Friday 9 November 2012

PENGARAH IMIGRESEN SAYANGKAN PANDIKUTTY?





Saudara Pengarang,

SAYA, Javier Benson, kali ini ingin menjelaskan bahawa Pengarah Imigresen Sabah, Datuk Mohamad Mentek terlalu sayangkan Pandikutty (Keling) bernama Nasir @ Latiff. Saya tampikan fakta ini atas kegagalan beliau memastikan Imigresen Sabah benar-benar bersih dan bebas rasuah. Logiknya, jika pihak atasan tidak terima rasuah, pihak bawahan pun tidak berani.
Sebelum bercerita panjang, sila baca artikel 'Skandal IC Projek Terbaru Di Sabah?' dan mari kita saksikan video 'Kuch-Kuch Hota Hai Malaysia?' yang senikatanya seperti berikut;


Terjemahan Percakapan Kamaruddin;

Vanakam, Nama saya Kamaruddin, saya warganegara Malaysia. Ramai orang INDIA datang ke sini untuk mencari kerja. Untuk masuk ke Sabah, kamu menggunakan Pas Lawatan. Sesudah datang ke negeri ini, tolong hormati undang-undang negara ini!

Segelintir kamu tidak menghormati undang-undang negara ini. Kamu sanggup buang passport kamu untuk mendapatkan status warganegara (melalui IC-Projek) dan MYKAD palsu. Semua ini kamu lakukan secara salah disisi undang undang. Selepas itu kamu menjadi warganegara Malaysia mengikut 'pintu belakang'. Bagaimana kalau perkara ini terjadi di negara kamu?

Saya pernah pergi ke India. Kamu tidak percaya? Ini buktinya! Tengok sini! Saya buat pembedahan 'Spinal-cord'.
Saya pergi ke Madras, Tripple Canny, Seefa Medical Centre. Selepas pembedahan, saya tinggal di hospital selama 2 bulan. Satu hari sahaja VISA saya tamat tempoh, kerajaan kamu telah beri amaran kepada saya. Lalu saya pergi ke imigresen INDIA untuk menyambung VISA.

Walaupun saya berketurunan India, tetapi saya warganegara Malaysia. Apabila saya datang ke India, tidak ada kelebihan sedikit pun. Malah jika berada di sana melebihi satu hari sahaja, saya kena bayar denda. Saya di layan seperti pelancong dan saya menghormati undang-undang negara kamu.

Walaupun pada awalnya kamu datang ke negara ini mengikut undang-undang, tetapi kamu tinggal di Malaysia melebihi had VISA! kamu tinggal secara haram dan kamu juga mendapatkan IC-Palsu secara HARAM!

Adilkah ini? Kamu tidak tahu malu kah?

Saya tidak bermaksud semua INDIANS, hanya segelintir sahaja. Contohnya di Sabah, 90% adalah PENDATANG dari INDIA. Secara sah atau secara haram kamu datang ke Sabah, kamu rampas hak warganegara Malaysia dan mendapatkan kewarganegaraan.

Selepas itu kamu lakukan banyak jenayah di negara ini. Saya minta pertimbangan dari kamu, tolonglah balik ke negara asal kamu. Kalau kamu mahu tinggal di negara kami, ikutlah undang-undang negara Malaysia.

Datanglah ke sini secara baik dan tinggal di sini secara jujur. Jangan tinggal di Malaysia secara haram. Kalau kamu tinggal di negara ini secara haram, saya akan cari kamu dan kenalkan kamu kepada undang-undang! Akan saya dapatkan hukuman untuk kamu! Saya tahu kamu semua akan benci saya kerana saya cakap sebegini.

Dalam bahasa Tamil ada menyebut "Negara itu adalah ibu kandung kepada setiap rakyat". Tetapi kamu hina ibu kami! Kamu sanggup letak (taruk) harga untuk ibu kami. Kalau saya datang ke rumah kamu, kacau perempuan kamu, adakah kamu berdiam diri? Kamu pasti akan cincang saya!

Ini kerana sewaktu saya datang ke India, kamu tidak pernah cakap saya 'orang India'. Kamu cuma sebut 'Pendatang Malaysia, Pendatang Malaysia'! Jadi apa yang patut saya sebut kepada kamu? Patut saya gelar kamu PENDATANG INDIA!

Saya minta tolong dari kamu, baliklah ke negara asal kamu. Jangan tinggal di sini secara songsang. Tinggallah di negara kami mengikut prosedur undang-undang. Jika kamu buat betul-betul, kami akan sokong.

Dalam bahasa Tamil, ada banyak salah dan silap. Dengan itu saya minta maaf dengan kamu semua. Baliklah ke negara asal kamu. Jangan tinggal di sini lagi. Datang ke sini, tolonglah hormati undang-undang kami. Tinggallah secara sah. Mohonlah pas kerja, dan kerjalah di sini. Bila sudah cukup duit, pulanglah ke negara asal kamu.

Kamu berkahwin di sini dengan rakyat kami? Apabila sudah beranak, kamu tinggalkan isteri dan anak kamu. Berapa banyak anak yatim India yang tidak ada bapak di Sabah? Saya bukan anti INDIA, saya juga berketurunan India. Tetapi untuk pendatang haram India, saya adalah musuh mereka! Saya tahu, dengan berkata begini - maka nyawa saya terancam. Keselamatan saya tidak terjamin. Saya tidak kisah.

Bila saya datang ke negara kamu dahulu, banyak yang saya pelajari. Ini negara kami dan ramai pendatang haram India di Malaysia ini. 'Penjenayah India lebih dari atas langit!' Baliklah ke negara kamu. Jangan tinggal di negara kami.

Di negara kamu, jika ada orang kampung sebelah ingin berniaga di kampung kamu - itu pun kamu tidak benarkan walaupun dia itu orang negeri kamu. Kalau dia orang bangkang, kamu cakap "Oh! kamu dari kampung sebelah. Kamu tidak boleh berniaga di sini. Baliklah ke kampung kamu".

Tetapi kamu datang ke negara kami, kamu rampas hak kami. Dari keuntungan itu, kamu hantar ke negara kamu dan kamu mahu kami tutup mulut. Apa kamu fikir kami rakyat Malaysia bodohkah?

Kamu boleh rasuah pegawai kerajaan, pihak polis dan sebagainya. Tetapi kamu tidak boleh beli segelintir rakyat Malaysia yang sayangkan negara mereka. Dalam segelintir itu, saya adalah seorang darinya. Saya tidak ada pangkat, tidak ada duit, apa pun saya tidak ada.

Waktu saya berniaga pun kamu datang mengganggu saya. Kamu kacau dan RAMPAS perniagaan saya. Kalau sebut Bahasa Melayu "Pendatang haram INDIA rampas hak saya".

Maksud saya, pendatang haram India yang telah saya buat aduan telah rampas perniagaan saya sampai saya kosong! Kamu halau saya dari restoran saya! Kamu rampas semuanya! Dalam negara saya, saya telah jadi pelarian. Walaupun terjadi sebegini, saya tidak akan lepaskan kamu. Saya akan cari kamu satu-per-satu. Saya akan dapatkan kamu orang dan dapatkan hukuman untuk kamu!

Setiap pendatang haram India yang tengok ini mesti faham kesusahan perasaan saya. Ini bukan kepentingan atau cemburu. Ini adalah kasih sayang saya terhadap negara saya. Sayang ibu pertiwi saya.

Jangan kacau negara kami! Baliklah! Baliklah ke negara kamu kalau kamu ada maruah, ada malu, yang kamu dapat warganegara secara songsang, serahlah kewarganegaraan itu kepada Malaysia, minta maaf dengan kerajaan kami. Baliklah ke negara asal kamu. Kami hormati kamu. Kalau tidak kamu memang HINA!

Kalau kamu orang satu emak, satu bapak punya anak, serahlah kerakyatan palsu yang kamu miliki kepada kerajaan. Kalau tidak kamu memang keturunan anak haram. Dan mungkin bapa kamu ramai. Kami akan cari kamu dimanapun di dalam negara kami dan dapatkan hukuman untuk kamu. Bersedialah untuk tindakan selanjutnya!"

Untuk makluman pembaca, Nasir bin Yusof @ Latiff merupakan anak kelahiran Regunathapatti yang telah membeli kad pengenalan orang yang mati dengan kerjasama pegawai pendaftaran yang khianat. Begitu juga dengan operasia beliau di dalam pejabat Imigresen, terus melakukan kerja haram dan salah dari segi undang-undang.

Saya harap Pengarah Imigresen Sabah yang juga merupakan anak Sabah harus sedar bahawa Latiff masih mengawal pihak Imigresen Sabah. Saya pun terus dibayangi kekeliruan bahawa siapa sebenarnya Pengarah Imigresen Sabah. Adakah Datuk Mohammad Mentek atau Latiff?

Sedar atau tidak, saya merasakan bahawa pegawai Imigresen di bawah Datuk semuanya tidak menurut perintah Datuk Pengarah akan tetapi mereka menurut perintah Latiff?

Tidak perlulah pegawai Imigresen dan kakitangan kerajaan menafikan kenyataan saya ini kerana rakyat Sabah sudah sedia maklum tentang kegiatan pegawai kerajaan terutama Imigresen dan JPN Sabah.

Syabas dan tahniah saya ucapkan kepada Kumpulan naungan Chung Su Li kerana berjaya membuka mata rakyat Sabah selain Pengarah Imigresen serta berjaya juga menakutkan pegawai Imigresen dan berjaya menghalang Latiff daripada keluar masuk Imigresen seolah-olah Jabatan Imigresen ‘Bapak Dia Punya’.

Namun, setelah serangan demi serangan Chung Su Li dan kumpulannya reda kerana mereka sedang mengumpulkan bukti untuk Panel RCI, Latiff mengaktifkan semula kegiatan haramnya.

Saya ada bukti jelas menunjukkan Pandikutty terutama 'Mamak India' masih menghantar pasport kepada Latiff untuk menguruskan Visa dan dokumen lain seperti biasanya.

Sebagai peringatan, saya ingin berpesan kepada Pandikutty lain di Sabah agar tidak menyerahkan pasport kepada Latiff kerana pasport kamu berisiko hilang disebabkan Latif bakal ditahan oleh mana-mana pihak berkuasa, dirompak oleh mana-mana individu untuk tujuan pembuktian mahupun dirampas.

Jangan ada lagi yang berurusan dengan Latiff ini kerana kami semua perhatikan kegiatan anda. Adakah anda mahu nama dan hubungan ada dengan suspek penjenayah ini juga dibocorkan? Saya harap anda berhenti berurusan dengan Latiff ini walaupun dia ada lesen atau tidak sebelum merana disebabkan salah sendiri.

Saya ingin bertanya kepada Pengarah Imigresen, berapa Latif bayar kepada Datuk untuk menutup mata daripada melihat CCTV atau mengambil tahu kegiatan haramnya di Jabatan Imigresen seolah-olah Datuk hanya menjadi 'Tukang Sapu' atau 'Tukang Penyuci Tandas'?

Kelmarin, Latiff masih lagi mempunyai hubungan kuat dengan Imigresen Sabah; apatah lagi Latiff sering menggukan seorang wanita (keraninya) untuk menguruskan dokumen dan menggunakan agen lain bagi urusan yang agak besar, termasuk memerlukan kelulusan Pengarah.

Saya ada 14 senarai pegawai Datuk yang terlibat, termasuk lelaki dan perempuan; ada juga yang mempunyai perkaitan saudara dengan Datuk di Imigresen turut mempunyai hubungan kuat dengan beberapa mamak yang menjahanamkan negeri ini.

Saya berjanji akan dedahkan dan kongsikan nama mereka satu persatu di masa akan datang. Sebelum itu, Datuk harus segera mengambil tindakan drastik untuk memastikan bahawa tiada lagi agen haram di kalangan India yang keluar masuk Imigresen sesuka hati.

Setiap pasport India yang sampai di tangan Imigresen untuk urusan perlu dipastikan bahawa majikan harus hadir sendiri dan berurusan sendiri. Kami mahu Imigresen menyimpan rekod mereka yang menghantar pasport India ke Imigrsen untuk rujukan apabila ada dakwaan di masa hadapan.

Selain itu, sebagai tindakan drastik, Datuk harus melantik seorang pegawai yang benar-benar dipercayai untuk menguruskan dokumen masyarakat India kerana mereka ini golongan yang suka memutar belit fakta.

Oleh itu, Datuk harus memastikan bahawa semua pasport yang sampai ke tangan Pegawai Imigresen terutama pekerja asing India harus dihantar oleh majikan sendiri, ditandatangan oleh majikan dan pekerja mereka; serta diuruskan oleh pegawai tertentu yang mana memudahkan rujukan serta menghalang rasuah.

Pegawai yang berurusan juga harus kerap ditukar. Apabila kita bocorkan nama pegawai ini kelak, Datuk sendiri akan terkejut melihat senarai dan bukti yang akan saya tampilkan.

Saya tidak perlu memfitnah sesuka hati kerana semua ada bukti jelas yang sudah saya kumpulkan melalui beberapa orang yang mengintip Latiff. Saya ingin memaklumkan bahawa Latiff telah membuka sebuah pejabat baru untuk membuat urusan ini. Lucunya, kerani beliau sendiri yang mendedahkan hal ini secara tanpa disedarinya.

Saya turut memberi amaran kepada Kerani Latiff agar segera insaf kerana bekerja dan bersubahat dengan penjenayah. Gambar dan biodata setiap kerani Latiff akan saya dedahkan kepada umum demi kebaikan bersama.

Ini bukan ugutan, tidak jika percaya, teruskan bekerja untuk Latiff. Sesal dahulu pendapatan, sesal kemudian tiada berguna lagi. Isteri Latiff juga harus dihalang daripada bebas keluar masuk Imigresen.

Kepada Presiden KIMMA,Sabah dan Pusat, saya harap penjenayah ini segera dibuang sebelum rakyat bertambah marah kepada Parti ini. Saya ada menghantar surat kepada Datuk Baisul dan Datuk Ibrahim untuk memastikan Latiff dibuang keahlian kerana memang terbukti beliau memegang dua kerakyatan dalam masa yang sama.

Kepada DBKK, saya akan menulis surat rasmi untuk membuktikan bahawa Latiff ini membuka sebuah kedai di Bandaran Berjaya iaitu JJ One Phone untuk melindungi kegiatan haram serta membuka kedia di atas lesen dan IC palsu.

Beliau juga membekalkan pelbagai jenis barang yang bebas Kastam. Sebuah pejabat yang beroperasi untuk kegiatan haram Latiff juga akan saya dedahkan bagi memberitahu bahawa di sinilah sebuah kegiatan haram bermula.

Kepada kakitangan awam seperti Polis, JPN, ROS, Kastam, Imigresen dan sebagainya, sewajarnya tidak lagi berurusan dengan pemegang kewarganegaraan dua negara ini. Sudah terbukti dan sah bahawa Latiff ini mendapatkan kerakyatan melalui amalan membeli pegawai. Nama nama pegawai sudah terdedah sebelum ini, namun akan saya bantu untuk mendedahkan lebih lagi kepada umum.

Saya mendapat maklum bahawa Latiff merupakan Bendahari Kehormat Persatuan India Muslim Sabah selain Setiausaha Kehormat Parti KIMMA. Beliau juga akan membuka sebuah persatuan yang diberi nama dengan Persatuan Kebajikan Masyarakat India-Pakistan (INTAN) Sabah dengan jawatan Presiden Kuku Besi buat selamanya.

Saya berharap ROS perlu mengambil tindakan tegas dengan tidak meluluskan Jawatankuasa semua persatuan ini untuk mengelakkan mereka mengancam keamanan dan keselamatan Negara.

Kepada rakyat Sabah pula, teruskan memboikot kepentingan Latiff sebagaimana dia menjahanamkan negeri ini, sebegitulah kita harus menjahanamkan Latiff ini. Semasa saya duduk berbual dengan seorang India bernama RAJA, dia kata Latiff telah merosakkan nama baik masyarakat Malabari ini. Mereka malu disebabkan oleh sikap Latiff yang masih berdegil.

Saya menjemput saudara pembaca dan kumpulan Chung Su Li melalui e-mail mereka untuk bersama saya untuk pergi berjumpa dengan Panel RCI untuk menyiasat khas Latiff ini.

Saya juga telah mendapatkan tandatangan orang ramai untuk menghantar surat rasmi kepada RCI beralamat di Mahkamah Tinggi Negeri Sabah. Latiff, jika anda benar-benar hebat sebagai kaki rasuah, cubalah rasuah Panel RCI itu. 'INI KALILAH KAU!'

Saya juga ingin bertemu dengan Presiden KIMMA Sabah, Datuk Baisul Khan Salman Faris untuk menghantar memerandum bagi memastikan bahawa tiada seorang pun peniaga India Muslim Sabah berurusan dengan penjenayah ini.

Saya juga meminta Datuk Baisul memecat segera Latiff bagi mengelakkan nama baik KIMMA tercemar sehingga membahayakan keseluruhan Barisan Nasional. Tengok ini kali, rakyat mahu pilih parti mana?

Akhir kata, setiap seorang rakyat Malaysia harus menjauhkan diri daripada Latiff. Muka dia hitam, tetapi hati dia lebih hitam. Hati lebih hitam itulah nafsu kuat di tempat hitam. Nafsu di tempat hitam, jadilah semua kegiatannya hitam. Kegiatan hitam dia, terus menghitamkan rakyat Sabah. Pegawai kerajaan pun bermula hitam disebabkan kehitaman Latiff. Ya Tuhanku, bilalah si hitam ini mahu pitam dan padam dari tanah air suciku ini?

Rakyat Sabah harus sedar, kita haruskan putihkan dan jernihkan semula Sabah ini. Tidakkah kita terdetik untuk menyelamatkan tanah air kita daripada dirosakkan oleh Latiff?. Saya merasakan Latiff ini tidak akan tunduk pada desakan kita. Oleh itu, marilah kita mendesak pihak berkuasa dalam hal ini. RCI pasti akan menyoal siasat Latiff.

Latiff mungkin terketar sehingga terkencing di dalam seluar kerana terpaksa menunggu giliran RCI memutihkannya. Putih itu suci, hitam itu keji. Awak pilihlah sendiri!

Sekian, Salam Hormat,


JAVIER BENSON

No comments:

Post a Comment