Sunday 10 June 2012

WARGA ASING MENGUNDI AKAN KENA TINDAKAN



Oleh : NIGEL AW

KETUA Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim memberi amaran kepada warga asing yang mengundi dalam pilihan raya akan datang akan dikenakan tindakan sekiranya kerajaan Pakatan Rakyat berjaya membentuk kerajaan.

Katanya, warga asing tersebut tidak boleh 'merampas' pilihan raya kali ini kerana golongan tersebut tidak layak mengundi.

Anwar mengulas dakwaan bahawa warga asing diberikan hak mengundi dalam usaha untuk memanipulasi keputusan pilihan raya akan datang.

Bercakap dalam satu program dialog di Petaling Jaya kelmarin, Anwar berkata notis sewajarnya akan diberikan kepada golongan yang didapati telah diberikan kerakyatan dengan tidak sah, sebelum mengambil tindakan.

11 comments:

  1. warga asing mmg tidak layak mengundi.

    ReplyDelete
  2. Boleh percaya pembangkang bersih dari pengundi warga asing??

    ReplyDelete
  3. Anwar jangan lupa untuk menjelaskan tentang Projek M di Sabah sebab waktu tu dia merupakan DPM. mungkin Anwar juga terlibat dalam kemasukan warga asing beramai-ramai.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kita tengok siapa masuk perangkap sendiri.

      Delete
  4. Jika mereka yang ada IC sudah pasti layak untuk menjadi pengundi. Jadi Anwar tidak dapat buat apa-apa sudah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Better EC do something to get clean and fair election.

      Delete
  5. SPR tahu apa tanggungjawab mereka mengenai perakra ini. Mereka lebih arif akan apa yang boleh dan tidak.

    ReplyDelete
  6. RCI to look the problem of illegal immigrants in Sabah will confine its investigation to the State.

    ReplyDelete
  7. dulu pemimpin2 Pakatan pertikaikan kod 71 dalam IC pengundi.. tapi dikalangan pemimpin2 Pakatan sendiri terdapat beberapa antara mereka yang menggunakan kod 71..

    ReplyDelete
  8. kalau tidak ada pun warga asing yang mendaftar, Anwar tetap akan cakap ada.. saja mainan politik supaya nampak yang dia ini benar2 pejuang tulen di negara ini..

    ReplyDelete
  9. jika Anwar besungguh2 mahu hanya penduduk tempatan saja yang turun mengundi, jangan lupa tunjukkan kesungguhan itu dengan menyingkirkan pemegang kod 71 dalam PKR..

    ReplyDelete