Monday 21 May 2012

SIAPA BENAR GUNA TAPAU PENYEBAB KANSER?




Saudara Pengarang,

SAYA ingin membuat aduan berhubung bungkusan makanan (tapau) yang berbahaya tetapi masih digunakan di Hospital Likas, terutama menyebabkan penggunanya terdedah kepada kanser. Kita semua tahu Kanser bukan berlaku dalam masa sehari, tetapi mengambil masa yang panjang. Bahaya tapau ini pernah didedahkan oleh Persatuan Pengguna Pulau Pinang. Oleh itu saya berharap agar Kementerian Kesihatan mengambil tindakan segera menghentikan penggunaan tapau jenis ini.

Salam Hormat,

DATUK K

5 comments:

  1. ramai tau tapau boleh menyebabkan kanser dalam jangka masa panjang, tapi penggunaannya tidak dpt dihentikan. tapi pihak hospital yang mengamalkan penjagaan kesihatan tak harus menggunakan tapau untuk menyimpan makanan. gunakan bahan lain yang lebih selamat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. pihak hospital harus tunjukkan contoh tentang penjagaan kesihatan yang baik.

      Delete
  2. Jangan ambil mudah tentang penggunaan tapau jenis ini. Pihak hospital kena peka dan sepatutnya galakkan penggunaan bekas tapau yang selamat.

    ReplyDelete
  3. Pengunaan tapau ini memang mendatangkan penyakit kanser ini kerana bahan yang digunakan untuk tapau itu adalah boleh menjejaskan kesihatan.

    ReplyDelete
  4. takkan la pihak hospital itu tidak tahu bahan2 yang boleh menyebabkan penyakit.. cuba jelaskan tapau jenis mana yang bahaya dan tapau jenis mana yang selamat untuk digunakan..

    ReplyDelete