Saturday 28 August 2010

SYABAS KERANA BERANI GANTUNG TROJAN HORSE!




Oleh: ZIELAH A

PADA petang 26 Ogos 2010, khabar penggantungan 12 orang ahli PKR yang selama ini dikenali sebagai ‘Kumpulan Trojan Horse’ atau ‘Keldai Jeffrey’ bertiup ibarat padang lalang disembar api di musim kemarau di kalangan ahli setia PKR di seluruh Negeri Sabah.

“Alhamdullilah syukur sekarang barulah PKR boleh buat kerja dengan aman tanpa gangguan kumpulan perosak ini,” kata mantan Setiausaha PKR Cabang Batu Sapi, Abdullah Madon.

Menurut Abdullah, kehadiran kumpulan ini dalam PKR lebih banyak menyumbang kepada mengganggu urusan pentadbiran PKR bertujuan menghancurkan PKR dari dalam.

Tindakan yang diambil oleh Ahli Jawatankuasa Disiplin parti, kata Abdullah, merupakan kali pertma pucuk pimpinan PKR membuat kerja dengan betul yang telah sekian lama dinanti-nanti ahli PKR di seluruh Sabah.

‘Mana boleh kita berunding dengan pengkhianat. Zaman dahulu hukuman ke atas pengkhianat ialah pancung kepala. Adalah tidak adil mereka hanya digantung selama 12 bulan jika dibanding dengan kerosakan kepada perjalanan PKR di Negeri Sabah yang selama ini telah mereka laksanakan,” tambah Abdullah lagi.

Apabila disoal mengenai kenyataan bekas Ketua Cabang PKR Batu Sapi, Datuk Nahlan Damsal yang kononnya merasa kehairanan apabila dihubungi oleh Ketua Umum Parti, Abdullah berkata, AJK PKR Cabang Batu Sapi telah mengundi tidak percaya ke atas pimpinan Nahlan Damsal.

“Siapa percaya kepada pemimpin flop-shot itu?” tegas Abdullah, ringkas.

Abdullah berkata, jika PKR mahu berjaya wujudkan perubahan kepada lanskap politik Negeri Sabah, tindakan pertama perlu diambil oleh pucuk pimpinan Parti ialah mempastikan kumpulan perosak ini dipecat daripada parti.

“Siapa tidak tahu latar belakang ketua mereka? Lihat saja berapa banyak parti yang telah dianggotainya, mana satu yang tidak bergolak. Nasib baik UMNO membatalkan permohonannya menjadi ahli, jika tidak UMNO Sabah sudah lama berkubur,” tambah Abdullah lagi.

No comments:

Post a Comment