntut Keadilan dan mengemukakan 8 tuntutan tidak diendahkan, rakyat tidak mempunyai suara atau pilihan, selain turun ke jalan raya secara aman.

Bagaimanaupun, kami akan memastikan perhimpunan ini akan diadakan dan berjalan secara aman hanya jika pemerintah iaitu UMNO/BN serta Pihak Polis memberi kerjasama sepenuhnya, tanpa provokasi dan bertindak kasar.

5 comments:

  1. rakyat Sabah tak perlu nak sertai perhimpunan tersebut, rakyat Sabah pasti bijak.

    ReplyDelete
  2. Pembangkang hanya membawa pengaruh buruk, sikit2 mahu buat demo

    ReplyDelete
  3. Tidak perlulah kita ikut budaya Ambiga ini datang ke Sabah.

    ReplyDelete
  4. mudah2an hasrat mereka menghuru harakan negeri Sabah tidak mendapat sambutan..

    ReplyDelete
  5. sepatutnya perhimpunan Bersih hanya dilakukan di semenanjung iaitu dihadapan bangunan SPR.. kenapa perlu dilaksanakan di seluruh Malaysia?? tidak cukup seluruh Malaysia, dia buat pula di seluruh dunia.. apa agenda Ambiga sebenarnya??

    ReplyDelete